|
Tv signal rundt i huset - Viasat HD Box - Samsung |
Besvar |
Forfatter | |
Dolly
Ny bruger Oprettet: 24-Juni-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Juni-2017 kl. 16:53 |
Hej alle. Jeg har med stor fornøjelse brugt dette forum, så nu vil jeg gerne dele min erfaring med at fordele tv signal rundt i hjemmet.
Jeg har for nyligt fået en HD Box fra Viasat (modtager tv pr parabol), efter at have brugt en ikke HD i mange år. Fik så problemet med at få signalet til et andet rum, da den nye Box jo blev forbundet med et hdmi kabel. Vi har ingen børn hjemme længere, så behovet for at se to forskellige kanaler samtidig er meget lille, (klarer vi med et apple tv hvis nødvendig) så ønsket var kun at dele den samme kanal til et andet rum. En rundtur på nettet gav mange forskellige ideer til en løsning, dog ikke uden mere investering. Jeg har alm antennekabel(coaix) rundt til rummene, og ville gerne benytte dem igen. Løsningen blev en gammel VHS maskine som blev forbundet med et scartstik til den nye HD Box, og virker nu som fordeler/forstærker via ganske alm antennekabel. Enkelt og ganske gratis! Håber andre kan få glæde af dette. Mvh Dolly. Redigeret af Dolly - 24-Juni-2017 kl. 16:54 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |