recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv server kabinet/opgradering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tv server kabinet/opgradering

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Flmr77 Flmr77 skrev:

Hvor meget bruger din tv server under brug ?
Lyder umiddelbart til at at pico psu kunne være et alternativ, lydløs og meget lille, kræver så godt nok en ekstern powerbrick, men kan fås brugt fra eks. laptops til billige penge.

Tror ikke at den når over 100W på fuld skrue.
Men ville godt nok helst have en alm atx psu i den.

Tror det ender med at jeg køber en billig 300-350W (kan ikke finde dem mindre) og ser om ikke det bliver økonomisk nok.

Om den bruger 15 eller 20W idle er nu heller ikke så vigtigt.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 13:01
Det er denne her jeg har, men kan godt se det ikke betyder det store i det lange løb.

http://www.corsair.com/se-fi/hxi-series-hx750i-high-performance-atx-power-supply-750-watt-80-plus-platinum-certified-psu

Den er også mere kraftig end jeg får for brug for, medmindre jeg en skønne dag vil bygge en gamer maskine igen.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Det er denne her jeg har, men kan godt se det ikke betyder det store i det lange løb.

http://www.corsair.com/se-fi/hxi-series-hx750i-high-performance-atx-power-supply-750-watt-80-plus-platinum-certified-psu

Den er også mere kraftig end jeg får for brug for, medmindre jeg en skønne dag vil bygge en gamer maskine igen.

Det tyder på at dem med de bedste specs, er de helt store og dyre psuer.
Der er ikke så meget at vælge imellem i de små størrelser.
Men tror også det ender med Cosair, bare i den billige ende for mit vedkommende.

Fandt denne
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 14:00
Kender ikke lige den, men har ingen problemer haft med min Cossair, så vil sikkert være et fornuftigt valg.

Ved bare Antec psu kan jeg ikke anbefale, har haft to som begge efter et års tid larmede som en jetjager, den ene blev byttet og den anden satte jeg selv en ny blæser i, da jeg ikke gad min server skulle ligge stille i et par uger.

Det skal så siges, det var min gamle server.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 15:08
Uden at vide det med sikkerhed, så kunne man forestille sig at pris og kvalitet som regel hænger sammen, uanset fabrikat.

Men hvis jeg køber den billige Cosair og den holder 3 år, så kan man vel dårligt forlange mere til den pris. Jeg har også kun gode erfaringer med Cosair psuer.

Min Antec (som sad i kabinettet), har kørt i ca. 3½ år 24/7, så det kan man vel kun være tilfreds med. Det er helt sikkert også blæseren der er stået af.

Men nu får serveren en overhaling med nyt kabinet, psu og ssd, har jeg bestemt mig for.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 16:12
corsair PSU, så går man sku ikke galt i byen
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karlshoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 08:28
Jeg har sådan et kabinet i overskud, helt nyt
http://www.supermicro.com/products/chassis/tower/731/SC731i-300.cfm

Så får du et godt kabinet der kun larmer 25db

Redigeret af Karlshoj - 09-Februar-2015 kl. 08:30
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Jeg har sådan et kabinet i overskud, helt nyt
http://www.supermicro.com/products/chassis/tower/731/SC731i-300.cfm

Så får du et godt kabinet der kun larmer 25db

Jeg har allerede bestilt det andet.
Ellers tak :-)
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 08:09
http://www.seasonicusa.com/Platinum_Series_FL2.htm

Kører med den her i mit mediecenter i 400w.

Har endnu ikke fået taget mig sammen til at måle differencen på den gamle og nye.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu