|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Cronqvist ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() Sendt: 22-September-2008 kl. 17:31 |
Hejsa
Jeg er ny bruger på MediaPortal og har lige intalleret softwaren på mit mediacenter som erstatning for Vista Media Center. Når jeg scanner kanaler på FireDTV tuneren finder den ingen kanaler. Det virker fint i både VMC og DVBViewer. Hvad gør jeg galt? På forhånd tak |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jonas?
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Sry, har som nævnt før ingen erfaringer med FireDTV, så
der må jeg være svar skyldig. Dog kan jeg sige så meget at jeg ved at det fungerer for andre folk, med det kort, så det bør kunne lykkes. Mit forslag, hvis du ikke allerede har gjort det, er at kigge inde på deres eget forum, for at se om der er nogen der har stået i lignende situation. Er det DVB-C eller DVB-S? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hvilken tuner bruger du Jonas? Jeg køber gerne nyt hardware også hvis det kun er for at teste.....Hvis du kører analog eller DVB-T FTA however så virker det hele ligegyldigt hvilken frontend du bruger....Technotrend? Satelco? KNC? Terratec? Hauppauge? og hvilke CAM?
Redigeret af Patriarken - 22-September-2008 kl. 18:19 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg kører med et analogt PVR-500 og et DVB-T Terratec
Cinergy 2400. Regner med at der bliver penge til et FloppyDTV her når der går løn ind på fredag, så jeg kan få digitale kanaler på resten af tv-pakken. Og lidt HD til at krydre tilværelsen med ![]() |
|
![]() |
|
Cronqvist ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Jeg bruger som sagt FireDTV med Cam = Viacces til YouSee. MediaPortalen finder fint FireDTV tuneren og jeg kan vælge Danmark (all regioner) samt Viacces når jeg skal scanne. Men der er intet resultat |
|
![]() |
|
![]() |
@Cronquist du skal have en frekvensliste...
@Jonas...and the Mayhem begins!....Analogt og FTA er ikke noget problem...Hverken i VMC MCE eller i SageTV...heller ikke MP for den sags skyld... |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
@Jonas - start med at købe et technotrend budget 1501 dvb-c, det er noget billigere end FireDTV og fungerer fint med Mediaportal og DVBviewer, hvis altså du har en pci plads, men det burde der vel være hvis du skipper dit 500 kort.. @Cronquist - har du prøvet at genstarte tvservice, det har hjulpet mig et par gange. |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
@Patriarken: Hvad mener du med at jeg skal have en frekvensliste? Hvordan skal jeg benytte en sådan til at få scanningen til at finde kanaler? @Benu: jeg har genstartet både TVService samt PC flere gange uden held. Når der scannes er der lige eet frekvensområde hvor både signal level og signal quality er på max, men den finder ingen kanaler ... |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Der ligger frekvenslister i Mediaportal server i forvejen, du skal vælge 6875 hvis du har Yousee , de første linier kunne se sådan ud - ; following lines are examples |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa Mange tak for jeres hjælp, men I må forstå at jeg er helt ny på MediaPortal (som et barn foran en slikbutik der ikke kan finde ud af at komme ind). @Benu: Hvor og hvordan skal jeg angive frekvenslisten? |
|
![]() |
|
![]() |
Det skal du angive i TV-server hvor du scanner, der er hen lang liste at vælge mellem, kan ikke lige huske præcist frekvenslisten hedder men noget med 6875 DVB-C.
Men læs lidt her, der skulle du gerne finde svar på det mest basale, så kommer du hurtigere videre. |
|
Den Ben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |