Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Nick_S
Super bruger
Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 385
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 21:37 |
Så må det have været sjovt at være sælger den gang vasif ;) Jeg vil ihvertfald love dig at en sælger ikke tjener 20-25% på forsikringer idag. (gør jeg ihvertfald ikke :p) Men okay, det lyder godt nok lidt mystisk at han kan gøre det sådan i Fona. Så vidt jeg husker står det faktisk på Expert, Elgiganten og Fonas forsikringsfoldere at vi skal informere om vores provisionsstruktur, hvis kunden ønsker det. Gjorde det ihvertfald førhen
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 21:43 |
Nick_S skrev:
Så må det have været sjovt at være sælger den gang vasif ;)
Jeg vil ihvertfald love dig at en sælger ikke tjener 20-25% på forsikringer idag. (gør jeg ihvertfald ikke :p) Men okay, det lyder godt nok lidt mystisk at han kan gøre det sådan i Fona.
Så vidt jeg husker står det faktisk på Expert, Elgiganten og Fonas forsikringsfoldere at vi skal informere om vores provisionsstruktur, hvis kunden ønsker det. Gjorde det ihvertfald førhen 
|
Det står et sted i lovgivningen at man som provisionslønnet sælger SKAL gøre opmærksom på at man modtager provision af et eventuelt salg, men ikke hvilken størrelse.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Lindahl
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 101
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 22:15 |
Ved godt der er lidt off-topic, men har I ikke mulighed for, at købe en forsikring via jeres forsikringsselskab. Jeg betaler selv 370,- om året, og så er alle mine elektriske himstregimser dækket. Forsikringen dækker 100 % de første 5 år, og herefter reguleres forsikringssummen årligt med en procentsats. Med 3 computerer, 2 fjernsyn, 2 mobiler som jævnligt skiftes ud, 1 playstation, 1 opvasker, 1 køleskab og et komfur synes jeg ikke prisen er helt ved siden af. Som I selv er inde på, så løber en forsikring hos Fona jo hurtigt op i 500,- pr. produkt...!
|
Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 22:34 |
Nick_S skrev:
Så må det have været sjovt at være sælger den gang vasif ;)
Jeg vil ihvertfald love dig at en sælger ikke tjener 20-25% på forsikringer idag. (gør jeg ihvertfald ikke :p) Men okay, det lyder godt nok lidt mystisk at han kan gøre det sådan i Fona.
Så vidt jeg husker står det faktisk på Expert, Elgiganten og Fonas forsikringsfoldere at vi skal informere om vores provisionsstruktur, hvis kunden ønsker det. Gjorde det ihvertfald førhen 
|
Det har kun været i Fona-Regi og tidligere Electric City, at man kunne tjene så meget på forsikringer. Jeg ved ikke hvordan strukturen er i Expert, men i Elgiganten har man lagt fokus på at gøre forsikringerne så billige som mulige, hvorved fortjenesten til den enkelte sælger er lille, da både forsikringsselskabet, samt butikken også skal tjene på det. Fona derimod er gået den anden vej, med meget høje forsikringspriser, som dermed genererer flere penge. Elgiganten har efterfølgende så hævet priserne betydeligt, for at følge Fona's måde, for de har vist det kan lade sig gøre.
Jeg lod mig fortælle, at det ikke var meget anderledes i Fona for år tilbage, men det er åbenbart meget skiftende. Man tjente det samme i Electric City.
Redigeret af vasif - 11-Juni-2009 kl. 22:40
|
 |
Samuel
Bruger
Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 52
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 22:36 |
Lindahl skrev:
Ved godt der er lidt off-topic, men har I ikke mulighed for, at købe en forsikring via jeres forsikringsselskab. Jeg betaler selv 370,- om året, og så er alle mine elektriske himstregimser dækket. Forsikringen dækker 100 % de første 5 år, og herefter reguleres forsikringssummen årligt med en procentsats. Med 3 computerer, 2 fjernsyn, 2 mobiler som jævnligt skiftes ud, 1 playstation, 1 opvasker, 1 køleskab og et komfur synes jeg ikke prisen er helt ved siden af. Som I selv er inde på, så løber en forsikring hos Fona jo hurtigt op i 500,- pr. produkt...!
|
Det er det klogeste der er sagt indtil videre.. 
Mange forsikringsselskaber kan tegne elektronikforsikring af en eller anden art, som du beskriver. Alle husets apperater er jo dækket af den. Men vær opmærksom på at der typisk er en tvungen selvrisiko på mellem 1000-2000 kr.
Der hvor standarddækningen på indboforsikringen kan dække, til dem som nævnte det, er ved brand, vand og tyveriskader. Er forsikringen tegnet med elskade, dækkes også kortslutning, overspænding, induktion mv. Der er altid afskrivningstabel for elskader. Nogle ganske få selskaber, erstatter kun ved kortslutning, og giver ikke erstatning for genstande som er over 6 år gamle.
Er man i tvivl, så kig under erstatningsopgørelse, i betingelserne.
Kort fortalt, at købe forsikringer I en forretning, er god forretning for butikken, ikke for kunden, da kunden kommer til at betale AAALT for meget for en dækning som kun gælder 1 genstand.
Mvh en anden Assurandør 
Redigeret af Samuel - 11-Juni-2009 kl. 22:38
|
Panasonic TX-P42V10E
Onkyo TX-SR605
Onkyo DV-SP404E
B&W HTM61
B&W 683 front
2 x Warfdale
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 22:38 |
Har man ikke 14 dages fortrydelsesret på forsikringer, således at man kan få de 1000 kr retur?
|
mvh Christian
|
 |
Samuel
Bruger
Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 52
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 22:38 |
jo
|
Panasonic TX-P42V10E
Onkyo TX-SR605
Onkyo DV-SP404E
B&W HTM61
B&W 683 front
2 x Warfdale
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 22:42 |
Samuel skrev:
jo |
Så sig forsikringerne på de 2 TV op, og scor rabatten...
|
mvh Christian
|
 |
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 22:53 |
SVP03 skrev:
Fik til opgave at skaffe 2 stk 32 tommer til de gamle med DVB-T MPEG-4 tuner til havestue og sommerhus. Kigger så lige ind i fona og får at vide at han hellere vil sælge 2 tv med 4 års forsikring end 2 tv til samme pris uden forsikring. Det tjente han mere på.
Er der ikke lige en radiomand der kan forklare den |
Jeg har hørt det er noget med, hvis der bliver solgt en forsikring til fx 2000kr så ryger der fx 800kr direkte ind på lønkontoen.. og da sælgere i radio-tv butikker er lavt lønnede betyder det meget for deres månelige løncheck at der sælges forsikringer...
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 23:07 |
Bjarke skrev:
SVP03 skrev:
Fik til opgave at skaffe 2 stk 32 tommer til de gamle
medDVB-T MPEG-4 tuner til havestue og sommerhus.Kigger så lige ind i
fona og får at vide at han hellere vil sælge 2 tv med 4 års forsikring end 2
tv til samme pris uden forsikring. Det tjente han mere på.
Er der ikke lige en radiomand der kan forklare den | Jeg har
hørt det er noget med, hvis der bliver solgt en forsikring til fx 2000kr så
ryger der fx 800kr direkte ind på lønkontoen.. og da sælgere i radio-tv
butikker er lavt lønnede betyder det meget for deres månelige løncheck
at der sælges forsikringer... |
Jeg ved ikke hvor du har hørt det, men det passer slet slet ikke.
Jeg tjener en ganske normal løn der hvor jeg arbejder og den provision
jeg får udgør en lille del af det.
Ang. de forsikringer som dækker alt i huset. Man skal huske på man
betaler beløb hvert år, så kommer der selvrisiko, man skal selv lægge
penge ud til det værksted som laver ens vare.
Dem man køber i butikker er engangsbeløb. Der er ingen selvrisiko, den
dækker selvom produktet får en skade på nordpolen eller månen(de andre
dækker kun i hjemmet?)
Man får ens TV hentet og bragt til værksted helt gratis.
For at sige det kort, i 5 år for tv(3 år for computer) skal man ikke have en
øre oppe af lommen for at få ALLE fejl på sit produkt rettet. Ingen hvis og
hvis eller hvor og hvordan, lortet bliver bare ordnet gratis.
Redigeret af Fnulder - 11-Juni-2009 kl. 23:10
|
 |
quadrago
Guld medlem
Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 504
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 23:22 |
Nu blev jeg nysgerrig efter de vilde postulater i denne tråd og spurgte en bekendt som arbejder deltid i en meget stor, nærmest gigantisk elektronikkæde. De får ingen fast provision for at sælge forsikringer, men fortjenesten bidrager til deres mulighed for at få bonus når måneden er omme. Størrelselsordenen er dog så ubetydelig, at det ikke ligefrem kan anses for et incitament i den grad der lægges op til her.
I den perfekte bonus-situation, vil en forsikring til 500,- give, alt efter ansættelsesforhold, maksimalt 15kr til sælgeren.
Noget andet er selvfølgelig hvad butikken tjener og det eksterne forsikringsselskab skal selvfølgelig også have deres del.
Der har tidligere været sager fremme om uhyrlige bonusordninger på forsikringssalg, men det fik de højere magter vidst stoppet.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 23:29 |
quadrago skrev:
Nu blev jeg nysgerrig efter de vilde postulater i denne tråd og spurgte en bekendt som arbejder deltid i en meget stor, nærmest gigantisk elektronikkæde. De får ingen fast provision for at sælge forsikringer, men fortjenesten bidrager til deres mulighed for at få bonus når måneden er omme. Størrelselsordenen er dog så ubetydelig, at det ikke ligefrem kan anses for et incitament i den grad der lægges op til her.
I den perfekte bonus-situation, vil en forsikring til 500,- give, alt efter ansættelsesforhold, maksimalt 15kr til sælgeren.
Noget andet er selvfølgelig hvad butikken tjener og det eksterne forsikringsselskab skal selvfølgelig også have deres del.
Der har tidligere været sager fremme om uhyrlige bonusordninger på forsikringssalg, men det fik de højere magter vidst stoppet.
|
Det er med alt sikkerhed Elgiganten du taler om
Men sådan har det bestemt ikke altid været i EG.
Redigeret af vasif - 11-Juni-2009 kl. 23:30
|
 |