recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV overskud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV overskud

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 11:57
Det er nok de færreste der sluger det hele uagtet om man benytter flow-TV eller streaming. De fleste udvælger det materiale de finder interessant. Ellers skal man jo sidde klistret til tossen konstant.

Personligt har vi et lille tv i soveværelset jeg benytter til en omgang Friends eller et afsnit Sons of anarchy en gang imellem, men ellers har vi ikke TV andre steder i huset.

Så vores udgifter er NetFlix og licensen til DR. Jeg har det egentlig lidt som Peter ovenfor. Betaler gerne licens, så længe det går til noget udfordrende og dybdegående TV som andre kan have glæde af, men X-factor og copy/paste journalistisk, samt sensationsliderlige studieværter i TV-avisen. Det kunne jeg godt undvære.

Basalt set mener jeg licensen hører en anden tid til. Det er underholdning og derfor ikke en decideret velfærdsting. Sygehuse, vedligehold af veje, kontanthjælp osv. har jeg det absolut fint med at betale en stor sum penge til, men underholdning bør være af privat interesse og derfor også udgiftsmæssigt afholdt af den enkelte bruger.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 11:36
Jamen ser alle de unge, alt det de har så nemt tilgang til?

Ser folk i det hele taget nok til, at det kan betale sig at forbruge streamingpakkerne?

Jeg mener, der mangler perspektiv for Flow-tv kontra streaming.
Til top
peterhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 11:25
Personlig tror jeg, at flow-tv er om ikke dødt, så i hvert fald vil falde kraftigt i udbredelse. Det er der mange grunde til - bl.a. er priserne på tv-pakkerne kommet så højt op, at det giver mening at lede efter alternativer, hvis man kan. Og hvis man - som jeg - ikke har tid til at se så meget tv, er det en kæmpe fordel selv at kunne vælge, hvad man vil se hvornår. Derfor benyttede jeg en flytning sidste år til at opsige mit tv-abonnement. I stedet benytter jeg streaming, og jeg køber også noget så gammeldags som Blu-Rays for at se film i den bedste kvalitet.

Som far til to små børn kan jeg berette, at den næste generation i hvert fald ikke vil finde sig i, at det er andre, der bestemmer, hvad der skal ses - det vil de selv!

Men jeg vil skam gerne være med til at betale til fællesskabet. Det gør jeg jo over licensen, som jeg har det helt fint med. DR har en masse godt indhold, som jeg gerne ser via HbbTV. Ville dog ønske, at de satte kvaliteten af deres streams lidt op, men det kommer vel. Jeg synes dog også, at DR bruger penge på meget, som ikke falder ind under public service-begrebet. Jeg ser ingen grund til, at jeg skal være med til at betale for endnu en omgang X-factor.


Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ikke at jeg er uenig i det med flow TV. Men! Princippet i streaming og TV pakker er at der bliver stillet et antal film og TV stationer til rådighed fort et vist beløb. Det vil alid være dyrere, hvis der skal individualiseres i den slags tjenester.

Hvad er det med jeres generation. Hvorfor vil I kun betale for jeres eget. Hvor er fællesskabet. Hvad med velfærdstanken????

Enig.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 10:25
Ikke at jeg er uenig i det med flow TV. Men! Princippet i streaming og TV pakker er at der bliver stillet et antal film og TV stationer til rådighed fort et vist beløb. Det vil alid være dyrere, hvis der skal individualiseres i den slags tjenester.

Hvad er det med jeres generation. Hvorfor vil I kun betale for jeres eget. Hvor er fællesskabet. Hvad med velfærdstanken????
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 10:14
Argumentet for at opsige tv-pakker, er prisen og at man ikke vil betale for noget, man ikke ser. Men er det ikke lidt det samme med streaming, på trods af en billigere pris, hvor mange er det så lige der kan nå at se alt det streaming tilbyder? Jeg har prøvet at være på f.eks. netflix. Hvis det en måned kun bliver til to til tre film, så synes jeg det er bedre at spare de få penge til noget andet.
Derimod ser jeg en fordel med flowtv. At der stadig er nogle, som vælger for en, så man kan blive overrasket. Så jeg mener bestemt ikke, at flowtv er døden nær.


Redigeret af tonice25 - 13-Maj-2015 kl. 10:17
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu