|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Vetter ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Djibouti Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 29-August-2007 kl. 18:25 |
Hvilket Tv kort skal man købe til sit nye mediacenter for at kunne optage både fra parabol og alm antennesignal.Har prøvet flere hvor jeg ikke har kunnet få parabol signalet ind på kortet. Skal være digitalt.
![]() Redigeret af Vetter - 29-August-2007 kl. 18:49 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prøv f.eks. Technotrend Budget serien, den findes både til DVB-T (jord) og satellit (dvb-S eller DVB-s2), se www.dvbshop.net. Andre muligheder er floppy/fireDTV. Hvilken udbyder har du, det er kun Canal digital det pt. går at sætte DVB-S op til .... (viasat er kræver mere, nemlig opprogrammering af CAM-modul). Med hensyn til htpc-software er der til ovennævnte egentlig kun www.dvbviewer.com, der duer (support af dvb-subtiteles). Et andet program kan være mediaPortal, lidt usikker på om undertekster er kommet til at virke... MCE/ VistaMce har egentlig kun support af DVB-T uden undertekster og der er nogle simuleringsmuligheder til satellit-modtagelse som ikke virker helt ok...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Vetter ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Djibouti Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Har Canal Digital. Technotrend der er der vel ikke problemer med danske undertekster har prøvet kort hvor man ikke kunne få danske undertekster frem. Dog ikke idet mærke. Redigeret af Vetter - 29-August-2007 kl. 18:59 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det er ikke hardwaren, der er afgørende for om undertekster virker.. Det er udelukkende HTPC-softwaren og her mener jeg, programmet DVBviewer pt. nok er det bedste... Men der er andre programmer, der også kan vise undertekster.... Hvis undertekster er en del af billede er der selvfølgelig ikke problemer, men det er for DVB-T.... Hvis du anvender TV-kortet Technotrend T1500 med MCE virker undertekster ikke og det gælder alle TV-kort uanset fabrikat... Redigeret af avh - 29-August-2007 kl. 19:05 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Undskyld jeg er lidt ny her. Jeg har vista som styreprogram og som skulle køre sammen med kortet. kan man se danske undertekster der. Eller kan jeg bruge Technotrend T1500 softvare til danske tekster |
|
![]() |
|
![]() |
For at lave en brugbar HTPC-løsning, mener jeg, det er nødvendigt at finde et ordentlig HTPC-program. Det kan være eHome som findes i MCE2005 og Vista home preminium. Det har så nogle begrænsninger som tidligere anført, men det er et komplet system og meget brugervenligt... Andre gode programmer er MediaPortal og DVBviewer, som også er komplette HTPC-løsninger med et brugerinterface egnet til fjernbetjening... Jeg kan ikke huske om det medleveret program til technotrend understøtter undertekster, muligvis... Jeg mener ikke det at værd at bruge og WAF er lig nul.... At bygge et mediacenter er at sammensætte hard- og software i et fornuftig mix, så det har de funktioner, man ønsker sig... Det er ikke alt, man kan få ligesom som man vil have det, det er ofte en afvejning af flere hensyn... Det er bund og grund en ganske almindelig PC med de muligheder, det nu rummer... Redigeret af avh - 29-August-2007 kl. 19:40 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for Hjælpen Du mener jeg kan optage film fra parabolen med det kort |
|
![]() |
|
![]() |
Ja med technotrend S1500. Parabolen sættes direkte til indgangen i DVB-S TV-kortet. Det findes også i en HDTV udgave S3200, som også kan anvendes til de almindelige SD-TV-kanaler.... Bemærk der findes også udmærkede TV-kort fra www.digital-everywhere.com, som kan bruges... Der skal også bruges et conax CAM modul vers. 4.00, for at se de kodet kanaler fra Canal digital. Denne løsning bruger jeg selv. Indtil videre ser det ikke ud til at canal digital aktivt tester for serienr. på sat-box, så derfor virker det... Bemærk Canal digital yder ingen form for support til denne løsning.... Når man optager digtialt TV, skal man normalt bruge *.ts formatet. Det er den rå datastrøm man optager fra satelliten. Datastrømmen består af flere dele med hver sin identifikation kaldet PID's. En PID inderholder billede, lyd (evt. flere lydspor), undertekster (enten DVB eller tekstv-typen), EPG oplysninger... Der er ikke noget kvalitetstab i denne proces, det er de data, som der udsendes, man optager. Selvfølgelig ved dårlig modtagelse kan mistes data. Det vil som optræde som hak, digtial tv svøbe... For at få en stabil løsning og drift, mener jeg, det er vigtigt at man holder sin HTPC så clean som muligt uden overflødige installationer... |
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Kan ikke siges tydeligere!!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |