Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:41 |
Det er jo kun logisk hvis han nærmer sig en bonus på xxx kroner fra forsikringselskabet fordi de når et vist salg af forsikringer. Hvis de har en omkostning på 2x400,- på de 2 forsikringer, skal de jo mindst have 800,- i bonus fra forsikringen, ellers var det jo bedre at sælge de 2 tv uden forsikring.
|
SVP03
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:42 |
Fnulder skrev:
vasif skrev:
SVP03 skrev:
Fik til opgave at skaffe 2 stk 32 tommer til de gamle medDVB-T MPEG-4 tuner til havestue og sommerhus.Kigger så lige ind i fona og får at vide at han hellere vil sælge 2 tv med 4 års forsikring end 2 tv til samme pris uden forsikring. Det tjente han mere på.
Er der ikke lige en radiomand der kan forklare den
|
En sælger i Fona tjener kassen på at sælge en forsikring, helt op til 25 Procent, af den samlede forsikringspris. Hvis han sælger tilstrækkelig forsikringer om måneden, bliver det pludselig til mange tusind Kr. | En sælger tjener ikke 25% af forsikringens pris, det er en kæmpe løgn |
Ok, kan du uddybbe? Jeg har nu selv arbejdet der, og har ikke i sinde at lyve. Måske ligger den nærmere på de 20%, for at være helt korrekt, men 25% er set før.
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:45 |
Skyum skrev:
Fnulder skrev:
vasif skrev:
SVP03 skrev:
Fik til opgave at skaffe 2 stk 32 tommer til de gamle medDVB-T
MPEG-4 tuner til havestue og sommerhus.Kigger så lige ind i fona og får
at vide at han hellere vil sælge 2 tv med 4 års forsikring end 2 tv til
samme pris uden forsikring. Det tjente han mere på.
|
En sælger i Fona tjener kassen på at sælge en forsikring, helt op til 25
Procent, af den samlede forsikringspris. Hvis han sælger tilstrækkelig
forsikringer om måneden, bliver det pludselig til mange tusind
Kr. | En sælger tjener ikke 25% af forsikringens pris, det er en
kæmpe løgn |
Er du fuldstændig sikker på at en sælger ikke kan tjene op til 25% på
tillægsforsikringer?  |
Butikken kan, men sælgerne kan ikke. Det er jeg 100% sikker på. Sælgere
i fona får provision af at sælge forsikringer, men slet slet ikke så meget.
Kan dog af grunde ikke gå mere i detaljer
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:48 |
Fnulder skrev:
Skyum skrev:
Fnulder skrev:
vasif skrev:
SVP03 skrev:
Fik til opgave at skaffe 2 stk 32 tommer til de gamle medDVB-T MPEG-4 tuner til havestue og sommerhus.Kigger så lige ind i fona og får at vide at han hellere vil sælge 2 tv med 4 års forsikring end 2 tv til samme pris uden forsikring. Det tjente han mere på.
|
En sælger i Fona tjener kassen på at sælge en forsikring, helt op til 25 Procent, af den samlede forsikringspris. Hvis han sælger tilstrækkelig forsikringer om måneden, bliver det pludselig til mange tusind Kr. | En sælger tjener ikke 25% af forsikringens pris, det er en kæmpe løgn |
Er du fuldstændig sikker på at en sælger ikke kan tjene op til 25% på tillægsforsikringer? 
| Butikken kan, men sælgerne kan ikke. Det er jeg 100% sikker på. Sælgere i fona får provision af at sælge forsikringer, men slet slet ikke så meget. Kan dog af grunde ikke gå mere i detaljer |
Det er helt i orden Vi stoler selvfølgelig på dig, men kan det være noget med en bonusopnåelse der kræver salg af et vist antal forsikringer ?
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Fnulder
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:49 |
Skyum skrev:
Fnulder skrev:
Skyum skrev:
Fnulder skrev:
vasif skrev:
SVP03 skrev:
|
kæmpe løgn |
tillægsforsikringer? 
| Butikken kan, men sælgerne kan ikke. Det er jeg 100% sikker
på. Sælgere i fona får provision af at sælge forsikringer, men slet slet
ikke så meget. Kan dog af grunde ikke gå mere i detaljer |
Det er helt i orden Vi stoler selvfølgelig på dig, men kan det være
noget med en bonusopnåelse der kræver salg af et vist antal forsikringer
? |
Så er det noget man har lavet internt i butikken
|
 |
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:56 |
Fnulder skrev:
Skyum skrev:
Fnulder skrev:
vasif skrev:
SVP03 skrev:
|
Er du fuldstændig sikker på at en sælger ikke kan tjene op til 25% på tillægsforsikringer? 
| Butikken kan, men sælgerne kan ikke. Det er jeg 100% sikker på. Sælgere i fona får provision af at sælge forsikringer, men slet slet ikke så meget. Kan dog af grunde ikke gå mere i detaljer |
Okay, kan kun forholde mig til, hvordan det var i mit og butikkens tilfælde. Hvis det er anderledes idag, må jeg så bare undskylde, men det tror jeg næppe.
