|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Spinks ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Hinnerup Status: Offline Point: 47 |
![]() Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 15:50 |
Hej Emnet er måske lidt OT, men måske er der en der ved det alligevel. Jeg har en Xbox tilsluttet mit Sony TV via scart, AV2. Og hvis TV'et er tændt skifter den selv over på AV2 når jeg tænder Xboxen, fint nok. Men den starter i 16:9, hvor jeg egenligt bare ville have almindelig 4:3. Så jeg er nødt til manuelt at skifte til 4:3 og det kan da lade sig gøre, men er dødirriterende. Og jeg er lidt på herrens mark, for jeg synes jeg har kigget alle indstillinger igennem, både på tv, men også på xboxen og kan ikke finde noget om hvilket format den skal starte i. Måske er der nogen der kan hjælpe her?? Michael Redigeret af Spinks |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Michael Emnet er ok, men det er nok nemmere at søge viden hvis du også poster model-nummeret på TV'et /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Spinks ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Hinnerup Status: Offline Point: 47 |
![]() |
Hej igen Nu har jeg endelig husket at undersøge modellen.....det er et Sony kv29fx30e. Og det eneste der starter op i 16:9 er xboxen. DVD-optageren starter rigtigt nok op i 4:3. |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Der er en NORMAL / LETTERBOX / WIDESCREEN indstilling på Xbox, hvad har du sat den til?
Xbox Settings. NORMAL Mode: This tells the Xbox that you have a 4:3 TV without anamorphic (the 16:9 "squeeze") support. All Xbox games will use their normal 4:3 presentation, and DVD's will either be full-screen (pan and scan) or letterbox, if that is all the DVD supports. LETTERBOX Mode: For Xbox games, this is no different from NORMAL - the games will use their regular 4:3 presentation. For DVD's, however, this setting will cause the DVD to use its letterbox presentation even if it supports pan and scan. If the DVD supports a letterbox format, you will see the black bars on top and bottom, and you will lose those 120 lines of resolution being used for them. WIDESCREEN Mode: For Xbox games which support 16:9 and for DVD's labeled "anamorphic" or "enhanced for widescreen TV's", this setting triggers their 16:9 presentation. If your TV doesn't support 16:9 video, the symptom you should see is very tall and skinny on-screen objects. This happens because the 16:9 image is being squished horizontally to fit your 4:3 TV. For 4:3 televisions, you should only select WIDESCREEN if your TV supports 16:9 video. For 16:9 televisions, you should always choose WIDESCREEN (with very few exceptions). Redigeret af HTPC |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
http://www.xbox.com/en-NZ/support/hardware/hardware-video.ht mHow to change video settings
|
|
![]() |
|
![]() |
Heeh.....søg og du skal finde.......og jeg har åbenbart ikke søgt nok :-).....glæder mig til at komme hjem og prøve. Foreløbig tak! Michael |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |