recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV server finder ingen kanaler med FireDT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV server finder ingen kanaler med FireDT

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Cronqvist Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 08:59

Jeg følger manualen slavisk, men det eneste jeg kan angive når jeg skal scanne er Country, hvor jeg vælger Denmark - All regions, og så CAM: hvor jeg vælger Viacces.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 09:56
Hvor får du signalet fra? Egen antenne? Yousee? Stofa?
Den Ben
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 10:16

Jeg får signalet fra YouSee. Men nu er der sket lidt fremskridt.

Jeg har installeret de nyeste drivere til FireDTV og det gav resultat. Nu finder den 13 kanaler. Men 13 kanaler er ikke meget. Der burde være en del flere kanaler.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 10:21
Hvis det er yousee, burde det være DVB-C og så skal du vælge en anden kanalliste, den med 6875 dvb-c
Den Ben
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 11:25
@Benu: Kan du ikke lige fortælle mig hvor man angiver den kanalliste. Prøv at se min tidligere post inkl. vedhæftet image. Jeg kan kun angive land og CAM modul.
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 12:08

Her er løsningen på dit problem: link

Eller det løste ihvertfald for mig med FireDTV. Men jeg bruger dog ikke TV serveren, så havde ikke helt samme skærmbillede som dig. og jeg RC1 af MP.

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 13:01

@Mokuer: Har nu læst denne tråd og kan ikke lige se hvor løsningen på mit problem ligger. Som jeg opfatter det er det kun lidt løst snak frem og tilbage om signalstyrker. Denne fejler intet på min FireDTV (support tool viser 100%), pånær når den scanner.

Mit problem er at den kun finder 13 kananer når jeg scanner via MediaPortal/FireDTV, hvorimod at den finder flere hundrede kanaler når jeg benytter DVBViewer eller WMC.

Og så tales der hele tiden om at man skal angive et frekvensområde. Jeg fatter simpelthen ikke hvor man går det henne. Som sagt er det eneste jeg kan angive ved scanning, lang og CAM modul, hvor jeg vælger Denmark og Viacces.

Scanning med MediaPortal:

Resultat:

Et andet problem er at de 13 (DVB) kanaler som den finder ikke vises i EPG'en, på trods af at jeg har valgt dem i kanaloversigten i TV Server.

Jeg stiller 2 flasker vin på højkant til den der løser mine problemer

Nu da WMC ikke levede op til mine forventninger mht. TV Pack/OEM/H.264 og alt det crap, så håbede jeg på at MediaPortalen kunne overtage, men har ikke andet end bøvl med lortet ... *snøft*

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 13:48

Umiddelbart ser det ikke ud som om du finder en eneste kanal via FireDTV.

har du et et andet tunerkort installeret?
EDIT: kan se på de skærm-dump at du har et Hauppauge installeret. Det tror jeg er det eneste MP skanner i gennem... Og kun den digitale del (DVB-T)

Alle de kanaler du har på listen er DVB-T. Via dit FireDTV m. Viaccess burde det være DVB-C (C=cable).

hjælper det dig?

Det kan jo være DVB-viewer bruger 'alt' dit hardware til scanningen...

Mokuer

Redigeret af Mokuer - 23-September-2008 kl. 13:53
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 14:04

Jo den finder 13-14 stykker. Det er blot fordi det er en re-scan. 14 bliver opdateret.

Det er en dobbelt Haugpauge analog TV tuner i mediecenteret, men den burde ikke have noget at sige på scanningen via FireDTV.

Ja, jeg har godt undret mig over at der står DVB-T. Ved simpelthen ikke hvad der er galt.

Jeg havde i forvejen installeret MCE driveren til FireDTV, da jeg benyttede WMC. WMC understøtter jo ikke DVB-C, men DVB-T, så derfor emulerer MCE driveren DVB-T som værende DVB-C. Det er i hvertfald den forståelse jeg har fået.

Men jeg prøvede så at installere BDA driveren istedet da jeg ville benytte MediaPortalen, og havde så forventet at se DVB-C kanaler. Men ... ak og ve.

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 14:30

kan du måske prøve at deaktivere dit Hauppauge kort mens du skanner?

Så kan den jo kun scanne på fireDTV.

Driver emulering med videre er for teknisk for mig.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 14:47
Den tuner du burde have skal være en DVB-C og check om du har installeret den rigtige driver (til dba) og om du har det rigtige kort, den scanning du har foretaget ligner en der er scannet med DVB-T, der hvor du kan vælge lang skulle der have været en lang række andre muligheder.

Den Ben
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 14:55

Så skete der endelig lidt.

Jeg afinstallerede hele lortet inklusiv FireDTV. Genstartede pc'en og installerede FireDTV med BDA driveren og genstartede igen. Dernæste indstallerede jeg MediaPortal og nu så scanningsbilledet helt anderledes ud. Der må have været en konflikt mellem MCE og BDA driverne.

Nu kan jeg vælge TDC og så finder den de kanaler jeg søgte. 

Så langt, så godt, men ... kanalerne der er fundet med FireDTV bliver ikke vist i EPG'en i MediaPortal klienten. Kanaler der er fundet med de analoge tunere vises korrekt.

Nogen ide til hvad det skyldes?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu