recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV server til XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV server til XBMC

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af kc1234 kc1234 skrev:

EPG optagelse?
Hvor mange minutter før og efter anvender I i jeres setup?

Eller sagt på en anden måde hvor præcise er tv-stationerne i forhold til deres officielle start og slut tidspunkter.

Min er sat til 1 min før og 10 min efter. Når jeg optager amerikansk football der kan trække ud og gå i overtid og den slags lægger jeg manuelt en time til sluttidspunktet.

Generelt oplever jeg rimelig god præcision fra de fleste af de tv stationer jeg optager fra, jeg synes det er ufatteligt sjældent at jeg misser en start eller slutning, kan faktisk ikke lige huske hvornår det sidst er sket.

En kanal der dog pisser mig af er Zulu, de er slemme til at ændre deres tider i løbet af ugen. Hvis du sidder om mandagen og programmerer en optagelse der kommer fredag, så kan du næsten være sikker på at Zulu har ombestemt sig inden fredag og flyttet programmet. EPG'en ændrer sig naturligvis også i løbet af ugen, men det hjælper jo ikke noget hvis du allerede mandag lagde en optagelse ind fra 18:50-20:15. Hvis jeg skal optage fra Zulu sørger jeg generelt for først at lave programmeringen tidligst dagen før, det der med at lægge en programmering ind til et Zulu program om 3-4 dage ender for det meste skidt.
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 22:32
Hvad sætter i jeres hdhomerun til i applikation ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 22:55
Forstår det altså ikke :-( alt sammen virker i hdhomerun. Jeg kan Cannes alle mine kanaler og jeg kan se dem i quickTV.
I dvbviewer, kan jeg i indstiller finde hdhr tuneren, men når jeg så vil skanne efter kanaler, så siger den ingen hardware.
Jeg har brugt alle jeres indstillinger, har hentet stofa.ini filen. FW er slået fra, men intet hjælper... Suk.
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 23:27
Har haft denne erfaring med hensyn til scanning i dvbviewer..

Når man ikke kan scanne kanaler i dvbviewer, plejer det at være forkerte specikationer i scanningen, så ingen tuner kan opfylde kravet...

f.eks. forkert type signal er valgt, forkert gruppe og egentlige hardware setup specifaktionsfejl...

Tuneren skal fremkomme i bunden af scanningsbilledet...
Hvis der ikke er noget, er der ingen tuner, der opfylder kriteriet... 

Redigeret af avh - 10-Februar-2013 kl. 23:28
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 05:57
Jeg har selv dr sidste 2 dage haft de samme problemer.
Jeg skulle i indstillinger under hardware og så for hver af de to tunere ændre dem til kabel, da jeg bruger DVB-C. Det stod de ikke til.

Herefter gik jeg ind og at scanne kanalerne og satte den igen til kabel.
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 06:00
Applikation i HD Homerun setup sættes til other dvb-t/dvb-c
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af kc1234 kc1234 skrev:

EPG optagelse?
Hvor mange minutter før og efter anvender I i jeres setup?

Eller sagt på en anden måde hvor præcise er tv-stationerne i forhold til deres officielle start og slut tidspunkter.

Jeg har min sat til 5 min før og 10 min efter. Det fungerer fint. Har haft 1-2 ting der er missed men det har været pga total skred på flere timer i programfladen, dem vil man alligevel aldrig fange.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Forstår det altså ikke :-( alt sammen virker i hdhomerun. Jeg kan Cannes alle mine kanaler og jeg kan se dem i quickTV.
I dvbviewer, kan jeg i indstiller finde hdhr tuneren, men når jeg så vil skanne efter kanaler, så siger den ingen hardware.
Jeg har brugt alle jeres indstillinger, har hentet stofa.ini filen. FW er slået fra, men intet hjælper... Suk.

Typisk så skyldes ingen hardware beskeden at Tuner typen er forkert opsat. Tjek at den står til Kabel i hardware opsætningen i DVBViewer for begge tunere. DVCBViewer finder som standard HDHomeRun som en Jordbaseret tuner.

Hvis det er korrekt sat op og firewall'en er slået fra eller DVBViewer er tilladt til at slippe igennem Firewall så burde det virke med at scanne.

Tror faktisk jeg vil lave en trin for trin guide med HDHomeRun og DVBViewer/Recording Service. Der er faktisk en del ting man skal være opmærksom på.

Redigeret af digitalt.tv - 11-Februar-2013 kl. 11:17
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Har haft denne erfaring med hensyn til scanning i dvbviewer..

Når man ikke kan scanne kanaler i dvbviewer, plejer det at være forkerte specikationer i scanningen, så ingen tuner kan opfylde kravet...

f.eks. forkert type signal er valgt, forkert gruppe og egentlige hardware setup specifaktionsfejl...

Tuneren skal fremkomme i bunden af scanningsbilledet...
Hvis der ikke er noget, er der ingen tuner, der opfylder kriteriet... 

Hej avh
Jeg forstår ikke helt hvad du mener.
Jeg kan fint scanne og se tv via hdhomerun.
Inden i dvbviewer under indstillinger/hardware, finder den fint min hdhr tunere.

Så jeg ved ikke hvad det er der skal rettes i signal/grupper/setup.

kan det have noget med siten at gøre, jeg kører server 2008 r2, så tunerne ligger ikke hvor de gør som på en win7 f.eks.

Har i noget ståen i destinationsti, oppe over hvor man vælger frekens ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Typisk så skyldes ingen hardware beskeden at Tuner typen er forkert opsat. Tjek at den står til Kabel i hardware opsætningen i DVBViewer for begge tunere. DVCBViewer finder som standard HDHomeRun som en Jordbaseret tuner.

Hvis det er korrekt sat op og firewall'en er slået fra eller DVBViewer er tilladt til at slippe igennem Firewall så burde det virke med at scanne.

Tror faktisk jeg vil lave en trin for trin guide med HDHomeRun og DVBViewer/Recording Service. Der er faktisk en del ting man skal være opmærksom på.

Ja den er sat op som kabel, og ja firewall er slået helt fra.
Som skrevet tidligere, så virker det fint i hdhomerun softwaren.

Skal der gøre noget specialt når det er en windows server, path m.m ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Ja den er sat op som kabel, og ja firewall er slået helt fra.
Som skrevet tidligere, så virker det fint i hdhomerun softwaren.

Skal der gøre noget specialt når det er en windows server, path m.m ?

Det har jeg desværre ingen erfaringer med. 
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 12:27
Nu kommer jeg til at tænke på, det er på en server jeg har installeret det.
SÅ der har jeg ikke direcX og kodec installeret. men det burde ikke forhindre i at kunne scanne vel ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu