Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 30-December-2004 kl. 10:48 |
PioKRU skrev:
Jeg har også et andet mystisk problem - dog kun på DR1 og DR2 (Set 1 gang på TV2). Billedet står og skifter hele tiden mellem 16:9 og 4:3 / 16:9 zoom. Det er utroligt irriterende men det er måske mit fjernsyn som har en defekt. Sender DR1+2 et specielt styresignal ud til fjernsynet som andre ikke gør ?
/Karsten
|
Ja DR er den eneste TV station i DK som sender i 16:9 og der udsendes et signal som fortæller TVet når der skal skiftes format. Hvilket TV har du ? F.eks Panasonic kan blive "forvirret" hvis billedformatet er i auto, men i 16:9 er der ingen problemer, og der skiftes stadig til korrekt format når der udsendes 16:9 flag.![](smileys/smiley1.gif)
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
PioKRU
Bruger
Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Point: 58
|
Sendt: 30-December-2004 kl. 11:45 |
Hej
Jeg har et Sony 28" 100hz. Det står i auto men tvinger jeg det til fx 16:9 så "hopper" det tilbage i samme mode med at stå og hoppe ! Det er vel ca hvert minut eller sådan noget ! MEGET irriterende.
Måske er det en fejl i TV'et ! ?
/Karsten
|
itjan
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Point: 140
|
Sendt: 30-December-2004 kl. 12:15 |
PioKRU skrev:
Hej
Jeg har et Sony 28" 100hz. Det står i auto men tvinger jeg det til fx 16:9 så "hopper" det tilbage i samme mode med at stå og hoppe ! Det er vel ca hvert minut eller sådan noget ! MEGET irriterende.
Måske er det en fejl i TV'et ! ?
/Karsten
|
Det skal ikke stå i auto.
|
PioKRU
Bruger
|
Sendt: 30-December-2004 kl. 12:18 |
Hvad skal det så stå i ? Er det ikke netop ideen at det selv finder ud af det ? Som skrevet så ændrer det ikke noget hvis jeg fx sætter det i 4:3 istedet for auto. Det hopper blot tilbage i denne mode dog kun DR!
|
itjan
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Point: 140
|
Sendt: 30-December-2004 kl. 12:44 |
Ok, på mit Phillips slår man auto til eller fra, når det er slået fra, kan jeg selv vælge mellem super zoom, ws, 16:9 med og uden tekst, plus nogle flere. Så bliver billedet stående der hvor jeg har valgt, også når det har været slukket. Måske der er nogen andre med forstand på Sony?
|
tychsen
Super bruger
Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
|
Sendt: 30-December-2004 kl. 17:24 |
PioKRU skrev:
MEN, jeg var faktisk lidt skuffet over kvaliteten af tv signalet - dog tyder det på at det faktisk kun er de danske kanaler som dr1, dr2, tv m.m som er en smule "uldne" .. altså ikke sne men det står bare ikke skarpt. Det gør fx eurosport, mtv, discovery men bare ikke de danske !! HELP!.. det er sk... irriterende.
Håber nogen har en god ide til at løse dette !!
Karsten
|
Har samme problem med pio 520.
|
PioKRU
Bruger
|
Sendt: 30-December-2004 kl. 23:43 |
Hej
Så fandt jeg det ! Det var en setting i fjernsynet som stod på automatisk format ! Tænkt at jeg har gloet på det så længe uden at kunne finde ud af hvorfor! TAK :-)
Godt nytår til alle.
/Karsten
|
Carsten Nilsson
Ny bruger
Oprettet: 02-Januar-2005
Point: 15
|
Sendt: 02-Januar-2005 kl. 22:04 |
Til Jer som har Selector fra TDC vil jeg sige at I er utrolige heldige.
Jeg har godt nok fællesantenne med en enkelt satellitkanal. Systemet i min boligforening er virkelig noget hø. Billedkvaliteten er egentlig god, men der er lige et par enkelte skygger, og det irriterer mig meget. Specielt når jeg skal optage udsendelser fra tv på dvd. Jeg går virkelig og overvejer at opsætte en UNIX 100 bredbåndsantenne på min altan som jeg kan skifte over til når der skal optages dvd.
Men så er mit spørgsmål: Kan jeg overhovedet forvente at få et billede i dvdkvalitet ud af en antenne?
|
med venlig hilsen
Carsten Nilsson www.danskfilm.webbyen.dk
|