|
tv server kabinet/opgradering |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Februar-2015 kl. 20:36 |
|
Hej.
Min (tv)server lyder som om at den kan stå af når som helst. Det er strømforsyningen (eller blæseren i strømforsyningen), der lyder til at den snart skal på pension. Kabinettet er et Antec new solution nsk1380 Det kan vist ikke svare sig at købe en ny strømforsyning, da den ca. koster det samme som et nyt kabinet inkl. strømforsyning. Men jeg ville nu også gerne have et nyt, som var lidt smartere mht. adgang til diske og andet hardware. Er der nogen der har et bud på et nyt kabinet, som er til at betale sig fra? Krav: 1. Energivenlig strømforsyning 80+ 2. Plads til min. 3stk 3,5" diske 3. Min 2 pladser til pci/pcie kort i fuld højde (til tunerkort) 4. Skal passe til mit gamle micro-atx bundkort. 5. Andet jeg måske ikke har tænkt på... M.v.h. Redigeret af stefanb - 07-Februar-2015 kl. 16:24 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du kan kigge på nogle af de her: http://www.fractal-design.com/home/product/cases/node-series
De kan tage fuldblods ATX strømforsyninger, som jo ikke behøver koste en bondegård. EDIT: Jeg har godt nok ikke selv et kabinet i Node-serien, men jeg har to i Define-serien og de er ultra lækre. Og har lige netop det du søger med nem adgang til diske og der er tænkt på føring af kabler, så der kommer ordentlig airflow.
Redigeret af Nagash - 06-Februar-2015 kl. 22:01 |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Har selv Define R5 Black og er et lækkert kabinet synes jeg, alle kabler trukket på bagsiden, samt min ssd disk sidder på bagsiden.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Ja, hvis det må være et midi tower, så vil jeg nu også hellere anbefale Define-serien.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Husk nu at det ikke bare er løsningen at vælge en 80+ psu.
Man skal sørge for at den virker optimalt ved den rigtige belastning. En 200 watt 80+ ville være det optimale valg til en tv server. Men en dårlig 500 watt 80+ ville sikkert bruge en masse strøm på ingenting, da 80+ specifikationen ikke gælder ved 20% belastning. Redigeret af Cyberguyen - 07-Februar-2015 kl. 02:05 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
|
Tak skal i have.
Fractal design var da vist svaret. Deres "Define mini" skulle jo længe kunne dække mit behov og der passer alt mit grej i.
Lyder vist meget fint med en psu på 200W. Nogen anbefalinger? Edit: Fandt måske noget HER Den helt til venstre (eller højre) (power system 7) ser da ok ud og med en effektivitet på 87%. Mon ikke sådan en er ok? Redigeret af stefanb - 07-Februar-2015 kl. 10:30 |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Angående strømforsyning har jeg selv en platinium i min.
Du kan få større indblik i det her hvor de sammenligner en platinium vs en bronze. http://www.anandtech.com/show/7474/analyzing-power-use-80-plus-bronze-vs-platinum Et godt råd er at købe en modulær strømforsyning. Fx min er 100% modulær, dvs at jeg behøves kun sætte de stik på som jeg har brug lige nu og her, dette skaber et bedre airflow end hvis den har alle kabler siddende fast på. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
|
Hvilken psu har du så i din? Som Cyberguyen skriver længere oppe, så var det nok en ide ikke at få en for stor psu, da serveren ikke er særlig strømkrævende. Den står bare stille også roligt i tomgang 24/7 Den skal vel egentlig bare kunne trække de 3stk diske og processoren er en core I3 2.gen, så den er jo heller ikke så sulten. Som den er nu, bruger den ca. 18W i tomgang, med slukkede diske, så hvis man kunne finde en , som var effektiv ved så lavt forbrug, var det jo at foretrække. |
||
![]() |
||
|
Lige en ting til..
Overvejer også at få installeret en ssd som systemdisk. Findes der nogle der er bedre egnet end andre til f.eks. timeshifting? Synes at jeg har læst at ssd diske ikke super velegnede til at stå og læse og skrive konstant, eller det er måske ikke et problem med de sidste nye? |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Samsung 850 kommer med 10 års garanti.
Jeg bruger en Samsung Pro 830 i min til timeshifting.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
|
10 år. Det var da noget :-) Det bliver nok løsningen så. Var ellers ved at overveje noget ram-disk, men er ikke sikker på at bunkortet understøtter mere end 8GB ram, som jeg har i nu, og det er jo lige i underkanten med 3 klienter. |
||
![]() |
||
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
|
Hvor meget bruger din tv server under brug ? Lyder umiddelbart til at at pico psu kunne være et alternativ, lydløs og meget lille, kræver så godt nok en ekstern powerbrick, men kan fås brugt fra eks. laptops til billige penge. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |