recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv program web api
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv program web api

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
inckie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Tv program web api
    Sendt: 20-April-2010 kl. 17:13
jeg har lavet et web api, som tilbyder at vise nu/næste tv program for den angivet tv kanal

jeg ved godt der intet revolutionerne ved servicen er, men det er også mere for at se om man kunne få lidt sjovt og ballade ud af det.

jeg tænker man nemt kunne lave nogle Windows gadgets, IRC bots eller enda en sms service?

se mere her: http://ip-drankerne.dk/2010/04/tv-program-web-api/ hvor du også kan se hvordan du får adgang samt hvilke tv kanaler som jeg kan vise information for.

Det hele er kun til leg, så forvent små fejl her og der.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 09:06
Hejsa
 
Fint initiativ Smile
 
Men hvad er tanken bag ? ville det være noget i retning af, at man kunne få en besked når ens yndlingsprogram starter eller lign ? det kunne var smart.
 
Hvis det var noget man skulle bruge sammen med f.eks et mediecenter, kunne det dog være rart med en oversigt op til 14 dage frem i stedet, da den information du tilbyder typisk følger de digitale kanaler i forvejen, hvorfor det kun vil være relevant for de,efterhånden få, mennesker, som modtager tv analogt.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
inckie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2010 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hejsa
 
Fint initiativ Smile
 
Men hvad er tanken bag ? ville det være noget i retning af, at man kunne få en besked når ens yndlingsprogram starter eller lign ? det kunne var smart.


Well, det jo op til programmøren, jeg stiller blot TV dataerne tilrådighed via et API.


Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 09:33
Ok, men tror du så ikke du skulle stille f.eks 14 dage til rådighed, hvis det skulle kunne bruges til noget fornuftigt ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu