recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV støj: På en skala fra 1-10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV støj: På en skala fra 1-10

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 02:39
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Men en del af dem har en højfrekvent tone fra strømforsyningen.. inkl min TH50

Men hvor højt på skalaen ligger den lyd ca?

--

Det er lidt svært lige at sætte den ind på scalaen. Men hvis der er helt stille i rummet og du sætter den på mute, så kan du godt høre det 4-5 meter væk.

Var ved at sende det til rep for et par mdr. siden, men læste så om grufulde hiostorier med powemill "service" og gjorde det ikke af den grund. Gider ikke undvære mit tv 1-2mdr for at det kommer tilbage med en seddel hvor der står "ingen fejl konstateret". Når man har skruet op for alm. tv lyd er det meget sjældent man ligger mærke til det. Og vil film over surround kan det slet ikke høres.

/Martin
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Hej,

På en skala fra 1-10 hvor 5 kan høres med alm. hørelse på ca. 2-2.5 meter, hvor højt synes I disse lyder:

Sony KDL-40D3000
Panasonic TH-42PX70
Panasonic TH-42PZ70

Tak,

--

Det er da et totalt umuligt spørgsmål at svare på eftersom vi opfatter støj meget individuelt.
Og sætte det på en skala fra 1 til 10 er jo helt hen i vejret. Hvad svarer 10 til? En helikopter der lander i baghaven eller?

Undskyld det sure opstød.. Og god jul!
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 13:41

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Det er da et totalt umuligt spørgsmål at svare på eftersom vi opfatter støj meget individuelt.
Og sætte det på en skala fra 1 til 10 er jo helt hen i vejret. Hvad svarer 10 til? En helikopter der lander i baghaven eller?

Undskyld det sure opstød.. Og god jul!

Et ikke så gennemtænkt surt opstød når nu en del allerede har svaret på det ikke? Hvis jeg ville definere skalaen ville jeg slet ikke spørge til hvad folk mener og synes på denne måde. Opfattelsen af subjektivitet er typisk individuelt - og derfor kan du slet ikke udtale dig om hvad jeg opfatter som umuligt eller ej i denne tråd. Dem der har svaret har så haft nogelunde samme opfattelse af hvad jeg mener. Og til orientering kunne jeg godt bruge svarene til noget.

Go' jul.

--   

Redigeret af itemplate - 23-December-2007 kl. 13:43
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu