recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv pack 2008 ingen DD i WMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv pack 2008 ingen DD i WMC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: Tv pack 2008 ingen DD i WMC
    Sendt: 05-Januar-2009 kl. 10:34
Efter jeg har installeret Tv Pack 2008, så har jeg ikke længere andet end DD i stereo, når jeg f.eks afspiller DVD.

Både multikanal DD og DTS er aktiveret OG virker i Afspilningsenheder. Når jeg bruger Powerdvd 8 funger det også fint. Bare ikke i WMC.

Jeg har prøvet både med Microsofts standard codec og med Powerdvd, men det ændre ikke noget.

Er der noget jeg har overset her, eller virker det ganske enkelt bare ikke?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 16:10
Under dvdsettings i MCE kan du slå "Auto Volume" og evt Theater Sound(Mener ikke Theatersound ændrer på noget eller gør en forskel) fra : tasks>Settings>DVD>Audio....Prøv om det i første omgang virker. Jeg har ingen AV-Reciever direkte på en MCE box( Da jeg kører med ekstendere) så andet end at henvise til eksperimenteren med denne funktion kan jeg ikke henvise til. Jeg er dog ret sikker på at dette virker, da jeg selv og andre har prøvet det tidligere.

Redigeret af Patriarken - 05-Januar-2009 kl. 16:20
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 23:12
Det lader til auto volume gjorde udsalget.

Nu røg jeg bare ind i andre problemer. Af een eller anden årsag, så vil WMC slet ikke køre sammen med mit floppydtv kort mere. Jeg har intet ændret siden igår hvor det virkede.

Crap Tv pack, tror jeg!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det lader til auto volume gjorde udsalget.

Nu røg jeg bare ind i andre problemer. Af een eller anden årsag, så vil WMC slet ikke køre sammen med mit floppydtv kort mere. Jeg har intet ændret siden igår hvor det virkede.

Crap Tv pack, tror jeg!

Du sagde at du havde prøvet forskellige Codecs til DVD i VMC? Har du ændret på decoder CLSID'erne i registry?

TV pack virker KUN med MS's decodere til LiveTV. MS's decodere anvendes også ved tuning af TV kanaler og til at håndtere livetvbuffer og *.wtv formatet korrekt.

Default decoders:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Decoder]
"PreferredMPEG2AudioDecoderCLSID"="{E1F1A0B8-BEEE-490D-BA7C- 066C40B5E2B9}"
"PreferredMPEG2VideoDecoderCLSID"="{212690FB-83E5-4526-8FD7- 74478B7939CD}"
"PreferredMPEG2VideoDecoderCLSID2"="{64777DC8-4E24-4BEB-9D19 -60A35BE1DAAF}"
"PreferredMPEG2AudioDecoderCLSID2"="{8E269032-FE03-4753-9B17 -18253C21722E}"

Redigeret af Patriarken - 06-Januar-2009 kl. 11:39
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 02:19

Hmm det kan sgu da egentlig godt være det som er årsagen. Jeg har jo Powerdvd installeret, og i forbindelse med jeg ikke kunne få DD til at virke i andet end stereo, så brugte jeg den der utility der er lavet til Vista, til at skifte codec, som jeg så skiftede over til Powerdvd. Den roder sikkert i registry.

Det som undre mig bare, at det jo virkede fint, (bortset fra DD, som du efterfølgende gav mig løsningen på), og det først er dagen efter, at det hele går galt. Det er hele MCE´s opdateringstjeneste som lukkes ned lige så snart maskinen starter op. Hvis jeg fjerner FloppyDTV installationen, så går den ikke ned mere. Hvis jeg har floppydtv installeret og går ind og laver ny TV opsætning, så får jeg at vide at der slet ingen tuner er.

Jeg vil lige prøve imorgen at skifte den codec til den originale og så se om det spiller igen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 10:16

Hmm det kan sgu da egentlig godt være det som er årsagen. Jeg har jo Powerdvd installeret, og i forbindelse med jeg ikke kunne få DD til at virke i andet end stereo, så brugte jeg den der utility der er lavet til Vista, til at skifte codec, som jeg så skiftede over til Powerdvd. Den roder sikkert i registry.

Det som undre mig bare, at det jo virkede fint, (bortset fra DD, som du efterfølgende gav mig løsningen på), og det først er dagen efter, at det hele går galt. Det er hele MCE´s opdateringstjeneste som lukkes ned lige så snart maskinen starter op. Hvis jeg fjerner FloppyDTV installationen, så går den ikke ned mere. Hvis jeg har floppydtv installeret og går ind og laver ny TV opsætning, så får jeg at vide at der slet ingen tuner er.

Jeg vil lige prøve imorgen at skifte den codec til den originale og så se om det spiller igen.

Jeg kan ikke anbefale at rode for meget med drivere med den TV pack, TVtunere og driver installationen er en akildeshæl i TV pack. Du bør MEGET nøjsommeligt følge en bestemt procedure førend drivere installeres og efterfølgende ikke rode for meget med det....

Dine Guide/Update problemer opstår fordi du ikke har en eller flere af disse Hotfixes/Runtimes på systemet(Jeg anbefaler at disse installeres FØR man starter MCE og kører tuneropsætning første gang.)

Du vil opleve at hvis du installerer disse patches nu, at Updateren og problemer relateret til dette løser sig, men om du kan have held til at få gang i scanning mv, det tør jeg ikke sige. (Jeg har oplevet samme symptomer på min Office PC, og de kan ikke umiddelbart løses uden en reinstallation af Vista, er min konklusion)

Redigeret af Patriarken - 07-Januar-2009 kl. 10:18
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 10:50

Hmm jeg har alle opdateringer og hotfixes. Jeg var faktisk inde og læse en del på the greenbutton forleden aften, netop for at se om der var fixes til det. Jeg fandt også en, (kan dog ikke lige huske om det er en af ovenstående) fra 6 december 2008, men den løste slet ikke problemet.

Jeg synes ikke rigtig jeg har rodet så meget. Jeg installerede tvpack med det der skulle til, og det kørte faktisk ret godt, (bortset fra HD kanalerne, men det er vist et helt andet problem), indtil jeg opdagede, at jeg ikke havde flerkanals DD lyd med. Så skiftede jeg til powerdvd codec, hvilket selvfølgelig ikke hjalp, og dernæst så prøvede jeg det du skrev med auto volume, hvorefter DD virkede fint. Derefter eller rettere, dagen efter, så gik det galt for MCE helt uden yderligere ændringer.

Og det virker som om den bare hænger fast i een eller anden fejl nu, som jeg ikke kan fjerne eller komme uden om.

Når jeg kommer hjem i aften, så prøver jeg lige at skifte tilbage til de originale codec indstillinger og ser om det ændre noget, hvis ikke, så er jeg lige ved at tro, at en format c: er sidste mulighed.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 17:53
Har lige testet, og det funger stadigvæk ikke.

Her er den fejl jeg får:

Den der Playready update du har linktet til, den har jeg det lidt svært med, for hvis jeg kører den, så får jeg kun mulighed for at fjerne PlayReadyPC, og det er vel ikke helt meningen, eller?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 11:16
MSI installeren tjekker altid om det som den er ved installere er på systemet førend den går i gang(Dog ofte ikke versions nr.. Playready er så på systemet allerede, når du får den meddelelse om at afinstallere.

Vær opmærksom på at der er flere versioner af PlayReady....Version 1.2(som linkes til) er den du skal bruge...

Der er desuden to yderligere Hotfixes tilgængelige til VMC med TVpack....Hvori der indgår et par relevante punkter for dig vil jeg vurdere...Prøv dem...

Citér

Issues that this update resolves

The update for Media Center TV Pack for Windows Vista resolves the following issues:
  • Media Center crashes after you replace a TV tuner.
  • The guide data in Media Center stops downloading.
  • Recordings on systems that have in-band schedule data are split into multiple recordings.
  • Scheduled recordings disappear from Media Center.

Hent 32bit her

og Denne:

Citér Microsoft har udgivet den kumulative opdatering til Media Center-tv-pakke til Windows Vista. Denne opdateringspakke er beregnet til computere, der kører Windows Vista Home Premium eller Windows Vista Ultimate med Media Center-tv-pakke til Windows Vista.

Problemer, som løses med denne opdatering

Den kumulative opdatering til Media Center-tv-pakke til Windows Vista løser følgende problemer:
  • Løser et problem, hvor Windows Media Center Extenders ikke kan oprette forbindelse til værtscomputeren igen, når computeren går i gang igen fra pausetilstand eller slumretilstand.
  • Forbedrer oplevelsen i forbindelse med optagelse af analoge tv-udsendelser, så den omfatter set-top-boks-scenarier. Tidligere blev nogle tv-shows blokeret med meddelelser af typen "blokeret indhold".

Bemærk! Denne løsning gælder ikke for konfigurationer, hvor der anvendes analogt tv over digitale kabeltunere. BIOS'en til de digitale kabeltunere giver indholdsbeskyttelse.
  • Løser et problem, hvor der er kaldes en forkert PlayReady API.
  • Løser et problem med identifikation af systemer, hvor Windows Media Center-tv-pakke er installeret med henblik på serverrelateret indhold.
  • Tager fat om et problem med bestemte udvidelsesprogrammer, der består RTSP-protokolbaserede webadresser (RTSP – Real Time Streaming Protocol).
  • Løser et problem med .wtv-filer, der er anført som filtyper, der ikke understøttes, efter at dekodere fra andre producenter er blevet installeret.
  • Løser et problem med et digitalt ISDB-T-tv-signal (ISDB-T – Terrestrial Integrated Services Digital Broadcasting), når det bruger komponentoutput eller sammensat output.
hent 32bit her

Redigeret af Patriarken - 08-Januar-2009 kl. 11:22
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Issues that this update resolves

The update for Media Center TV Pack for Windows Vista resolves the following issues:
  • Media Center crashes after you replace a TV tuner.
  • The guide data in Media Center stops downloading.
  • Recordings on systems that have in-band schedule data are split into multiple recordings.
  • Scheduled recordings disappear from Media Center.
Hent 32bit her

Den her prøvede jeg, den kendte jeg i forvejen, da jeg søgte på greenbutton omkring problemet.
Efter jeg har kørt de anbefalinger du lavede tidligere, så får jeg at vide, at ovenstående ikke længere er relevant for mit system. (Mystsik, for det er den nyeste af dem fra 6. december 2008).

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

og Denne:

Citér Microsoft har udgivet den kumulative opdatering til Media Center-tv-pakke til Windows Vista. Denne opdateringspakke er beregnet til computere, der kører Windows Vista Home Premium eller Windows Vista Ultimate med Media Center-tv-pakke til Windows Vista.

Problemer, som løses med denne opdatering

Den kumulative opdatering til Media Center-tv-pakke til Windows Vista løser følgende problemer:
  • Løser et problem, hvor Windows Media Center Extenders ikke kan oprette forbindelse til værtscomputeren igen, når computeren går i gang igen fra pausetilstand eller slumretilstand.
  • Forbedrer oplevelsen i forbindelse med optagelse af analoge tv-udsendelser, så den omfatter set-top-boks-scenarier. Tidligere blev nogle tv-shows blokeret med meddelelser af typen "blokeret indhold".

Bemærk! Denne løsning gælder ikke for konfigurationer, hvor der anvendes analogt tv over digitale kabeltunere. BIOS'en til de digitale kabeltunere giver indholdsbeskyttelse.
  • Løser et problem, hvor der er kaldes en forkert PlayReady API.
  • Løser et problem med identifikation af systemer, hvor Windows Media Center-tv-pakke er installeret med henblik på serverrelateret indhold.
  • Tager fat om et problem med bestemte udvidelsesprogrammer, der består RTSP-protokolbaserede webadresser (RTSP – Real Time Streaming Protocol).
  • Løser et problem med .wtv-filer, der er anført som filtyper, der ikke understøttes, efter at dekodere fra andre producenter er blevet installeret.
  • Løser et problem med et digitalt ISDB-T-tv-signal (ISDB-T – Terrestrial Integrated Services Digital Broadcasting), når det bruger komponentoutput eller sammensat output.
hent 32bit her

Den her har jeg vist ikke prøvet, så det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem.

Det mærkelige er, at det sker, lige så snart jeg installere floppydtv. Der er ingen problemer, hvis jeg fjerner floppydtv (installationen).

Noget der forøvrigt også har givet mig en mistanke er, at jeg fjernede mit Hauppage MCE500 (analoge tv kort), kort tid efter jeg konstaterede, at MCE kørte fint med floppydtv. Det er spørgsmålet om det er i den forbindelse det hele er sket. Hvis du læser længere oppe, så har MCE jo netop haft problemer, hvis man fjernede eller udskiftede tv kort.

Det er bare irreterende, at når man kører hotfix der burde løse det, at jeg så ender samme sted med samme fejl.

Jeg roder lidt igen i aften, om alt går vel.

Redigeret af Kandersen - 08-Januar-2009 kl. 11:35
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 18:52
Nu fik jeg efterhånden nok af at prøve mig frem, og er istedet gået tilbage til et tidspunkt før jeg installerede TV Pack. Nu kører det hele igen med nyeste FloppyDtv drivere og MCE, men uden TV Pack.

Spørgsmålet er så, om man overhovedet tør igen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 06:49

Nu fik jeg efterhånden nok af at prøve mig frem, og er istedet gået tilbage til et tidspunkt før jeg installerede TV Pack. Nu kører det hele igen med nyeste FloppyDtv drivere og MCE, men uden TV Pack.

Spørgsmålet er så, om man overhovedet tør igen

Tja, man får hurtig nok når ikke det virker. Jeg har selv en tommelfingerregel ift TVpack: Installer det hele fra Scratch, da det så virker hver gang.

Det tager en time til halvanden (SP1 alene tager 30-45 mins på en q6000)alt inklusiv fra scratch og det kan man altså hurtigt bruge på troubleshooting.

Redigeret af Patriarken - 09-Januar-2009 kl. 07:12
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu