|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() Sendt: 18-September-2011 kl. 18:02 |
Hej Forum
Jeg er ved at flytte i hus og skal udbygge min single-seat MediaPortal løsning til en multiklients-løsning. Jeg bruger i dag Asrock iOn som både afspiller og har tv-server installeret herpå. Den er i mine øjne perfekt som klient, men når man ser ét program i HD og den samtidigt optager et andet, kommer den på overarbejde. En iOn (første generation) baseret maskine er derfor for svag til at skulle kunne håndtere multiple tv-streams samtidig. Jeg har en gammel tower-pc med masser af kraft, som jeg egentlig regnede med at anvende som tv-server, og evt. afspiller i køkkenet via HDMI-extender, men tanken om at have et 600w monster kørende konstant, blot for at agere tv-server bryder jeg mig ikke om. Jeg kan ikke finde nogle brugbare 'formelle' krav til en tv-server, me skal finde et tradeoff mellem performance og strømforbrug, og som altid uden det koster alverden.
Hvad anvender I andre som servere i jeres setup? Maskinen skal kun fungere som tv-server (og evt. én afspiller). Filer og andet ligger på en Synology Nas.
På forhånd tak for indpark
![]() |
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg bruger ikke MP men DVBViewer og jeg har alt samlet i samme maskine. Du kan evt. hente lidt inspiration i mit setup: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |