recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv og video virker muligvis ikke korrekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettv og video virker muligvis ikke korrekt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Elwood Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: tv og video virker muligvis ikke korrekt
    Sendt: 03-Marts-2010 kl. 11:03

Hej!

Jeg er rendt ind i et ”spændende” problem, som er ved at drive mig til vanvid. Nogle gange når jeg vækker mit mediecenter fra sleep mode, får jeg denne fejlmeddelelse: ”TV og video virker muligvis ikke som ventet, da skærmkortet ikke opfylder minimumskravet om 64 mb ram på skærmkortet. Hvis du fortsat oplever problemer med tv eller video, skal du opdatere skærmdriveren eller installere et nyt skærmkort”. Det er irriterende at se på, men det gør også at planlagte optagelser ikke starter som de skal.

Mediecenteret kører W7 Ultimate 34 bit. Mit grafikkort er et ASUS 8500GT silent, med 512 megabyte ram. Jeg har selvfølgelig prøvet at fjerne grafikkortet, og lægge de nyeste drivere ind, uden nogen effekt. Mit tv kort er FireDTV. Maskinen er en dedikeret mediecenter maskine, så der skulle helst ikke ligge noget software der er i vejen.

Dette indlæg på Thegreenbutton http://thegreenbutton.com/forums/t/60787.aspx?PageIndex=2

beskriver samme problem, men kan det virkelig passe at der ikke er en eller anden quick fix løsning på det? For mig virker det lidt fjollet at man er tvunget til at lægge en forsinkelse in på mce applikationen, for at windows kan nå at indlæse drivere.

Er der andre der oplever det samme? Det er inden for de sidste 14 dage maskinen er begyndt på det, så jeg sidder og tænker på om det er Microsoft der har sendt en update ud, som kan lave noget ballade.

På forhånd tak!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu