|
TV server til XBMC |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der en der kan fortælle hvordan du linker det sidste op og bruger Recording Service til XBMC?
Jeg har selv sat det til at lukke XBMC ned når jeg skal se TV.
|
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Hej Standvasker og tak for den fine guide.
Men er desværre gået i stå. Jeg har fundet tunerne i dabviewer pro og har scannet alle kanalerne. men når jeg så går ind i kanal søgning, og trykker scan frekvens. så siger den "ingen hardware tilgængelig" ved du hvad det kan være ?
|
|
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Jeg forstår ikke helt det du skriver, er den "har scannet alle kanalerne" ikke det samme som en kanalsøgning? Hvor og i hvilket program er det du har scannet kanalerne og hvor og i hvilket program er det den ikke vil lave en kanalsøgning? Det med "ingen hardware tilgængelig" er det i dvbviewer pro og har du husket af fjerne hak i "direct tuning" og "has ci module"? Mit umiddelbare gæt går på at den enten leder efter det ci modul sådan en hdhomerun ikke har eller prøver at kontakte hdhomerun som en indbygget tuner i stedet for som en netværkstuner, men det er rent gætteri. |
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Det var vist mig der skrev for hurtigt,
Jeg har scannet kanalerne i hdhomerun. Derefter har jeg levet indstillingerne i dabviewer som du skrev, den har fundet min hdhomerun tungere, jeg har fjernet de flueben jeg skulle. Når jeg så i dabviewer Pro gå ind på "kanal søg" og sætter den til qam6900 og trykker scan frekvens, så siger den ingen hardware tilgængelig. |
|
Samsung LE40A656/676
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Qam6900 lyder ikke rigtigt, det plejer at hedde qam16, qam32, qam64 eller noget i den stil. 6900 lyder mere som en frekvens. Hvem har du som tv udbyder?
Har du forsøgt med din windows firewall slået fra så det ikke er den der stikker en kæp i hjulet? |
|
![]() |
|
Jeg bruger stofa Aalborg, bruger qam 64 6900, men det er liget meget hvilken jeg vælger.
Har prøvet at slå fw helt fra, men det hjælp ikke. |
|
Samsung LE40A656/676
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Du skal bruge qam64 på 346MHz og så qam256 på alle frekvenser. Der er nogle check bokse til højre hvor du vælger frekvenser, hvad er valgt der? Får du stadig fejl med at den ikke kan finde hardware, eller er der kanaler den ikke finder? Redigeret af Steen6400 - 08-Februar-2013 kl. 07:13 |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
En update med mine erfaringer siden jeg startede denne tråd.
DVBlogic The Good Nem opsætning og installation, nem integration med timefor.tv The Bad Når der optages eller streames uden transcoding resulterer det i et stream der ligner e fuldt mux, dvs. at ts filen har en bitrate på 30-35 mbit uanset om det er en HD eller SD kanal. TVheadend The Good Det virker godt sammen med xbmc livetv, gemmer som mkv fil og så er det gratis The Bad Svært at installere, for en ikke linux kyndig The really effing ugly At bruge 10-15 timer på en brugergrænse fejl, som har været kendt i mindst 5 måneder, som giver indtrykket af at det ikke virker når rent faktisk gør. https://www.lonelycoder.com/redmine/boards/5/topics/5319 Mvh Kim |
|
![]() |
|
Okay. Mystisk. Hvis du klikker på linket her http://www.dvbviewer.tv/forum/topic/37251-hdhomerun/page__view__findpost__p__282226 kommer du til en post på dvbviewers forum. En eller anden dansker har lagt en ini fil der passer til stofanets frekvenser. For at downloade den logger du ind på dvbviewers forum med det brugernavn og kodeord du fik da du købte dvbviewer. Når du har hentet filen lægger du den ind i den mappe han har beskrevet i sin post. Når det er gjort burde du få en valgmulighed der hedder stofanet når du laver kanal søgning i dvbviewer. Jeg synes dog stadig det er mystisk at den siger ingen hardware i dvbviewer for selv om du vælger forkert qam og frekvens burde den alligevel opnå kontakt med tunerne. Prøv at lave en opsætning med din computer forbundet direkte med et netkabel til hdhomerun, altså uden router og internet og hvad ved jeg, bare hdhomerun ind på skrivebordet ved siden af computeren og et netkabel imellem de to. Når det er gjort, prøv så endnu engang om først hdhomeruns egen software og bagefter dvbviewer kan finde hardwaren. Det er naturligvis ikke meningen det skal køre sådan fremover, men bare for at prøve en ultrasimpel opsætning og udelukke at det er et eller andet bøvl med ipadresser på dit lokalnet. |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
1. skridt må være og få hdhomerun softwaren installeret og kanalerne scannet der inden man overhovedet overvejer og få dvbviewer installeret. Har du fået det op og stå? en anden ting i selve hdhomerun setup sæt qam64 øverst dernæste qam256 så qam128 i den rækkefølge. Lav så en scanning som tager lang tid og bagefter tjek om du kan afspille kanaler i hdhomeruns software.
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Nit scanning er så meget nemmere end en scan liste.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
EPG optagelse?
Hvor mange minutter før og efter anvender I i jeres setup? Eller sagt på en anden måde hvor præcise er tv-stationerne i forhold til deres officielle start og slut tidspunkter. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |