recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV server MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV server MCE

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 21:39

Må indrømme at jeg ikke er videre imponeret over løsningen. Lige som hvis man bruger MP TV-Server og MP TV klienten så kører det alt for langsomt. Umidbart tror jeg problemet ligger i MP TV-Server delen. Den er simpelthen alt for tung endnu. Glæder mig til de får den implementeret noget mere i selve MP, og uden brug af selvstændig SQL server. Det er jo altsammen med til at sløve HTPC'en ned.

Men jeg glæder mig til at se fremtidige versioner af MCE TV-Server klient programmet.

/Thomas

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2007 kl. 14:33
Som sagt er jeg heller ikke videre imponeret af pluginet. Men jeg har forsøgt mig mig lidt frem og tilbage med MP og synes faktisk at løsningen virker ret stabil. Dog skal det siges at hvis analoge og digitale tunerkort kombineres virker det ret tungt når der skiftes mellem analog og digital. Men hvis jeg kører ren digital fungerer det egenlig ret godt. Det tager vel ca.2 sek. at skifte kanal. Lige nu kører jeg med min HTPC som tvserver som samtidig har MP installeret med tvserver client + 2 pcer som clienter. Og jeg kan sagtens se, optage og timeshifte på alle tre pcer på samme tid. uden at noget af det virker tungt. Min HTPC er forøvrigt kun en gammel P4 2.66 GHZ. Det der faktisk kun kræver noget er at vise tv (.ts stream) på den ene klient pc bruger Mp 40-60% af cpuen når jeg ser tv og det er ca det samme på HTPCen. Men tvserveren i sig selv bruger kun 5-10% af cpuen selvom den optager/timeshifter på 3 kanaler på en gang. Og så ved jeg ikke om det bare var  mig der ikke vidste det, men med en enkelt digital tuner kan jeg se alle de 3 kanaler der på digi-tv på samme tid. Desværre har jeg været så dum at investere i en dual digital tuner selvom man jo sagtens kan nøjes med en enkelt. Gu ve hvad man overhovedet skulle bruge en dual tuner til?????
Til top
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2007 kl. 14:45

Hmm...lyder jo som om dit opsæt virker ganske godt...Jeg har endnu ikke set det virker med een klient op mod min HTPC med TV server installeret....det tager op til 15-20 sek for billedet kommer og omkring 5 sek. for hver kanalskift.

Grunden til du kan se alle 3 programmer på samme tid er fordi de bliver sendt i samme MUX. For noget tid siden blev det muligt at optage flere kanaler på samme tid med et TV-kort, så længe de lå i samme MUX.

Grunden til man skal have et dual digitalt tuner kort, er hvis man ikke benytter MP eller hvis man kan modtage mange kanaler hvor de ikke alle samme ligger i samme MUX.

/Thomas

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu