|
Tv reparatør flat panel |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
kim7er ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2013 Sted: dk Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var da et godt spørgsmål om der er andre der skal skulle være skiftet, men de var bulede ud og var lidt deforme, giver det menig Jørgen
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Opsvumlede/bulede er et af tegnene:
Min erfaring fra rep. af PC power supply er, at der også kan være defekte kondensatorer som IKKE ser sådan ud, hvor det kræver udlodning/måling af kapacitet og ESR for at være sikker. Så jeg ville tjekke alle mistænkelige i kredsløbet. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 402 |
Som det er nævnt tidligere så køb kondensatorer med samme kapacitans værdi men tjek at de er specificeret til 105°C og har lav ESR
Som f.eks. denne serie fra Panasonic
Redigeret af Henrik_45 - 12-August-2016 kl. 12:14 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10580 |
Livslængde 2000 timer. Skal det tages bogstaveligt? Hvis TVet er tændt f.eks. 5 timer i døgnet, så holder de jo kun ca. 13 måneder!! Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 402 |
Livslængden er specificeret ved max. temperature (105°C)
Livslængden ved den aktuelle temperatur og betingelser kan beregnes ud fra følgende formel: L2 = L1 x 2^k Hvor: k = (Tm – Ta –dT)/10 dT = I^2 x ESR/(B x A) L2 = forventet levetid af kondensator i applikationen L1 = Livslængde af kondensatoren Tm = Maximum temperatur specifikation for kondensatoren Ta = = Omgivelsestemperatur dT = Temperatur stigning på grund a ripple strømmen i kondensatoren I = Ripple strømmen i kondensatoren ESR = Kondensatorens impedance B = Termisk konstant A = Overfladen af kondensatoren Redigeret af Henrik_45 - 12-August-2016 kl. 15:09 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Jeg er helt seriøs. Du skal have skiftet kondensatorer for måske 150-250 i komponentpriser. Men hvilke kondensatorer der er defekte kan du ikke selv finde ud af, det skal der et elektronikkyndigt værksted til. Det vil tage dem 5-8 timer at lave en sådan reparation. Problemet er at går du til et værksted, så vil du givetvis også have reklamationsret på reparationen - det koster også. Det kan endda blive svært at finde et værksted der vil udføre reparationen for dig, for hvem vil stikke hånden ned i en hvepserede som et defekt Samsung tv. Mit bud er at et værksted der skal give dig garanti vil have noget der ligner 2500-3000 for sådan en opgave. Er du rede til at betale det? Klaus |
|
![]() |
|
kim7er ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2013 Sted: dk Status: Offline Point: 37 |
Vil prøve at købe disse kondensatorer og lodde dem i og så må vi se om det holder. Og syntes i er gode og konstruktive i jeres hjælp.Og undskylder at jeg ikke har kunnet svare før jeg kom hjem fra arbejde.
|
|
![]() |
|
miaj ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 467 |
Hmm trist det ikke holder længere idag. ,,kan se det kom for knap 3 år siden, ,og kan huske jeg overvejede og købe et ,, da jeg syntes det var et lækkert tv ,med 3 d .. men sikke en levetid de har idag ,,
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det med kondensatorerne kan selvfølgelig ramme alle fabrikater, men lige netop Samsung er voldsomt ramt af det, da de åbenbart har valgt at sætte skod-kondensatorer i en stor del af deres skærme (også computerskærme!). M.v.h. |
|
![]() |
|
miaj ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 467 |
Jeps ved jeg Henrik .. men syntes det ringe at et tv til knap 10 kilo mener jeg og med smart tv og det hele ,,allerede er død .. sikke spild ...:-)
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Vi er helt enige, og derfor undrer det så meget desto mere, at mange med defekte Samsung'er farer ud og køber nye - Samsung'er...
![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Det kunne sådan set være et D8005, som kom i 2011..... Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |