|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() Sendt: 29-August-2011 kl. 21:34 |
|
Hej,
Vi har stue med skrå vægge og sidder 5m fra TV'et. Min tanke er et 50-55" frit stående på gulvet. Men jeg vil gerne have at det skal tilte lidt bagover - hvilke modeller kan det? Andre ideer?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() |
|
Alle, bare du bygget beslaget til det. Formoder at i ikke skal bruge fjernsynet ret meget, ellers får i da ondt i nakken af sådan at se nedad. Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Hvad med en stander? Og så trække TV'et ud fra skråvæggen
![]() http://www.tvbord.dk/shop/tv-standere-26c1.html
5 m er også for langt væk til 50-55 tommer Redigeret af Kampus - 29-August-2011 kl. 22:25 |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Bygge beslaget ?
Prøv lige at sætte dig 5-6 meter fra en væg, så er gulvhøjde ikke så slemt. Men TVet må gerne tilte en smule :-) B&O og Loewe har da lavet en del modeller på den måde, men de er lidt dyre. Kan se at Sony har noget.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
For langt, i forhold til hvad? Det er ikke meningen at det skal stå helt inde under skråvægen, men omkring 50-80 cm. fra bagvæggen. Men vi synes egentlig gerne vi vil have det helt lavt, så det er mindre dominerende. Har kigget lidt på standere, men har ikke set nogen der tillader at det hænger lavt og tiltet bagud.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Jeg har 3,60 m til mit 50 tommer, og det er nu meget passende til alm TV kiggeri. Til Blu-ray rykker jeg ind på 2-2½ m.
Tror ikke der findes en lav stander med tilt, så det må blive noget med den lokale smed
|
||
![]() |
||
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
![]() |
|
Det er faktisk ikke rigtig. Det er bedre at kigge lidt nedad, end at kigge opad. Det er mest naturlig, for nakken at kigge ned end det er op.Mine fladskærme hænger ca. 40 - 50 cm. over gulvet, og det passer fint.Man ser desværre tit at skærmene hænger for højt, og det bliver man da ihvertilfælde træt af i længen. Der er jo også forskel om du sidder i sofaen, eller i spisestuen mht.højden.
Så hæng aldrig din skærm højere,end at du kigger lige ind i den, eller gerne lidt ned. Aldrig op.
Tænk bare på biografen.
carsten
|
||
![]() |
||
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
![]() |
|
Ups, forsent.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() |
|
I biografen er det sjældent at jeg sidder godt tilbagelænet med fødderne oppe og stolen vippet en smule bagover. Skulle mit tv hænge 50 cm over gulvet med underkanten af billedet ville jeg knapt kunne se det for mine fødder...... Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ahh, lænestole.... det bruger vi ikke, der er kun sofaer ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så må du have usansygenlige store fødder (føjder på jysk)
![]() carsten
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, min kone har også en sådan...... Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |