|
Tv med Variabelt Optisk lyd |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Man kan vist fortælle xeo hvilke inputs den ikke selv skal regulere
|
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
OK. Cool
![]() |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
||
Problemet med at lydregulere på toslink er bare at man skærer opløsning væk......
Klaus |
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Ja det er ikke en helt fed løsning hvad det angår. Spørgsmålet er så om XEOs egen volumenkontrol er bedre. Opskalerer XEO internt eller noget?
|
|||
![]() |
|||
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
||
Teoretisk eller hørbart?
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
||
Hørbart.
Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Det kan laves på flere måder, og er ikke nødvendigvis hørbart.
Jeg tror ikke at du oplever det som et problem. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Stoffer, har du et link til den anbefaling, jeg kan ikke finde nogen steder hvor det er skrevet som en anbefaling. Kun at det skriver det kan lade sig gøre.
Mht teorien bag, så kan digital volumenregulering laves i højere kvalitet hvis det foretages med en højere bit-dybde. Det vil sige, hvis du upsampler til 24 eller 32 bit, så kan du lave en bedre regulering. Den trådløse transmission i Xeo er 16 bit, men hvor høj bitdybde volumenreguleringen foretages ved er jeg ikke klar over. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har linket til en video fra dem længere oppe. I den foreslår de 2 måder hvor de fremhæver den digitale som den bedste.
Men hvis du har andre forslag er jeg da lydhør :) |
|||
![]() |
|||
||
Xeo regulerer højst sandsynligt først volumen i forstærkeren i selve højttaleren og får besked på volumen som en kommando via den trådløse forbindelse. Sådan ville jeg ihvertfald lave det ;-) Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har nu fået følgende svar fra Sony:
Hej Kristoffer. Alle vores tv´er af nyrer model, har optisk indgang, dog kan jeg ikke se at du kan komme til at kunne regulere lyden via tv´s fjernbetjening, da man slår selve funktion fra når man anvender optisk lyd indgang på tv´et, da man vælge lyd system. Jeg må nok prøve ud og sondere terrænet og afprøve det, for at se om det virker som jeg har forestillet mig :) Tak for hjælpen |
|||
![]() |
|||
SCR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-December-2012 Sted: Rødovre Status: Offline Point: 82 |
||
Du kan ikke ændre toslink til variabel. Menuen bliver låst og kan ikke ændres.
Hilsen Sony Center Rødovre
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |