recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV Pack / Windows 7 eller ... ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV Pack / Windows 7 eller ... ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Emne: TV Pack / Windows 7 eller ... ?
    Sendt: 15-Januar-2009 kl. 12:30
Jeg har rodet en del med HTPC igennem de sidste par år og har i hele perioden anvendt VMC.
Jeg har Yousee kabel-tv og et FloppyDTV DVB-C tuner-kort.
Jeg har en DMA2100 extender som jeg anvender i mit soveværelse.

Jeg har brugt meget tid på at få systemet til at køre godt, hvilket jeg synes det gør nu. Der har dog i løbet af perioden sneget sig nogle mangler ind i setuppet, så jeg nu synes at det er ved at være nødvendigt at ændre mit system.

1. Den første og vigtigste mangel pt. er manglende DVB subtitles. I starten da jeg fik min HTPC var det kun film-kanalerne der manglede undertekster og dem kunne jeg kun se i introperioden, så det var fint nok. Nu har det så desværre bredt sig til bla. TV2 og DRs kanaler, hvilket er et stort problem.
  2. HD-kanaler. Det er ikke muligt at se MPEG4-kodede HD-kanaler i VMC. Det har indtil videre været et minimalt problem, da det kun har været Discovery der har manglet. Nu er der så kommet Kanal 5 i HD og det er da ærgerligt at man ikke har mulighed for at se deres film. Jeg tror desuden at der er stor mulighed for at Yousee ændrer deres pakker så det er billigere at få HD-kanaler, så jeg vurderer at jeg nok i løbet af året vil irritere mig endnu mere over den mangel.
Jeg glædede mig selvfølgelig som alle andre, da der i starten af 2008 var meget der tydede på at Microsoft ville lave en opdatering der ville tilføje disse to features til Vista. Da det så endte med at de kun releasede TV Pack til OEMs og at h.264 ikke var inkluderet droppede jeg at beskæftige mig med det.
Der begyndte jo ca. samtidig at svirre rygter omkring Windows 7 og at den kunne det hele.
Jeg har så ventet med spænding på Windows 7 siden da. Og da den så kom som beta i sidste uge hentede jeg den selvfølgelig i håb om at den kunne løse mine problemer.
Men ... jeg havde nok været lidt for naiv, da jeg troede at jeg kunne basere min HTPC der bruges dagligt (og af hele familien) på en betaversion af et styresystem. Jeg har i hvert fald store problemer med TV-delen - med at skifte kanal, optage osv osv. Jeg har en mistanke om at det er relateret til driveren til TV-kortet, men jeg kan også se på thegreenbutton at der dukker en del andre bugs op, der vil give mig problemer.

Jeg står derfor nu lidt i et vadested og har brug for lidt feed back for at kunne træffe en beslutning om min videre færd i den evigt uigennemskuelige HTPC-verden

Som jeg ser det har jeg et par alternativer.
  1. TV Pack 2008 på Vista. Jeg har læst en del allerede om hvad der skal installeres af diverse hotfixes, HD hacks, beta-drivere osv, så jeg har mod på at prøve det. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg kan forvente at dette system vil være lige så stabilt som det jeg har kørende nu. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre fra folk der har sådan et setup kørende til daglig brug.
  2. Blive ved med at følge udviklingen af Windows 7 beta. Microsoft har allerede udsendt et par hotfixes til Win 7. Måske vil de blive ved med at gøre det løbende, så det vil blive bedre og bedre?
  3. Give op overfor Microsoft og hoppe på MediaPortal-vognen. Den har de features jeg har brug for og er heller ikke længere i beta. Min største (og efterhånden eneste) grund til ikke at tage dette spring er at jeg har en VMC extender som jeg faktisk er glad for og ville have svært ved at undvære. Som jeg ser det findes der ikke noget egentligt alternativ der vil virke med MediaPortal.
Håber der er nogen der har nogle erfaring eller råd de vil dele med mig

Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 12:57
Jeg kører med Windows Vista med TVpack. Bruger Stofa som udbyder.

Jeg har aldrig haft noget der er bedre og så stabilt som dette. Min kone er enig, og spurgte selv om ikke snart vi kunne skrotte de zaptorbokse vi også har. Jeg har i en længere periode(Siden tvpack kom og frem til nu) kørt udelukkende med VMC+TVPACK som primære kilde til digitalt TV i Stue og soveværelse(Via Xbox360) og jeg har vel genstartet mit VMC 2 eller 3 gange pga problemer. Det er faktisk laaaaaaaangt bedre end de STB's som stofa kan levere til Digitalt Kabel.

XBoxens strømforsyning gik sig en tur for et par uger siden, og i RMA tiden brugte konen Zaptoren og der gik ikke en dag hvor den ikke blev bandet af. Der kom endda rosene ord da Xboxen kom tilbage i setuppet og hun igen kunne anvende VMC til TV.

Nå det var anekdoter. TVpack kræver lidt arbejde at sætte op, og du får desværre kun h.264 understøttelsen til TV på din hovedbox....Det må du leve med.

Jeg ved dog at h.264 understøttelse for xbox360 bliver enablet med Windows 7 (også fra beta'en. Xboxen henter codecs fra MS når den ser en W7MC der kommer endda også XVID support) men om man kan få den til at hente disse codecs og forblive på VistaMC det bliver jeg nød til at tjekke op på her i weekenden.. 
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg kører med Windows Vista med TVpack. Bruger Stofa som udbyder.

Jeg har aldrig haft noget der er bedre og så stabilt som dette.

Det lyder da supergodt.

TVpack kræver lidt arbejde at sætte op, og du får desværre kun h.264 understøttelsen til TV på din hovedbox....Det må du leve med.

Det kan jeg sagtens leve med som det ser ud nu. Jeg har som sagt pt. kun en HD-kanal og den kan jeg godt nøjes med at se i stuen.

Jeg ved dog at h.264 understøttelse for xbox360 bliver enablet med Windows 7 (også fra beta'en. Xboxen henter codecs fra MS når den ser en W7MC der kommer endda også XVID support) men om man kan få den til at hente disse codecs og forblive på VistaMC det bliver jeg nød til at tjekke op på her i weekenden.. 

Det lyder jo selvfølgelig som nogle fede features, men jeg må jo så bare håbe at Windows 7 bliver releaset når jeg får nogle flere HD-kanaler
XVID er ikke det store problem for mig på extenderen. Jeg har efterhånden en god rutine med at modificere FourCC ...
Desuden er der stadig ikke understøttelse af .srt subtitles på extenderen så jeg bruger den mest til TV.

Tak for hjælpen indtil videre. Jeg har fundet et par andre tråde hvor du beskriver hvad du har gjort i forbindelse med installation, så det vil jeg prøve at køre efter.

Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 14:17
Citér

Det kan jeg sagtens leve med som det ser ud nu. Jeg har som sagt pt. kun en HD-kanal og den kan jeg godt nøjes med at se i stuen.

Samme her....Har dog en dedikeret VMC box på kontoret til tests og den kan kobles ind på soveværelset hvis det skal være(Men stofas HD udbud er jo ikke just et Slaraffenland..)

Citér

Det lyder jo selvfølgelig som nogle fede features, men jeg må jo så bare håbe at Windows 7 bliver releaset når jeg får nogle flere HD-kanaler
XVID er ikke det store problem for mig på extenderen. Jeg har efterhånden en god rutine med at modificere FourCC ...
Desuden er der stadig ikke understøttelse af .srt subtitles på extenderen så jeg bruger den mest til TV.

Tjae...Jeg bekymrer mig ikke så meget om subtitles, hverken på TV eller på Xvid osv, og er egentligt vældig tilfreds med Xboxen som extender som det er nu. Skal dog siges at den er gemt væk(tror godt jeg kunne gå hen og blive irriteret over larmen hvis ikke dette var tilfældet..)

Citér
Tak for hjælpen indtil videre. Jeg har fundet et par andre tråde hvor du beskriver hvad du har gjort i forbindelse med installation, så det vil jeg prøve at køre efter.

Jeg arbejder på en detaljeret guide...Selv om det ikke er så svært endda..

Redigeret af Patriarken - 15-Januar-2009 kl. 14:19
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 15:03

Det lyder godt.
Jeg skelede lidt til de ting du har nævnt her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53151& KW=tv+pack

Så jeg regner med min procedure bliver noget lignende:
  • FloppyDTV 5.3N driver (TV Pack Option)
  • KB950754
  • KB951685
  • KB957209
  • KB956147
  • PlayReadyPC Update
  • Modificeret MSDECODER
  • Kanalindstilling osv.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Det lyder godt.
Jeg skelede lidt til de ting du har nævnt her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53151& KW=tv+pack

Så jeg regner med min procedure bliver noget lignende:
  • FloppyDTV 5.3N driver (TV Pack Option)
  • KB950754
  • KB951685
  • KB957209
  • KB956147
  • PlayReadyPC Update
  • Modificeret MSDECODER
  • Kanalindstilling osv.

Ja det ser rigtigt ud....Husk den rigtige v.1.2 PlayPC og husk også at firmware opdatere dine tunere.
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 20:26

Ja det ser rigtigt ud....Husk den rigtige v.1.2 PlayPC og husk også at firmware opdatere dine tunere.

Så er jeg ved at være igennem min installation af TV Pack ...
Ovenpå at have installeret Windows 7 beta for en uge siden var dette en noget mere omstændig proces med alle de patches osv.

Jeg vil lige opsummere hvad min status er nu. Hvad jeg har opnået og hvad jeg har oplevet af problemer.

Det der fungerer nu er:
  • Alle kanaler fundet i første hug inklusiv HD-kanalerne. Jeg har brugt 5.3n driver og opdateret mit FloppyDTV til firmware v1.4. Jeg brugte den yousee transponderliste der var med driveren.
  • Visning og optagning af HD-kanaler. Kanal 5 (som er den eneste HD-kanal jeg kan tage pt.) blev fundet med det samme og jeg kunne også optage kanalen. Jeg havde dog problemer med crash når jeg "zappede" væk fra kanalen og når jeg spolede i optagelser fra kanalen. De problemer blev heldigvis elimineret med en opdatering af driveren til mit grafikkort.
  • Undertekster på kanaler med DVB subtitles. Ser umiddelbart ud til at virke uden de store problemer.
  • Afspilning af Xvid, MKV etc. Ingen problemer. Jeg installerede ffdshow, Haali, Media Control og kørte en mkv-reg fil og så virker det.
  • MyMovies HD-integration til PowerDVD. Fungerer stadig ok.
  • Standby. Jeg installerede MST og lod den konfigurere mine power settings til at køre med S3 og indtil videre har det fungeret perfekt med at vågne og gå tilbage i standby som ønsket.
Det jeg ikke synes fungerer helt:
  • Guide. Jeg har lidt problemer med guide data. Det tog noget tid før alle kanaler var nogenlunde opdateret mht. guide data. TV3 var især længe om at få data for mere end et par dage frem. Det ser nu ud til at være der nu. Mit problem omhandler optagelse af serier. Nogen udsendelser kan den simpelthen ikke overbevises om skal være en serie. Fx. X Factor. Jeg plejer at trykke to gange på record i guiden og så ændres en "rød prik" til "tre røde prikker". Ved den udsendelse medførte det andet tryk blot at den røde prik forsvandt igen. Nogle andre programmer (som helt tydeligt er serier) - fx. Average Joe som sendes om formiddagen på TV3. I titlen er episodenummer angiver - eks. "Average Joe (4)". Den vil godt oprettes som serieoptagelse, men tirsdagens program "Average Joe (5)" er ikke markeret som optages. Jeg håber virkelig det er noget der kan rettes for det er jo slet ikke til at have med at gøre.
  • Plug-ins. Allerede inden jeg gik i gang med at installere blev jeg klar over at det nye wtv-format medførte at mange af de plugins der roder med optagelser ikke ville virke med TV pack. Jeg plejer dog også kun at bruge en af disse (Lifextender) så det er ikke det store problem for mig. Til gengæld vil jeg få svært ved at undvære OML (open media library) til at håndtere alle mine film (af variende format). Jeg har installeret programmet og det ser ud til at fungere fint, MEN pludselig var ikonet til at vælge programmet forsvundet. Den er heller ikke længere tilgængelig under Onlineprogrammer. Det har jeg aldrig haft problemer med uden TV pack. Jeg har dog i MyMovies og OML's forum fundet ud af at der åbenbart er nogle problemer med TV pack og plugins. Jeg har fundet et program der hedder MC Menu Mender til at customize menuerne og jeg håber jeg kan bruge den til at få det til at makke ret.
Udover de ovennævnte ting mangler jeg stadig at afprøve systemet med min DMA2100 extender. Men jeg er rimelig fortrøstningsfuld mht det.

Håber jeg kan få lidt input til de sidste småproblemer

/Peter

Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 08:45
Lige et begynderspørgsmål:
Jeg har bare den alm analoge pakke fra stofa. Har jeg noget ud af at rode rundt med TV Pack 2008?
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Lige et begynderspørgsmål:
Jeg har bare den alm analoge pakke fra stofa. Har jeg noget ud af at rode rundt med TV Pack 2008?

Nej det vil du ikke.
Der er udelukkende forbedringer i forbindelse med digitalt TV i TV Pack 2008.
Jeg vil anbefale dig at bruge en standard Vista Media Center.

Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 09:28
super, tak for det
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

• Mit problem omhandler optagelse af serier. Nogen udsendelser kan den simpelthen ikke overbevises om skal være en serie. Fx. X Factor. Jeg plejer at trykke to gange på record i guiden og så ændres en "rød prik" til "tre røde prikker". Ved den udsendelse medførte det andet tryk blot at den røde prik forsvandt igen.

Hej Peter,

Har du fundet en løsning med guide, jeg har samme problem, og har lige installeret tvggv2, men det har ikke løst problemet med serier.

Dennis

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Har du fundet en løsning med guide, jeg har samme problem, og har lige installeret tvggv2, men det har ikke løst problemet med serier.

Hej Dennis,

Jeg har fået problemet løst ved at ændre på de guide mappings der var der som standard. I stedet for at bruge de informationer der bliver sendt sammen med TV-signalet hjalp det mig at skifte til de der hentes over internettet.
Bruger du også TV Pack? Hvis det er tilfældet forstår jeg ikke det med tvgg, da guiden med TV Pack ikke giver samme mulighed for at loade ekstern guide information som en standard Vista Media Center.

/Peter

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu