Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
claus64
Guld medlem
Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
|
Sendt: 12-Juni-2009 kl. 12:49 |
cnn3 skrev:
Har man ikke 14 dages fortrydelsesret på forsikringer, således at man kan få de 1000 kr retur? |
Hvis sælgeren har lavet bilaget rigtigt skal der stå "Samlet tilbud" på en ekstra linje på fakturaen så når kunden kommer og vil returnere forsikringen ryger varen op på normal pris igen. Naturligvis. Claus
|
 |
claus64
Guld medlem
Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
|
Sendt: 12-Juni-2009 kl. 12:51 |
quadrago skrev:
I den perfekte bonus-situation, vil en forsikring til 500,- give, alt efter ansættelsesforhold, maksimalt 15kr til sælgeren.
|
Det er godt nok dårlige vilkår sælgere i elgiganten har
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 12-Juni-2009 kl. 16:14 |
Det er vist kick back fra forsikringsselskabet der gør det, enten via Fona centralt eller til forhandler.
|
SVP03
|
 |
Lindahl
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 101
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 21:09 |
Samuel skrev:
Lindahl skrev:
Ved godt der er lidt off-topic, men har I ikke mulighed for, at købe en forsikring via jeres forsikringsselskab. Jeg betaler selv 370,- om året, og så er alle mine elektriske himstregimser dækket. Forsikringen dækker 100 % de første 5 år, og herefter reguleres forsikringssummen årligt med en procentsats. Med 3 computerer, 2 fjernsyn, 2 mobiler som jævnligt skiftes ud, 1 playstation, 1 opvasker, 1 køleskab og et komfur synes jeg ikke prisen er helt ved siden af. Som I selv er inde på, så løber en forsikring hos Fona jo hurtigt op i 500,- pr. produkt...!
|
Det er det klogeste der er sagt indtil videre.. 
Mange forsikringsselskaber kan tegne elektronikforsikring af en eller anden art, som du beskriver. Alle husets apperater er jo dækket af den. Men vær opmærksom på at der typisk er en tvungen selvrisiko på mellem 1000-2000 kr.
Der hvor standarddækningen på indboforsikringen kan dække, til dem som nævnte det, er ved brand, vand og tyveriskader. Er forsikringen tegnet med elskade, dækkes også kortslutning, overspænding, induktion mv. Der er altid afskrivningstabel for elskader. Nogle ganske få selskaber, erstatter kun ved kortslutning, og giver ikke erstatning for genstande som er over 6 år gamle.
Er man i tvivl, så kig under erstatningsopgørelse, i betingelserne.
Kort fortalt, at købe forsikringer I en forretning, er god forretning for butikken, ikke for kunden, da kunden kommer til at betale AAALT for meget for en dækning som kun gælder 1 genstand.
Mvh en anden Assurandør  |
Du har ret, jeg har lige kigget papirene igennem, og der er en selvrisiko på 500,-. Til gengæld er der så ingen problemer, når skaden er sket. Min niece (hendes mor og far har samme forsikring som jeg) tabte sin nye mobiltelefon til 1900,-, 14 dage efter havde hun 1400,- til en ny. Jeg skifter selv telefonen ud ca. hver 6. måned, så hvis jeg skulle købe en forsikring hver gang, så ville det sgu løbe op  Men ja, selvfølgelig gør sælger butikkerne ikke sådanne forsikringer, for deres blå øjnes skyld, og det samme gælder da også forsikringsselskaberne. Jeg har så personligt ikke selv haft brug for forsikringen endnu, men man ved jo aldrig...
|
Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 21:33 |
Fnulder skrev:
Jeg ved ikke hvor du har hørt det, men det passer slet slet ikke. Jeg tjener en ganske normal løn der hvor jeg arbejder og den provision jeg får udgør en lille del af det.
Ang. de forsikringer som dækker alt i huset. Man skal huske på man betaler beløb hvert år, så kommer der selvrisiko, man skal selv lægge penge ud til det værksted som laver ens vare. Dem man køber i butikker er engangsbeløb. Der er ingen selvrisiko, den dækker selvom produktet får en skade på nordpolen eller månen(de andre dækker kun i hjemmet?) Man får ens TV hentet og bragt til værksted helt gratis. For at sige det kort, i 5 år for tv(3 år for computer) skal man ikke have en øre oppe af lommen for at få ALLE fejl på sit produkt rettet. Ingen hvis og hvis eller hvor og hvordan, lortet bliver bare ordnet gratis.
|
hmm for 370 kr pr. år, giver det 1850 kr. for 5 år, og der er alle apperater dækket, med selvrisiko ja. men det er jo kun HVIS produktet går istykker, i mit selskab er selvrisikoen 500 kr.
Skulle jeg sammenligne mit hjem og vores indkøb gennem de sidste 5 år, ca 15 stk mobiltelefoner, 4 stk bærebare computere, 2 stk stationær computer, 2 stk digital kameraer, 3 stk fladskærmstv, 1 stk køleskab, 1 stk komfur, 1 stk opvasker. og sikkert en del mere, med dem skrevet er det ialt 29 dele. nogen dyrere end andre, men hvis vi siger en pris på 400 kr pr. del, giver det 11.629 kr.
forskellen på 1850 og 11.629 er meget stor, faktisk kunne vores apperater gå istykker 19 gange, inden for de 5 år, før forskellen er udlignet, godt nok fejler elektronik en gang imellem, eller man mister ting og lign, men det kommer ikke i nærheden af de 19 gange :)
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 22:32 |
Nu skrev jeg heller ikke at det vil gavne alle. Det er jo et sprøgsmål om
behov.
Du skriver heller ikke om din dækker udenfor hjemmet eller hvis andre gør
skaden, eller om det dækker tilbehør om batteri, lader og fjernbetjening
mm. Det er nemlig nogle som heller ikke gør.
|
 |
JKALADK
Bruger
Oprettet: 18-Oktober-2005
Sted: Birkerød Denmark
Point: 67
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 23:08 |
Medarbejdere i de store kæder bliver aflønnet af hvor mange tillægsforsikringer de sælger 
Jan
Redigeret af JKALADK - 14-Juni-2009 kl. 23:09
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 09:57 |
SVP03 skrev:
Fik til opgave at skaffe 2 stk 32 tommer til de gamle med DVB-T MPEG-4 tuner til havestue og sommerhus. Kigger så lige ind i fona og får at vide at han hellere vil sælge 2 tv med 4 års forsikring end 2 tv til samme pris uden forsikring. Det tjente han mere på.
Er der ikke lige en radiomand der kan forklare den
|
Jeg kan forklare det sådan at hvis det var min medarbejder, så havde han fået en skriftlig advarsel. Han har melet sin egen kage på bekostning af butikken, fordi han får provision på forsikringen, men ikke på salget af tv'et. Normalt får man ikke provision når man sælger med rabat, men ved at give ekstra rabat på tv'et og sælge forsikringen til fuld pris, har han maksimeret sin provision, selv om butikken har mistet penge (eller i hvert fald tjent mindre end de burde).
Men det er dét der er problemet med Fona og formentligt andre kæder (jeg har været ansat i Fona, så det er dem jeg kender bedst). Den styk-baserede provision avler medarbejdere der er fløjtende ligeglade med om butikken tjener penge, bare de selv tjener penge.
Jeg har ikke noget imod provisions-løn og bonus-ordninger generelt, det motiverer medarbejderne til at passe sit arbejde bedre, men når man tjener penge på at sælge ét produkt som butikken tjener 500,- på, men ikke på at sælge et andet produkt butikken tjener 500,- på, så er der i mine øjne noget helt galt. En provision baseret på total indtjening, eller et bonus-system alt efter hele butikkens indtjening, mener jeg personligt er meget mere motiverende.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 10:01 |
JKALADK skrev:
Medarbejdere i de store kæder bliver aflønnet af hvor mange tillægsforsikringer de sælger 
|
Som regel er det nu noget mere nuanceret end dét. Jeg ved Merlin i hvert fald på et tidspunkt havde provision baseret direkte på avancen (og så iøvrigt farvekoder på prisskiltene så sælgeren kunne se hvad han tjente mest på). Andre steder er det styk-baseret, dvs. man får f.eks. 10% af en forsikrings pris, 50 kroner på et telefon-abonnement eller en afbetalingsordning, 100 kroner for at sælge ét bestemt tv og 0 kroner på et andet tv, osv. Jeg ved ikke hvordan Fona er i dag, da jeg var ansat før Fredgaard overtog dem, og formentligt lavede en del om.
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 10:26 |
JKALADK skrev:
Medarbejdere i de store kæder bliver aflønnet af hvor
mange tillægsforsikringer de sælger 
Jan |
Prøv at læs tråden igennem
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 13:18 |
AV Precision skrev:
SVP03 skrev:
Fik til opgave at skaffe 2 stk 32 tommer til de gamle med DVB-T MPEG-4 tuner til havestue og sommerhus. Kigger så lige ind i fona og får at vide at han hellere vil sælge 2 tv med 4 års forsikring end 2 tv til samme pris uden forsikring. Det tjente han mere på.
Er der ikke lige en radiomand der kan forklare den
|
En provision baseret på total indtjening, eller et bonus-system alt efter hele butikkens indtjening, mener jeg personligt er meget mere motiverende.
|
Sådan var det i Elgiganten, og måske er det stadigvæk sådan. Problemet var så bare, at man kunne knokle røven ud af bukserne, og lave masser af penge, men i sidste ende fik man intet ud af det, fordi ens egne kollegaer simpelthen svigtede, eller bare ikke var gode nok, eller måske havde et par dårlige dage eller uger, som alle jo har i ny og næ. Til gengæld giver det et større sammnehold og teamspirit, fordi man er meget afhængige af hinanden, men i sidste ende er det ikke dét som giver ekstra mad på bordet, og det vender til det negative.
Det var højst utilfredsstillende, og til sidst endte det jo med, at man skændes indbyrdes, fordi den ene eller den anden ikke gjorde det godt nok. De svage havde det godt med denne bonus-ordning, men de dygtige sælgere fik ikke meget ud af den.
Hvis man endelig nåede f.eks. fuld bonus, kunne man alligevel aldrig få nær så meget, som hvis man fik individuel bonus, ud fra ens egen præstation, som man gør i Fona.
Eksemplet med Fona's medarbejder, viser desperation efter at sælge forsikringer, så meget, at han ikke tænker sig helt om. I sidste ende, tror jeg han får en reprimade af chefen.
Redigeret af vasif - 15-Juni-2009 kl. 13:20
|
 |