Men hvorom alting er, tjener Fona's medarbejdere en del på at sælge forsikringer. Deres forsikringer er typisk også væsentligt dyrere end så mange andres. Man kan jo f.eks. sammenligne forsikringspriserne fra Elgiganten med Fona, og på mange af de samme produkter til næsten samme pris, er Elgiganten's forsikringer typisk et par hundrede kroner billigere.
Redigeret af vasif - 11-Juni-2009 kl. 20:57
|
 |
Fnulder
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:59 |
vasif skrev:
Fnulder skrev:
Skyum skrev:
Fnulder skrev:
vasif skrev:
SVP03 skrev:
|
kæmpe løgn |
tillægsforsikringer? 
| Butikken kan, men sælgerne kan ikke. Det er jeg 100% sikker
på. Sælgere i fona får provision af at sælge forsikringer, men slet slet
ikke så meget. Kan dog af grunde ikke gå mere i detaljer |
Okay, kan kun forholde mig til, hvordan det var i mit og butikkens
tilfælde. Hvis det er anderledes idag, må jeg så bare undskylde, men det
tror jeg næppe. |
Jamen sådan er det altså nu om du tror det eller ej :)
Det er jo klart, hvis man sælger mange forsikringer så tjener man meget,
og hvis man ikke sælger mange, så tjener man ikke så meget.
|
 |
dieseldk
Super bruger
Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 368
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 21:03 |
Da jeg var i kæden tjente butikken 40-60% på salg af forsikring og sælger fik 10% af salgsprisen i bonus. Men butikken kommer jo aldrig til at mere ved at sælge til samme pris for forsikringen koster jo noget lige meget hvad de tjener på den.
Men 4000 pr. stk i fona med forsikring eller 3800 på nettet uden så ville jeg nok handle i fona
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 21:07 |
dieseldk skrev:
Men 4000 pr. stk i fona med forsikring eller 3800 på nettet uden så ville jeg nok handle i fona
|
Helt enig 
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 21:07 |
dieseldk skrev:
Da jeg var i kæden tjente butikken 40-60% på salg af forsikring og sælger fik 10% af salgsprisen i bonus. Men butikken kommer jo aldrig til at mere ved at sælge til samme pris for forsikringen koster jo noget lige meget hvad de tjener på den.
|
Købte da også på stedet og tog dem med, Kan jo ikke bruge for meget tid på det, når nu jeg skulle handle for de gamles penge og havde sagt at det kom til at koste 4000,- stykket.
|
SVP03
|
 |
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 21:10 |
Fnulder skrev:
vasif skrev:
Fnulder skrev:
Skyum skrev:
Fnulder skrev:
vasif skrev:
SVP03 skrev:
|
Okay, kan kun forholde mig til, hvordan det var i mit og butikkens tilfælde. Hvis det er anderledes idag, må jeg så bare undskylde, men det tror jeg næppe. | Jamen sådan er det altså nu om du tror det eller ej :) Det er jo klart, hvis man sælger mange forsikringer så tjener man meget, og hvis man ikke sælger mange, så tjener man ikke så meget. |
[QUOTE=Fnulder] [QUOTE=vasif] [QUOTE=Fnulder] [QUOTE=Skyum] [QUOTE=Fnulder] [QUOTE=vasif] [QUOTE=SVP03]
Okay, så kan jeg godt forestille mig en del sure miner rundt omkring, men jeg må alligevel tillade mig at være skepsis, for ser ingen grund til, hvorfor Fona skulle lave om på det. Mange af mine tidligere medarbejder, arbejdede kun i Fona P.g.a den omfattende provision, og deres forsikringer er jo stadigvæk samme pris. Men vil lige forhøre mig med en tidligere kollega, før jeg tror på det.
Men en sælger i Elgiganten får ikke nær så mange ekstra "lommepenge", i forhold til en Fona medarbejder, hvis de altså solgte lige mange forsikringer, ikke talmæssigt, men i kroner og øre.
EDIT: Hvor meget man tjener i Provision er åbenbart regulerbart.
Redigeret af vasif - 11-Juni-2009 kl. 21:12
|
 |
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 21:11 |
dieseldk skrev:
|
Okay, det er åbenbart regulerbart. Vi tjente væsentligt mere rent procentmæssigt.
|
 |