recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV Pack og EPG problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV Pack og EPG problemer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Emne: TV Pack og EPG problemer
    Sendt: 22-Januar-2009 kl. 22:57
Hejsa,

Jeg har nu brugt Vista TV Pack 2008 i en uge og er ret godt tilfreds.
Jeg har dog et problem som faktisk er ret kritisk - mine EPG-data.

Problemet:
Jeg modtager en masse guide data og kan fint få dem mapped til kanalerne. Programoplysninger osv. passer også fint MEN jeg kan ikke lave serieoptagelser.
Der er to forskellige typer problemer med serieoptagelser:
  1. Nogle programmer kan slet ikke markeres som serieoptagelse. Fx. X-factor. Anden gang der trykkes på Record forsvinder optagesymbolet blot i stedet for at skifte til markering for serieoptagelse.
  2. Programmer der åbenlyst er serier har afsnitnummeret i titlen og serieoptagelser vil kun optage en evt. genudsendelse af det samme afsnit - ikke andre afsnit. Fx. "Two and a half men (67)". Trykker man to gange på Record markeres det som serieoptagelse, men det efterfølgende afsnit "Two and a half men (68)" bliver ikke optaget. Når optagelsen er gennemført ligger det i Optaget TV under "Two and a half men (67)". I VMC skal alle afsnit af en serie ligge under "Two and a half men".
Jeg har indtil videre prøvet følgende to ting. Fjernet søgeindekset for Media Center i Windows Search og re-indekseret EPG-informationerne. Fjernet alle kanaloplysninger i VMC og kørt hele kanalindstillingsproceduren igennem fra starten.

Det skal for øvrigt nævnes at jeg inden jeg startede VMC op efter installation sørgede for at alle de nødvendige patches var installeret.

Jeg har tidligere kørt med XML-import ved hjælp af BladeRunner, men det ser ikke ud til at det er muligt med den nye EPG-arkitektur.

Har alle andre med TV Pack samme problem som mig? Eller er der nogen der har en løsning på problemet?

Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
blackbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2004
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 02:35
jepper, har samme problem, tror umiddelbart ikke der er noget at gøre lige for tiden, det virker som om problemet for mig er størst på DR1, med blandt andet xfactor og livvagterne
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 02:36

har iøvrigt prøvet at reinstallere alt fra scracth, og problemer opstår først når jeg installerer tv pack 2008,

har prøvet de officielle patches, but no luck

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 13:22
Xfactor og andre har et Repeat flag i min guide(Selvom der ikke er tale om repeats)....Har i prøvet med "series settings"? og toggle reapeats til og fra?

Der er generelle series settings(under TV setting Recorder)....og desuden kan man fintune hver enkelt planlagte "serieoptagelse...." Dvs slå run og rerun til og fra...

Redigeret af Patriarken - 23-Januar-2009 kl. 16:00
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Xfactor og andre har et Repeat flag i min guide(Selvom der ikke er tale om repeats)....Har i prøvet med "series settings"? og toggle reapeats til og fra?

Der er generelle series settings(under TV setting Recorder)....og desuden kan man fintune hver enkelt planlagte "serieoptagelse...." Dvs slå run og rerun til og fra...

Tak fordi du prøver at hjælpe mig i den rigtige retning. Jeg er dog ikke kommet så meget nærmere.

X Factor har ikke noget repeat flag og det er det der er meget underligt. Jeg synes man plejer at kunne lave serieoptagelser på alt.
Jeg har prøvet alle de tre muligheder i settings->tv->recorder men ingen af dem medfører at der optages mere af en. Hvis jeg fx. vælger run and rerun kan man inde under detaljer for optagelsen af X Factor se "andre visninger" hvor der så er fire udsendelser i alt. 23., 24., 30. og 31. januar. Den første bliver optaget mens der ved de andre står optagelsen bliver allerede optaget på et andet tidspunkt. Altså tror den at de alle er samme udsendelse.

Mon det kan være en forskel på om man bruger Stofa eller Yousee?
Så vidt jeg er orienteret er der i TV Pack mulighed for at bruge de guide informationer der er inkluderet i DVB-signalet. Så der kan måske være forskel på dette? På den anden side, så plejer der vel ikke være data for mere end et par dage når man får dem på den måde?

Er der nogen af jer der ser den anden mærkelige ting jeg oplever med episodenummer inkluderet i programtitlen?

For øvrigt, har du kun digitale tunere i din HTPC eller har du også analog?

Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
PeterDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2008
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 18:11

Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Programmer der åbenlyst er serier har afsnitnummeret i titlen og serieoptagelser vil kun optage en evt. genudsendelse af det samme afsnit - ikke andre afsnit. Fx. "Two and a half men (67)".

Det er også den erfaring jeg har gjort mig, syntes det var en nice detalje med afsnitsnummeret med det giver problemer med optagelse af serier.

Jeg valgte at benytte MS's EPG data istedet for at få den leveret via tv kanalen, og dette har løst en del af problemerne.

HTPC: Windows 7 - ASUS M3N-HD/HDMI - AMD 4850e - 4Gb - 750GB - 3 X FloppyDTV - Samsung LE40A676 via HDMI - 2 Xbox 360 extenders
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 18:40
Citér Så vidt jeg er orienteret er der i TV Pack mulighed for at bruge de guide informationer der er inkluderet i DVB-signalet. Så der kan måske være forskel på dette? På den anden side, så plejer der vel ikke være data for mere end et par dage når man får dem på den måde?

Det er en god pointe. Jeg bor i Aalborg og har derfor Stofa. Jeg valgte mit postnr (9000) da jeg scannede i sin tid.

Men mange af kanalerne har jeg måttet mappe manuelt via edit guide data. Jeg har fundet ud af at den Default vælger data fra den Guide der downloades(hos mig) såfremt at stofas channel navn matcher med det fra guiden(som downloades). Ellers vælger den "in band" og endeligt No guide data. (I øvrigt har DR faktisk mange dages inbanddata op til 14 dage...)

Mange af mine kanaler blev mappet forkert pga namemismatch (imellem guide og stofas channelid)og jeg måtte som sagt manuelt mappe en hel del om.(Svensk guidedata på NAT Geo osv) og sågar måtte jeg i nogle tilfælde skifte en kanals data til "indband" og trykke "save" og så gå ind og ændre det til noget andet i guiden efterfølgende, da direkte remap til andet guide data ikke virkede direkte.

Så helt fejlfrit er det ikke med TVpack.

Jeg kan se at det hele virker perfekt med INBAND DATA her....Her kommer X Factor Screenshots...

Her edit'er jeg guide data, til inband. Læg mærke til teksten i under DR1 Aftenshowet:

Ved Microsofts guide data:

Repeat nævnes åbenlyst, men her ligner det en slag TAG....

Går man så videre med Inband med Xfactor... Så er der series...

Men bruger jeg Microsofts Data så er der kommet et Repeat Tag med....Det er bare ikke et Tag mere....Det er en del af X faktor beskrivelsen...

og så har vi balladen..

Konklusionen er: Så længe der er inband Data så brug det...(Guiden opdateres hver dag og bliver der fyldt ekstra på ved MCE jo at den skal optage .......Specielt DR og TV2 har som sagt pænt lange Inbands...)

Redigeret af Patriarken - 23-Januar-2009 kl. 18:44
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af PeterDK PeterDK skrev:

Programmer der åbenlyst er serier har afsnitnummeret i titlen og serieoptagelser vil kun optage en evt. genudsendelse af det samme afsnit - ikke andre afsnit. Fx. "Two and a half men (67)".

Det er også den erfaring jeg har gjort mig, syntes det var en nice detalje med afsnitsnummeret med det giver problemer med optagelse af serier.

Jeg valgte at benytte MS's EPG data istedet for at få den leveret via tv kanalen, og dette har løst en del af problemerne.

Hehe, hmm det modsatte du oplever....
Mit Setup
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 19:19
Jeg har faktisk ikke haft så mange problemer med mapping af EPG data, derfor har jeg ikke rodet så meget rundt med det.
Kun TV3 bøvlede jeg lidt med.
Under alle omstændigheder jeg har noget nyt der skal afprøves.
Jeg vender tilbage når jeg forhåbentlig er blevet klogere

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 22:49

Jeg vender tilbage når jeg forhåbentlig er blevet klogere

Og det var så nu. Jeg har nu mapped alle mine kanaler og jeg tror faktisk jeg bruger det data der leveres af Microsoft. På den måde forsvinder alle mine "Grey's hvide verden (135)" og bliver til "Grey's hvide verden" som kan optages som en serie skal kunne. Det lyder altså som om det er modsat det Patriarken oplever og det er da lidt underligt. Vigtigst er det dog at det ser ud til at virke nu.

(DR1 driller stadig en lille smule. Umiddelbart har jeg to muligheder for guide data til DR1. Den ene giver mig afsnitnumre i titlerne hvilket medfører at almindelige serier ikke kan optages, mens den anden giver den mærkelige fejl med at X Factor ikke kan optages som en serie. Jeg håber det kun er X Factor det er galt med, så kan jeg nemlig godt leve med det som det er nu.)

1000 tak fordi I hjalp mig på sporet af en løsning
Jeg er nu faktisk en ret glad bruger af VMC TV Pack 2008.

Peter

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 18:31

hej prinder

når jeg prøver at gå ind og mappe programguiderne til kanalerne, får jeg ikke den option til at bruge "use listings from broadcaster" virker dette kun når man kører dvb-t eller dvb-c?, jeg kører ganske almindeligt dual analog tuner, og har stadig problemer med at jeg ikke kan få den til at optage alle afsnit af x-factor, og f.eks heller ikke den nye serie hospitalet fra tv3

jeg kan se at du har fået løst noget af dit problem, men er det fordi du kører digitalt?

mvh Carsten

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af blackbox blackbox skrev:

når jeg prøver at gå ind og mappe programguiderne til kanalerne, får jeg ikke den option til at bruge "use listings from broadcaster" virker dette kun når man kører dvb-t eller dvb-c?, jeg kører ganske almindeligt dual analog tuner, og har stadig problemer med at jeg ikke kan få den til at optage alle afsnit af x-factor, og f.eks heller ikke den nye serie hospitalet fra tv3

jeg kan se at du har fået løst noget af dit problem, men er det fordi du kører digitalt?

Hej Carsten,

Det er kun muligt at vælge "use listings from broadcaster" hvis man kører digitalt. Guide-informationerne bliver nemlig sendt som data i det digitale signal. 

Jeg forstår for øvrigt ikke hvorfor du bruger TV Pack når du kun har en analog tuner, da de forbedringer der er indeholdt deri kun er målrettet til digitale tunere.

Hvis du bare benytter en standard Vista Media Center har du mulighed for at importere ekstern guide data. Dette kan gøres ved hjælp af f.ekx. ontv.dk's xml-data eller en "screen scraper" som tvgg og så en importer som epgstream.

/Peter

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu