|
Tv med Wifi eller med WD tv live? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tce ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2013 kl. 11:09 |
Hvad skal jeg gøre?
Jeg har lidt kig på et (billigt) Philips med mulighed for Wifi - altså Wifi, hvis jeg tilkøber dongle.
Men for mig at se, er det måske et bedre alternativ at købe WD Tv Live i stedet for dongle.
Der er tale om Philips 32PFL4007, som angivligt kan en masse ting - 'Smart tv', DNLA osv osv.
Det er egentlig tænkt som ekstra husalter, hvor det primære formål (tror chefen derhjemme) er afspilning af billeder.... Ja - det er rigtigt! Min søde hustru vil gerne have en skærm som viser vores afkom i forskellige situationer i forskellige lande. Helst afspilning via wlan (det var så mit nørd-gen, som kom med et lille indspark). Og det skal naturligvis være let at gå til. Det nytter ikke noget, hvis man skal gennem 5-6 menuer, for at lave et dias-show.
Jeg tænker at det kan lade sig gøre med denne wifi-dongle. Men hvordan i praksis? Nogle erfaringer? Får jeg en masse ekstra funktionalitet med, som jeg ville mangle med WD TV Live?
Min tanke med WD tv live var, at så kan jeg i hvert fald streame alt det, jeg vil - jpg, mkv, avi. Men som jeg læser det, kan tv'et 'nativt' også afspille disse formater. Men det er måske via usb-hdd? Erfaringer?
Hvad har jeg glemt/overset?
/Thomas
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det behøver jo ikke have Wi-Fi, der skal bare være en USB tilslutning, og billederne på en Stick, så kan der laves et Slideshow på den måde.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tce ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
Ja ja - Du har ret; det er jeg helt klar over. Så er chefens formål opfyldt og hun kan få vist billeder på skærmen. Men: Min fokus er netværks streaming. Jeg har et par Synology nas'er til at stå og jeg ville gerne streame ('alt muligt') fra dem. Selvfølgelig kunne jeg kopiere 'alt muligt' fra nas til usb hdd og tilslutte usb hdd til tv'et..... ;-) - men det er jo ikke helt det, jeg vil.
Måske er mit spørgsmål så noget i retningen af: Vil jeg let (via DNLA og tv'ets såkaldte smarte funktioner) kunne streame fra min nas til dette tv, hvis jeg også køber wifi dongle? Eller bør jeg i stedet købe en WD Tv live box?
/Thomas
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis der Streames til et TV, så er det ikke alle formater der kan afvikles, MP4 f.eks er godt nok, men vil jeg streame .flv eller .VOB, så kan det ikke gøres. Kører fint fra USB HDD.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Lidt opfølgende info.
Tilsyneladende bruger PVR-funktionen EPG fra nettet til at schedulere optagelserne. Så det er i hvert fald en funktion, som ikke ville kunne erstattes af f.eks. WD TV Live.
Redigeret af Tce - 27-Februar-2013 kl. 09:13 |
|
![]() |
|
Endnu mere opfølgende info relateret til emnet og Philips 32PFL4007. Blot til lidt 'vidensdatabase' om min problematik.
Jeg oplever store problemer med at fjernsynet efter ca 20-30 minutter streaming (fotoshow eller avi/mkv) fra min nas (Synology DS209j & DS212+), smider forbindelsen og ikke længere kan se nas'en! Fjernsynet siger bare at jeg skal tilslutte eller tænde en enhed, som der kan streames fra...... Selv om denne melding kommer, kan fjernsynet stadig godt se den anden NAS (som der ikke blev streamet fra). Tænd/sluk for tv afhjælper problemet og jeg har igen 20-30 minutter.
Efter hvad jeg har læst mig til på diverse fora, er dette desværre en 'kendt' ting med Philips og tilsyneladende ikke noget der findes en umiddelbar løsning på.
Jeg har ikke selv fejlsøgt ret meget på sagen, men vil en af dagene lige prøve det mest oplagte: At give en fast ip-adr til fjernsynet. Skal nok komme med en status på dette.
/Thomas
|
|
![]() |
|
Opfølgning på problem med at Philips 32PFL4007 mister forbindelse til NAS under streaming.
Fjernsynet fik en fast ip-adresse og efterfølgende modtog det videostream fra NAS aldeles problemløst i 90 minutter. Jeg troede dermed at problemet var løst - Helt indtil næste dag, hvor det viste sig at der fortsat mistes forbindelse til NAS under streaming. Øv! /Thomas
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Jeg har et Philips (2012) med indbygget WiFi, og konstaterede samme problemer. Jeg fandt aldrig en løsning med WiFi, først da jeg kablede det forsvandt problemerne.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |