recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV på 2 skærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV på 2 skærme

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Status: Offline
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Emne: TV på 2 skærme
    Sendt: 09-Februar-2009 kl. 01:06
Hejsa....

Min HTPC kører med et alrende bundkort Aopen I915GMM-HFS, som har onboard grafik (Intel GMA950), som understøtter tilslutning af 2 skærme (VGA/Component/DVI)....

Mit fjernsyn er et CRT TV, som har component indgang. Så det er på denne måde jeg har forbundet TV og PC.

Jeg vil nu gerne have en ekstra skærm siddende i et andet rum - der er en væg imellem. Og det gør ikke noget at man selvfølgelig kommer til at se samme TV kanal begge steder.

Men mit store problem er at der kan tilsyneladende ikke vises et TV billede på begge skærme samtidig?.... Det er intet problem at se skrivebord på begge skærme samtidig og hvis der skal surfes eller lignende er der intet problem. Men så snart der skal vises TV ved hjælp af DVBViewer, så er der sort skærm på den ene skærm. Det samme er galt ved afspilning af en DVD i WMP eller anden afspiller - det er så snart der skal vises film ved hjælp af en afspiller problemet opstår????

Hvis der ikke kan gøres noget ved problemet, grundet begrænsninger på grafikkortet. Har I så et forslag til et grafikkort som kan bruges istedet?...... grafikkortet skulle meget gerne have component ud og så er der understøttelse for PCI express 16 i bundkortet.

Mvh.

Redigeret af Kolvig - 09-Februar-2009 kl. 22:44
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu