recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV og projektor til samme grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV og projektor til samme grafikkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1146
Direkte link til dette indlæg Emne: TV og projektor til samme grafikkort
    Sendt: 20-Januar-2008 kl. 09:37

Det burde jo være enkelt at tilslutte både TV og projektor til samme grafikkort og så kunne se HD DVD osv fra HTPC'en på begge.

MEN JEG HAR BRUG FOR JERES EKSPERTHJÆLP!!

Problemet er at min projektor (Panasonic AX100) kører bedst ved 1280x720 @ 50 HZ og mit TV (LG LB1R) ved 1366 x 768 @60 HZ. I praksis vil jeg derfor skulle ind og skifte opløsning når jeg skifter mellem dem. BØVL!

Jeg kører DVI til HDMI på begge tilslutninger og har prøvet med VGA til mit TV således at dette kunne kører samme opløsning som projektoren og så foretage tilpasninger i TV'et men det bliver ikke godt.

Hvad kan jeg gøre?

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 11:29
Der er ikke nogen nem måde at gøre det på.

Men jeg ville måske prøve at køre 720p 50Hz ud til dem begge og se om det løser dit problem.

Jeg har også sådan et setup og uanset hvordan jeg vender eller drejer det, så skal man pille når man skal afspille på projektor eller tv.

Det lyder lidt fjollet, men grafikkortet indstiller efter den skærm som er primær i systemet. De fleste skærme har forskellig parametre som de sender til maskinen via DVI. Maskinen kigger så på oplysningerne og sætter timings herefter. Derfor vil man med stor sansynlighed opleve "tearing" i billedet på den skærm som ikke er primær, selvom begge skærme køre samme opløsning ved samme frekvens. 

Redigeret af Cyberguyen - 20-Januar-2008 kl. 11:30
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 14:02

Hhmm ikke lige det svar jeg havde håbet på :-(

Findes der programmer til PC'en som kan styres til at skifte opsætningen så man ikke behøver at have fat i mus osv:?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:39
bphhm: Jeg har hørt at man kan få AnyDVD til at skifte frekvens på DVD skiver. Men det hjælper ikke hvis det er et andet medie.

Der findes et værktøj som hedder Reclock, som kan skifte frekvens med noget Visual Basic script, men Reclock bliver ikke videreudviklet, har nogle småproblemer i XP og virker slet ikke i Vista.

Der går rygter om at SlySoft som laver AnyDVD ønsker at fortsætte Reclock.

Reclock er i øvrigt et gude program, der kan ændre hastighed på video med eksempelvis 24 fps og flere lydspor spor op til 25 fps, så man kan afspille det på PAL tv uden hakken.
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 03:40
Kan du ikke bare kører i dual mode. Du skal så godt nok trække media center og andre programmer over på den anden skærm hver gang du skifter skærm, men det er vel nemmere end at skifte opløsning og frekvens?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af daddyd daddyd skrev:

Kan du ikke bare kører i dual mode. Du skal så godt nok trække media center og andre programmer over på den anden skærm hver gang du skifter skærm, men det er vel nemmere end at skifte opløsning og frekvens?

Man kan jo ikke undgå at skifte frekvens. Man ønsker jo ikke at køre en NTSC film ved 50Hz, så skal man hellere skifte til 60Hz. Det samme gør sig gældende med 24fps som jo skal gengives ved noget som 24 går op i.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu