recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV og streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV og streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV og streaming
    Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 12:55
Da jeg mister en del af mine yndlingskanaler (ID, ES1, ES2, Disc Science) pr. 1.1.2020, overvejer jeg, om tiden er kommet til at investere i nogle streamingtjenester.

Jeg har tidligere forsøgt mig med bland-selv og netflix, men mit gamle smart tv (det var topmoderne engang) var virkeligt tungt at danse med. Og jeg kunne ikke udnytte min recorders 3 tunere til optagelse, når jeg kun havde 1 kort i - tror jeg selv må være forklaringen. Så jeg er tilbage til en fuldpakke og er glad for at kunne optage 3 overlappende programmer, så jeg er sikker på at få både start og slutning med i hver optagelse, hvilket var problemet med bland-selv.

Hvad anbefaler I af udstyr/opsætning, hvis man gerne vil kunne se streaming på sit tv OG gerne vil kunne optage udsendelser på sin recorder?

Jeg søger IKKE kommentarer om, at "flow tv sucks" o.l., men mere om, hvorvidt jeg bør udskifte mit tv, da der nu er kommet noget på markedet, der er ideelt til streaming, og hvor recorderen kan hente signal, selvom tv'et er slukket, så jeg kan optage i arbejdstiden eller ved sammenfald af udsendelser. Det kan også være, at der er en boks, der er født til at fordele tv-signal + streaming, og hvor der kan sættes et netværkskabel direkte i, så jeg ikke behøver at have min router tændt. Jeg er helt blank på området.

Jeg vil naturligvis gerne spare på antal af devices og deraf følgende strømforbrug, og jeg er ikke interesseret i at bruge min computer/tablet som primært "tv". Ej heller som kilde til streaming til tv, medmindre man kan arbejde på dem samtidig. Min eneste erfaring med chromecast og den slags er, at afsender device skal vise det, der sendes til chromecast og dermed have skærmen tændt og være låst for andre aktiviteter samtidig. Men jeg modtager meget gerne instruktioner til, hvordan man kan streame til tv og samtidig arbejde i andre programmer, hvis det er.

Jeg er fuldt ud tilfreds med mit 40" samsung tv og er ikke ude efter noget større. Kan måske gå en enkelt størrelse op, hvis der er et godt tilbud, men ellers er min stue og mit el-budget ikke indrettet til meget mere. Det er også lækkert, at tv og recordere snakker så godt sammen, men det er måske altid tilfældet, når de er forbundet via HDMI? Altså uanset fabrikater? Links til noget, der dækker mine behov, modtages rigtigt gerne! Det samme gør vejledning til opsætning, nærmere betegnet placering af kort, hvis jeg skal tilbage til en bland-selv løsning. Jeg betaler tvungent antennebidrag i min boligforening, så jeg tænker, at det må blive noget med deres billigste løsning + Dplay + evt. andre streaming tjenester. Vil også helst undgå at skrotte et ellers fint fungerende tv, men ved, at det kan blive nødvendigt med en udskiftning/upgrade før eller senere

På forhånd mange tak for svar :) 


Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 13:12
Hvis det skal være en kombiboks til streaming og tv-signaler / optagelse, så er det udbydernes egne. Såsom YouSee-boksen. Ikke særlig mange af dem har et rigtig katalog af streamingtjenester. Canal Digital har bygget deres boks på Android TV, så det er en undtagelse.

De fleste TV har indbygget optager. Det kræver blot, at du tilslutter en USB-harddisk til lagring. Det er dog kun dyrere TV-modeller, der har dobbelttuner, så det ved jeg ikke, om er tilfældet med dit 40" Samsung.

Den bedste boks til streamingdelen er helt afgjort Apple TV. Her har du alle tjenesterne, inklusiv DRTV, TV2 Play og Dplay. Den er brugervenlig så hele familien kan bruge den. Den medfølgende fjernbetjening kan tænde/slukke TV via HDMI CEC (skal understøttes i tv'et) og justere lydstyrken.

Ift. hvor de forskellige tv-rettigheder kan streames, så kan denne guide måske hjælpe dig: https://www.flatpanels.dk/kliptvkablet.php
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 14:51
Behold det du har og sæt et apple tv til.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu