|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() Sendt: 24-April-2007 kl. 14:04 |
Hej Er det muligt, at distribuere radio og tv-kanaler samt ens cd-samling og billeder over et trådløst-netværk? Jeg kunne godt tænke mig, at samle det hele på en server og så distribuere signalerne ud et antal klienter. Jeg har tdc-kabel tv og vil godt have radio og tv-kanalerne digital overført til serveren. Er det noget man selv skal bygge eller kan man købe færdige løsninger? Hvad skal jeg bruge af software og hardware, hvis jeg selv skal bygge det? Et stort krav er, at klienterne skal være lydløse. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Nogle forslag.... HTPC-programmet MediaPortal har en direkte klient/server løsning. Programmet har support DVB-C tv-kort (digital modtagelse fra TDC). http://www.team-mediaportal.com/ Hvis der ikke er krav live Tv, kan man jo helt enkelt også dele et net-drev.. Serverdelen kan evt. være en NAS (storage enhed i netværk). En anden måde er at anvende en extender (til MCE) eller anden enhed, der kan modtage streamed input. En billig mulighed er f.eks. Hauppauge MVP. Min vurdering er at trådløst netværk er pt. lidt problematisk til noget med TV/video, i hvertfald 802.11b, ordentlig netkabel er at foretrække... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
Mange tak for dine forslag. Jeg har kigget lidt på mediaportal tv-server, men har ikke helt styr på, hvilket og mange mange tv-kort man skal bruge for at kunne se alle kanalerne. Hvis der er nogen, som kan hjælpe med det, vil det være super. Har selv stillet spørgsmål vedr. mediaportals tv-server, men blev ikke helt afklaret. http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22769& PN=1 Jeg vil gerne kunne se live tv. NAS, hvad der det? Hvordan streamer man lyd og billede? Hvad findes der af extender? Eller skal man selv bygge en klient/extender? Jeg har et 802.11g netværk er det godt nok til tv/video? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Se mere om digitalt kabel tv her: www.perch.dk MediaPortal løsningen er baseret på almindelige PC-er, både som server og klient. Dvs. PC-klienten må gøres pæn og støjsvag for at være egnet til at stå fremme.... Extenter er f.eks. en xbox360 som kan anvendes i forbindelse med et MCE-system, som en samlet løsning....Søg også i dette forum, der har været flere tråde om klienter til stream... Både mediaportal- og MCE-løsningen kan klare live-tv... Der vil være problemer med nogle kanaler, der ikke er undertekst på....
NAS er et stykke hardware, der betyder at man kan sætte diskkapcitet på et lokalt netværk og udnytte det fra andre maskiner (pc-er), men det kunne ligge så godt bare være en PC med diskkapcitet... Teoretisk burde 802.11g være god nok, men det i praksis afhænge af hvor godt signalet går igennem og må fastslås ved forsøg.... Redigeret af avh - 24-April-2007 kl. 20:47 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Er det ikke svært, at lave en pc-klient pæn og støjsvag? Er der ikke noget med, at media-portals tv-server ikke understøtter undertekster under dvb-c? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har overvejet, at lege lidt med media-portals tv-server, men er ikke 100% sikker på, hvilket tv-kort jeg skal have før det kører? Jeg har tdc kabel-tv. Jeg ved ikke, om jeg skal have et eller flere tv-kort for at se alle tv-kanalenerne. |
|
![]() |
|
![]() |
For at modtage alle kanalerne fra TDC behøves kun et DVB-C TV-kort (se MediaPortals support liste).... Hvis der skal optages noget, mens man ser noget andet live, vil kræve flere TV-kort... (eller optage 2 ting samtidigt). HD-kanaler vil også kunne modtages med det samme TV-kort.
|
|
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Det er vist ikke helt rigtigt. TV-server understøtter (svjv) at man optager/ser flere digitale kanaler samtidig (op til 16 er vist prøvet) på et og samme tv-kort. Læs mere her. |
|
![]() |
|
![]() |
Her står supported tv-kort: http://wiki.team-mediaportal.com/Supported_TVCard_DVBc Hvilket et er bedst? Jeg har ingen erfaringer med dvb-c tv-kort. Jeg forstår ikke helt, om alle kanaler kan ses med et tv-kort eller om man skal have flere (se nedenstående link): Hvad med undertekster? Er de understøttet i tv-serveren? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det vil være super, hvis man kan det. Men hvad skal man bruge, hvis det skal lade sige gøre? Redigeret af nph12 - 25-April-2007 kl. 13:44 |
|
![]() |
|
![]() |
TV-kort kan/skal man bruge FireDTV eller FloppyDTV. Antallet af kanaler som man kan se samtidigt afhænger af ca-modulet i følge artiklen. Så er spørgsmålet bare, hvordan man finder ud af hvilket ca-modul som kan afkode flest kanaler? |
|
![]() |
|
![]() |
Muligheden for at modtage flere kanaler samtidigt med et TV-kort, gælder kun inden for et mux (dvs. en frekvens, f.eks. alle de kanaler, der ligger indefor 610 mhz). Det springende punkt, er at der iflg. ovennævnte, er at det måske også kan anvendes til kodet kanaler... Der står det afhænger af CAM-modulet... F.eks. kan programmet DVBviewer noget tilsvarende, men kun for ukodet kanaler.. Med hensyn til CAM modul, så er der kun et, der kan bruges til TDC, det er Viacess vers. 4.84 (se www.perch.dk) |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |