recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv signal fra Profiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv signal fra Profiber

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oedsted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Tv signal fra Profiber
    Sendt: 10-August-2007 kl. 20:56

Har problem med billedet på mit phillips37pf9731 lcd tv, det virker lidt grumset idet og indimellem skygget hvilket ikke er optimalt. har fået checket min installation. Modtager analog tv fra profiber i øjeblikket og har kun et tv på signalet som kører direkte ( 25m) over loftet og ned i slutdåse. Kan det være fordi det er et full Hd tv med 1300 x 1920 i opløsning. håber en kan hjælpe mig her

Mv

Til top
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 22:13
Analog tv gør sig generelt ikke godt på LCD tv selv med et fornuftigt signal.
Hvis du vil have et nogenlunde fornuftigt billede på dit Philips, så skal du have gang i den indbyggede DVB-T modtager eller få anskaffet dig en digital set-top-box.

Full HD er i øvrigt 1920x1080
Til top
oedsted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 09:18

Tak for svaret først.

Er udmærket klar over at anolog signal til et digital tv ikke er den bedste cocktail. Havde en ide om at alt hvad der hed analog støj ville være væk ved overgang til fiber og dermed få et bedre signal.

Hvornår er alle kanaler digitale ? tager man en dvb modtager er det jo kun de 3 danske Ddr,Dr2,Tv2 man modtager.

Alternativt canal digital , men det er jo et dyrt alternativ når man nu har 4 fjernsyn i huset.

Skulle jeg købe tv idag ville jeg nok vælge et plasma tv

mv

Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af oedsted oedsted skrev:

Er udmærket klar over at anolog signal til et digital tv ikke er den bedste cocktail. Havde en ide om at alt hvad der hed analog støj ville være væk ved overgang til fiber og dermed få et bedre signal.

Som jeg forstår det er Profiber ikke klar til at udsende digitalt TV endnu, men du får altså muligheden når de engang får snøvlet sig færdig.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu