|
TV skifter fra "just scan" til "16:9". |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Okay, så siger vi det..............
Klaus (hvis tv er fra 2007 og absolut ingen problemer har i det henseende) |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Kender ikke dette TV, men på mit Panasonic X10Y er der et menupunkt til at slå Overscan fra. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
Bare lige for at vise forskellen er her 2 hurtige billeder:
16:9 https://www.dropbox.com/s/jvb9ge05kk7dd7i/16-9.jpg?dl=0 Just scan https://www.dropbox.com/s/p7paxxxuke7860p/Just%20Scan.jpg?dl=0 |
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Men med "PC Skrivebord" mistes en del af uret i nederst hjørne. Spørgsmål er om det kan slåes fra på HDMI input på dit TV (eller på tuner input)? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
Har ikke lige kunnet finde nogen overscan indstilling på mit TV.
Jeg har leget lidt rundt med opstartssekvensen @ Harmony remoten og nu virker det til at den altid starter som 16:9. En løsning jeg lige skal have prøvet er at lave en sekvens til min Harmony der trykker det rette antal gange på "p-size" knappen. Ikke optimalt, men det kunne fungere. |
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
Men jeg fandt lidt info om "Shop mode" som kan give skiftende Just scan/ 16:9 skift: Så prøv om det også gælder for dit TV. ![]() EDIT: Som jeg forstår det er Just scan faktisk samme som Overscan OFF. Problem er bare at TV finder på at skifte af forskellige årsager. ![]() Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 05-Marts-2016 kl. 19:16 |
|
![]() |
|
Prøvede at holde Menu knappen inde i 10 sekunder hvilket gjorde at den skiftede til Shop mode. Det giver godt nok et dårligt billede og ændrede ikke noget.
|
|
Jramskov
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |