Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Spurven
Ny bruger
Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
|
Emne: TV på afbetaling Sendt: 29-December-2007 kl. 21:00 |
Hey,
Er der nogen af jer der har prøvet at købe på afbetaling hos et firma ang. tv, og så har en idé om hvor det er billigst?
Overvejer Expert, hvor man kan vente et år med at betale, og det koster 650,- oveni prisen.
Problemet er at min kat kom til skade i nat, og måtte på operationsbordet i dag pga. overrevet akillesene. Det betød lige en regning på 6500,- :( Så der røg en hel del af opsparingen til et tv!
|
 |
glade
Guld medlem
Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:02 |
har lige lånt 20 tkr hos ge til 14.5 ca i rente over 3 år... tog 5 minutter fra jeg jeg søgte til de sagde okay... står du ikke i rki tror jeg nemt du kan låne der til en lidt bedre rente end konto kort og expert/merlin... og pt 3 månedere rente frit og afdrag frit..
|
Panasonic G20E Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv)
|
 |
Spurven
Ny bruger
Oprettet: 28-December-2007
Point: 10
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:05 |
Hvor meget vil du så skulle betale oveni prisen?? Altså 20k + hvormeget?
Nu vil jeg ikke købe et tv til 20k, men overvejer panasonic, så derfor vil jeg formentlig kunne betale det fuldt om et år. Det er derfor jeg overvejer Expert, da 650 oveni lyder som meget rimeligt. Der er vel ikke mange andre der er billigere?
Altså skal jo ikke betale noget om mdr, men skal bare betale det indenfor 12 mdr, hvilket så ved tv til 10k vil blive 10650,-
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:06 |
14,5 er det ÅOP? Hvis man er studerende kan det være MEGET besværligt at låne, har jeg erfaret!
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:20 |
klart du har ingen værdier og ingen indtægter, så hvis du dropper betalinger kan de nada gøre ;)
|
 |
glade
Guld medlem
Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:26 |
Jaja er ÅOP ja hvilket er lavere end de tilsvarende konto kort vi har, ja vi lever på kredit her hjemme da 2 gange barsel og 2 ble børn sgu på alm indkomst er mere end dyrt og penge er lånt til at dække underskud og evt nyt tv da vi vil gå fra 32pf9731 til 40/42 tommer pga af blu-ray/hd-dvd afspiller...
PS hvad er et smasung 26R72 værd idag, er brugt ca 1 time maks om dagen i ca 1 år..
|
Panasonic G20E Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv)
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:31 |
Sigida skrev:
klart du har ingen værdier og ingen indtægter, så hvis du dropper betalinger kan de nada gøre ;) | Inge værdier nej, indtægter der er vi så uenige. Men kan ikke stille nogen sikkerthed i form af fast egendom eller lign. Men det kigger de heller ikke så meget på. Som regel er det bare den mdr. indtægter de kigger på. Men den kan være nok så høj, hvis man er studerende er der bare ingen lån!  Synd for dem der ikke gider, så lånte jeg bare pengene et sted hvor de gerne ville, efter de lige var blevet ringet op af mig!  Så det er muligt, Sparbankvest har jeg brugt, og de ville som sagt gerne låne!
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:38 |
ens egen bank plejer at være villig hvis ens forældre kautionere for en... studerende= ustabil. fast arbejde i langtid= stabilitet... dvs dine indtægter er svingende som studerende...
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:39 |
studerende plejer at blive godkendt op til 10000 men ikke mere og 5000kr hvis de kun får su...
|
 |
Spaghetti
Super bruger
Oprettet: 08-Februar-2006
Point: 256
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:49 |
Og her kommer lyseslukker-bemærkningen... :
Sæt tæring efter næring...
|
 |
Ulrikwich
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:50 |
Nu ved jeg ikke hvad din økonomiske situation er Spurven, men det korte af det lange er at de afbetalingsløsninger aldrig kan betale sig (med meget meget få undtagelser) på nær hvis man er ualmindelig kneppet på sin privatøkonomi, og det derfor er den eneste løsning.
Undtagelsen kan være hvis det er helt afdragsfrit i en periode, uden nogen form for gebyrer eller renter. Fx købte jeg anlæg for godt 17k hos hifi klubben i juni. Hvis man betalte inden november skulle man kun betale beløbet man havde lånt, i mit tilfælde 17k. Jeg gjorde dette fordi jeg havde pengene til det, og ville hellere have mine 17k til at trække renter i banken, og idet jeg arbejder i en bank kan få en meget høj indlånsrente, og så i november betale alle pengene tilbage. Det var gennen resure finans som er en del af Danske bank. Men i det her tilfælde prøvede de faktisk at snyde mig, men bare man brokker sig nok får man medhold. Men det er en anden historie.
Den med at det kan være svært at låne penge som studerende kan jeg ikke genkende. Jeg afsluttede min studietid i sommers, og i løbet af den tid har jeg lånt penge både i Jyske bank og Nordea, og begge steder har det ikke været noget problem. Selv i de her dage med lavkonjunktur og dårlige markeder er bankerne stadig villige til at låne ud, hvis man bare har en nogenlunde sund økonomi, og er solvent.
Det korte af det lange er at du for guds skyld skal forsøge din bank først. Hvis du evt. har nogle ideer til kontokort eller kvik lån, kan du bare sende en pm til mig, så skal jeg kigge på dem hvis du vil have det. Jeg har trods alt en baggrund inden for økonomi, så kan det være noget nemmere at gennemskue. De firmaer gør jo meget for at det er så uigennemsigtigt som overhovedet muligt!
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 21:51 |
Sigida skrev:
ens egen bank plejer at være villig hvis ens forældre kautionere for en... studerende= ustabil. fast arbejde i langtid= stabilitet... dvs dine indtægter er svingende som studerende... | Det kommer an på hvilken bank man har og hvad an læser... Jeg kan få en kassekredit på 50K hvis jeg spørger, til en rente på ca. 6 %. Og ja, studerende har en meget uregmæssig indtægt, og som oftest lav. Men ligesom man skelner mellem færdiguddannedes indtægt, og lader dem låne efter det, så burde man også gøre sådan for studerende. Jeg syntes det er ærgeligt at bare fordi man er studerende, så kan man bare ikke låne, lige meget hvad der så står på ens andre papirer!
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |