recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv med Variabelt Optisk lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv med Variabelt Optisk lyd

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Men du skriver at det er dynaudio der anbefaler det? Det er da lidt besynderlig. Der er ikke ret mange apparater der kan justere volumen på toslink.

Der er masser af apparater, der kan regulere volumen på toslink!

M.v.h.

OK. Jeg er ikke stødt på masser af apparater der kan det, men det svarer heller ikke på det jeg spurgte om: Altså om hvorfor dynaudio anbefaler at det gøre i TV frem for med XEOs fjernbetjening? Man kan få lavet en masse ulykker på den måde. Så står XEO sikkert til 100% når der ses TV og hvis man så skifter input til en kilde der ikke er volumenkontrolleret så får man blæst hovedet af hvis man ikke husker at skrue ned inden man skifter?

Man kan vist fortælle xeo hvilke inputs den ikke selv skal regulere
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:11
OK. Cool Thumbs Up
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:31
Problemet med at lydregulere på toslink er bare at man skærer opløsning væk......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:34
Ja det er ikke en helt fed løsning hvad det angår. Spørgsmålet er så om XEOs egen volumenkontrol er bedre. Opskalerer XEO internt eller noget?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Problemet med at lydregulere på toslink er bare at man skærer opløsning væk......

Klaus

Teoretisk eller hørbart?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:38
Hørbart.

Klaus
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 23:34
Det kan laves på flere måder, og er ikke nødvendigvis hørbart.
Jeg tror ikke at du oplever det som et problem.

M.v.h.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 07:39
Stoffer, har du et link til den anbefaling, jeg kan ikke finde nogen steder hvor det er skrevet som en anbefaling. Kun at det skriver det kan lade sig gøre.

Mht teorien bag, så kan digital volumenregulering laves i højere kvalitet hvis det foretages med en højere bit-dybde. Det vil sige, hvis du upsampler til 24 eller 32 bit, så kan du lave en bedre regulering. Den trådløse transmission i Xeo er 16 bit, men hvor høj bitdybde volumenreguleringen foretages ved er jeg ikke klar over.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 08:13
Jeg har linket til en video fra dem længere oppe. I den foreslår de 2 måder hvor de fremhæver den digitale som den bedste.

Men hvis du har andre forslag er jeg da lydhør :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Mht teorien bag, så kan digital volumenregulering laves i højere kvalitet hvis det foretages med en højere bit-dybde. Det vil sige, hvis du upsampler til 24 eller 32 bit, så kan du lave en bedre regulering. Den trådløse transmission i Xeo er 16 bit, men hvor høj bitdybde volumenreguleringen foretages ved er jeg ikke klar over.

Xeo regulerer højst sandsynligt først volumen i forstærkeren i selve højttaleren og får besked på volumen som en kommando via den trådløse forbindelse.

Sådan ville jeg ihvertfald lave det ;-)

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 11:03
Jeg har nu fået følgende svar fra Sony:
Hej Kristoffer.

Alle vores tv´er af nyrer model, har optisk indgang, dog kan jeg ikke se at du kan komme til at kunne regulere lyden via tv´s fjernbetjening, da man slår selve funktion fra når man anvender optisk lyd indgang på tv´et, da man vælge lyd system.

Jeg må nok prøve ud og sondere terrænet og afprøve det, for at se om det virker som jeg har forestillet mig :)

Tak for hjælpen

Til top
SCR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-December-2012
Sted: Rødovre
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SCR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 11:22
Du kan ikke ændre toslink til variabel. Menuen bliver låst og kan ikke ændres.

Hilsen Sony Center Rødovre
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu