|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sickchild ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sjovt jeg havde et samsung med samme fejl. Blev lavet hos en værksted på forsikring, der skiftede de panel og alt muligt andet ifølge regning.
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19869 |
![]() |
Ud til ELFA i Brabrand. Sørg for at købe af de gode lytter ("Low ESR") Får du det ikke fikset inden næste uge kan jeg godt svinge en loddekolbe over den, men det kræver at det hele kommer til Hammel. Weekenden er desværre optaget til anden side...... Klaus |
![]() |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
Var også der jeg tænkte at jeg skulle hen... men har skrevet en mail til dem for at høre om det er noget de har hjemme eller om det er noget der skal bestilles. Ellers har jeg fundet dette, men ved ikke om det er godt nok eller om det overhovedet er det rigtige?. EDIT: De defekte har følgende specifikation... 10 V. 1000 µF 105 grader C. (M) Ved producentens mærke står der WB Redigeret af Hessi - 09-September-2011 kl. 16:46 |
![]() |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
Har bestilt dette... Håber det er det rigtige...
![]() Kunne ikke vente med usikkerhed til efter weekenden da jeg skal have besøg næste uge.
![]() |
![]() |
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
De skal nok du..
|
![]() |
Jakobii ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Hej Hessi
Det er de rigtige, jeg fandt lige regningen frem fra da jeg fik skiftet elektrolytter i mit M87 40" Jeg pillede også selv printet ud og lagde det i en kasse til et bundkort, så var det beskyttet i forhold til statisk elektricitet. Jeg tog printet med ned til min stedfar der er elektriker. Det tog min stedfar 5 min at lodde, og mit TV har virket perfekt siden. De defekte elektrolytter havde en udposning på midten, og en svag utæthed i toppen. Jeg fik dog skiftet alle der var underdimensionerede. Venlig hilsen Jakob PS hver gang jeg er på genbrugen er jeg på udkig efter Samsung fladskærme fra de år, da det var en generel fejl.
Redigeret af Jakobii - 09-September-2011 kl. 18:03 |
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
|
![]() |
![]() |
Det lyder godt... håber på jeg kan låne en kammerats loddekolbe hvis han stadig har den og evt. få ham til at hjælpe mig.
Vil dog gerne takke KlausDM for tilbuddet. ![]() EDIT: Tak til alle for hjælpen og input... skal vende tilbage med resultatet når delene er udskiftet.
![]() Redigeret af Hessi - 09-September-2011 kl. 18:11 |
![]() |
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Kan se du har bestilt delene ellers kunne du jo nok have hentet det ved elektronik-lavpris inde i Århus. Har en loddekolbe og bor i Brabrand hvis ikke det andet lykkedes :)
|
![]() |
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2049 |
![]() |
FANDENS! at jeg først så denne tråd nu!
Min 42" computer monitor på skrivebordet (reelt et komplet signalbehandlingfrit 1080p HDTV, hvilet det vel er svært at få fat i igen), udviser en affærd der godt kunne give tilsvarende mistanker, når nu man har læst tråden. Det handler dog ikke om at det tænder og slukker, men om at det tager længere og længere tid om at tænde det. (Nu så langt tid at jeg har opgivet at få det tændt). Det giver kun et lille "klik", mens den røde power LED bliver grøn i et splitsekund for så at blive rød igen og TV'et forblive slukket. Først skulle man prøve på at tænde det 3-5 gange før det tændte, senere over 10 gange, så 10 til 100 gange, og i dag så mange mange hundrede gange at jeg reelt har opgivet at tænde det. Desværre købte jeg så efter at have opgivet igår en ACER HN274Hbmiiid 27" Wide FHD monitor, fordi jeg helt havde opgivet TV'et og betragtet det som klar til møddingen. ...Havde jeg dog bare læst denne tråd ført, så jeg i det mindste havde nået at prøve det først og måske sparet de penge, og undgået at miste de tommer
![]() Redigeret af TBC1 - 10-September-2011 kl. 11:29 |
![]() |
![]() |
Ok, kendte ikke lige elektronik-lavpris. ![]() ![]() Redigeret af Hessi - 13-September-2011 kl. 21:25 |
![]() |
Mckay ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Tror ikke der er den store forskel - ville selv vælge den første da spidsen ser tyndere ud (på billedet kan jo være modsat i virkeligheden
![]() pøj pøj
|
![]() |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19869 |
![]() |
Af de 2ville jeg købe den med mest effekt. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så får du brug for at kunne varme en helvedes masse, når elektrolytterne skal fri, da minusbenet som regel hænger fast i et stort stelplan. En god loddekolbe med et udvalg af spidser er altid t foretrække. Gerne en kolbe med høj effekt, men med termostat, eller anden form for regulering En billig som denne kunne være et valg, men snup lige ekstra spidser med, når du køber den. http://www.av-cables.dk/diverse_kabler_stik/loese_kabler_stik/loddekolbe/loddestation_48_w_5937_da.html Klaus |
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |