recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV og Video signal til flere TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV og Video signal til flere TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Emne: TV og Video signal til flere TV
    Sendt: 22-Juni-2006 kl. 20:53

Hej

Er det muligt, at forbinde en DVD-HDD recorder til to TV? Jeg har hørt, at man kan konvertere Video signalet om og sende det samme med antenne signalet, er det rigtigt? Hvordan gør man det helt præcis?

Er det muligt, at fjernstyre DVD-HDD recorderen fra begge tv (som står i to forskellige rum)?

Redigeret af nph12 - 23-Juni-2006 kl. 09:01
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 21:53

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Er det muligt, at forbinde en DVD-HDD recorder til to TV? Jeg har hørt, at man kan konvertere Video signalet om og sende det samme med antenne signalet, er det rigtigt? Hvordan gør man det helt præcis?

Du køber en RF modulator, eller bruger en videobåndoptager til formålet.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du køber en RF modulator, eller bruger en videobåndoptager til formålet.

OK, det er en RF modulator jeg skal have fat i. Nogen du kan anbefale?

Er det muligt, at fjernstyre DVD-HDD recorderen fra det andet rum?

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 08:57

Hvad er den bedste måde at fordele TV og Video signal til flere TV?

Jeg har en DVD-HDD recorder og to TV. Man må gerne kunne fjernstyre DVD-HDD recorder fra begge rum.

Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 13:49

Den med RF modulatoren er OK hvis man vil køre signalet til det andet TV som et antennesignal, men hvorfor ikke bare bruge de forskellige udgange der er på HD optageren ?

Jeg kører fra HD optageren i stuen til TV'et i stuen via SCART.

Til TV'et i værelset bruger jeg Compositudgangen (det gule phono stik) + audio. Mit kabel er 30 m. langt og det kører helt uden problemer.

For at kunne styre HD optageren i stuen fra værelset med fjernbetjeningen, har jeg købt et Philips video-link system, - den slags der kan bruges til at overføre video/audio signalet trådløst, men jeg bruger kun apparatet til at overføre IR signalet fra fjernbetjeningen (trådløs overførsel af videosignalet HAR jeg prøvet, - det er noget LO** !)

Iøvrigt bruger jeg en billig Medion (Tevion) universal fjernbetjening med indlæringsfunktion i værelset.

MVH dunlop

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Den med RF modulatoren er OK hvis man vil køre signalet til det andet TV som et antennesignal, men hvorfor ikke bare bruge de forskellige udgange der er på HD optageren ?

Jeg kører fra HD optageren i stuen til TV'et i stuen via SCART.

Til TV'et i værelset bruger jeg Compositudgangen (det gule phono stik) + audio. Mit kabel er 30 m. langt og det kører helt uden problemer.

For at kunne styre HD optageren i stuen fra værelset med fjernbetjeningen, har jeg købt et Philips video-link system, - den slags der kan bruges til at overføre video/audio signalet trådløst, men jeg bruger kun apparatet til at overføre IR signalet fra fjernbetjeningen (trådløs overførsel af videosignalet HAR jeg prøvet, - det er noget LO** !)

Iøvrigt bruger jeg en billig Medion (Tevion) universal fjernbetjening med indlæringsfunktion i værelset.

MVH dunlop

Jeg vil helst være fri for at trække flere kabler, da det lige kan lykkes at trække antenne kablet fra stuen til det andet værelse (skal forbi døre m.m., så der er nok ikke plads til et ekstra kabel, desværre).

At overføre signal trådløs kan jeg næsten forstå, at man skal holde sig fra.

Jeg tror, at jeg holder mig til RF modulatoren. Er der nogle som kan anbefale en god RF modulatoren?

Tilbage er, hvordan jeg fjernstyre DVD-HDD recorderen inde i stuen fra det andet værelse. Udover at bruge Philips video-link system, er der andre måder?

Jeg synes, at have hørt på et tidspunkt, at man kan sende ir signalet igennem antenne kablet, er det rigtigt?

Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 14:13

Jeg anbefaler det dunlop nevner over her. Da får du også med deg stereo lyd fra opptakeren/DVD-avspilleren. Det beste for deg kan være å kjøpe en trådløs videosender som også sender fjernkontrollsignalene.

Har selv en trådløs sender/mottaker til kr 300,-  Jeg tar da med fjernbetjeneingen til min opptaker og betjener den 100% fra mitt soverom.

I din situsjon, og etter hva du ser ut til å ønske: Kjøp en trådløs sender/mottaker, husk å kjøp en som også tar med fjernbetj. signalene. Hvis signalet skal igjennom mur, kan det bli problemer....

Da blir den komplette pris for ditt oppsett kr 300- 500

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 11:54

Tak for jeres mange forslag.

Jeg har søgt lidt på nettet og har prøvet fundet det jeg søger.

http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=417

Hvis jeg forstår det rigtigt, så kan jeg overføre videosiglet gennem antenne kablet som er forbundet med det andet TV. Jeg kan fjernbetjene DVD-HDD recorderen som står inde i stuen fra det andet værelse, da ir signalet bliver sendt tilbage via antennekablet indtil DVD-HDD recorderen. Er det rigtigt forstået?

Det billede som er af rf + ir modulatoren kan jeg kun se antenne tilslutningerne, men der er vel en video indgang på den anden side??? Hvad er den rød/sorte box??

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 12:17

Hej "nph12".

Du har et par gange spurgt efter en RF-modulator.

www.av-connection.dk har en... Ved dog ikke om det er sådan en du søger, men den ligger i menu'en til højre, under: "Antenne Tilbehør" og så "Fordelere/forstærkere".

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 21:19

Tak for jeres mange forslag.

Jeg har søgt lidt på nettet og har prøvet fundet det jeg søger.

http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=417

Hvis jeg forstår det rigtigt, så kan jeg overføre videosiglet gennem antenne kablet som er forbundet med det andet TV. Jeg kan fjernbetjene DVD-HDD recorderen som står inde i stuen fra det andet værelse, da ir signalet bliver sendt tilbage via antennekablet indtil DVD-HDD recorderen. Er det rigtigt forstået?

Det billede som er af rf + ir modulatoren kan jeg kun se antenne tilslutningerne, men der er vel en video indgang på den anden side??? Hvad er den rød/sorte box??

Det Triax apparat du har fundet er sikkert udmærket, men det fører kun IR-signalet fra fjernbetjeningen tilbage til HD-optageren i stuen og det gør den gennem antennekablet, modsat den Philips jeg tidligere har skrevet om, som gør det trådløst.

Men du mangler stadig en RF-modulator for at omdanne RGB signalet fra HD-optageren til et antennesignal, så du kan føre det gennem coax kablet til værelset og det kunne f.eks. være sådan en som Pokerface foreslår.

MVH dunlop

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Men du mangler stadig en RF-modulator for at omdanne RGB signalet fra HD-optageren til et antennesignal, så du kan føre det gennem coax kablet til værelset og det kunne f.eks. være sådan en som Pokerface foreslår.

MVH dunlop

Jeg har prøvet at søge på internettet efter en RF-modulator, men alle dem som jeg har fundet er uden NICAM output. Findes der ikke nogen RF-modulator med NICAM output?

Ellers bliver løsningen nok, at jeg trækker et kabel fra HD-optageren til TV'et i det andet værelse.

Til top
jb3112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-August-2006
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 21:01
hvad hvis man il ha dvb t modtager og 2x parabol modtager over alm antenne hvad gør man så skulle jo være så jeg kan se fra den ene mens jeg optager på dvden eller i det andet rum
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu