recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV tager 20 min. om at tænde, kan det fikses?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV tager 20 min. om at tænde, kan det fikses?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 16:26
sjovt jeg havde et samsung med samme fejl. Blev lavet hos en værksted på forsikring, der skiftede de panel og alt muligt andet ifølge regning. Geek
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Okay... Jeg har ingen loddekolbe selv og har egentlig aldrig selv loddet noget.... så ville høre om der er nogen her i Århus som har forstand på den slags med en loddekolbe som vil hjælpe mig med at udskifte disse elektrolytter? Smile

Ud til ELFA i Brabrand. Sørg for at købe af de gode lytter ("Low ESR")

Får du det ikke fikset inden næste uge kan jeg godt svinge en loddekolbe over den, men det kræver at det hele kommer til Hammel. Weekenden er desværre optaget til anden side......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Okay... Jeg har ingen loddekolbe selv og har egentlig aldrig selv loddet noget.... så ville høre om der er nogen her i Århus som har forstand på den slags med en loddekolbe som vil hjælpe mig med at udskifte disse elektrolytter? Smile

Ud til ELFA i Brabrand. Sørg for at købe af de gode lytter ("Low ESR")

Får du det ikke fikset inden næste uge kan jeg godt svinge en loddekolbe over den, men det kræver at det hele kommer til Hammel. Weekenden er desværre optaget til anden side......

Klaus

Var også der jeg tænkte at jeg skulle hen... men har skrevet en mail til dem for at høre om det er noget de har hjemme eller om det er noget der skal bestilles.

Ellers har jeg fundet dette, men ved ikke om det er godt nok eller om det overhovedet er det rigtige?.

EDIT: De defekte har følgende specifikation...

10 V.
1000 µF
105 grader C. (M)

Ved producentens mærke står der WB

Redigeret af Hessi - 09-September-2011 kl. 16:46
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 17:26
Har bestilt dette... Håber det er det rigtige... Smile

Kunne ikke vente med usikkerhed til efter weekenden da jeg skal have besøg næste uge. Big smile
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 17:56
De skal nok du..
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 18:00
Hej Hessi

Det er de rigtige, jeg fandt lige regningen frem fra da jeg fik skiftet elektrolytter i mit M87 40"
Jeg pillede også selv printet ud og lagde det i en kasse til et bundkort, så var det beskyttet i forhold til statisk elektricitet.

Jeg tog printet med ned til min stedfar der er elektriker. Det tog min stedfar 5 min at lodde, og mit TV har virket perfekt siden. De defekte elektrolytter havde en udposning på midten, og en svag utæthed i toppen. Jeg fik dog skiftet alle der var underdimensionerede.

Venlig hilsen
Jakob

PS hver gang jeg er på genbrugen er jeg på udkig efter Samsung fladskærme fra de år, da det var en generel fejl.

Varenr.  Antal Varenavn stk Pris DKK Total      
212E4102  10 RADIAL ELEKTROLYT 25V/1000µF LAVIMP.105° 6,80 68,00   

Redigeret af Jakobii - 09-September-2011 kl. 18:03
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 18:07
Det lyder godt... håber på jeg kan låne en kammerats loddekolbe hvis han stadig har den og evt. få ham til at hjælpe mig.

Vil dog gerne takke KlausDM for tilbuddet. Smile

EDIT: Tak til alle for hjælpen og input... skal vende tilbage med resultatet når delene er udskiftet. Smile

Redigeret af Hessi - 09-September-2011 kl. 18:11
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 18:44
Kan se du har bestilt delene ellers kunne du jo nok have hentet det ved elektronik-lavpris inde i Århus. Har en loddekolbe og bor i Brabrand hvis ikke det andet lykkedes :)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 11:28
FANDENS! at jeg først så denne tråd nu!
Min 42" computer monitor på skrivebordet (reelt et komplet signalbehandlingfrit 1080p HDTV, hvilet det vel er svært at få fat i igen), udviser en affærd der godt kunne give tilsvarende mistanker, når nu man har læst tråden.

Det handler dog ikke om at det tænder og slukker, men om at det tager længere og længere tid om at tænde det. (Nu så langt tid at jeg har opgivet at få det tændt). Det giver kun et lille "klik", mens den røde power LED bliver grøn i et splitsekund for så at blive rød igen og TV'et forblive slukket.

Først skulle man prøve på at tænde det 3-5 gange før det tændte, senere over 10 gange, så 10 til 100 gange, og i dag så mange mange hundrede gange at jeg reelt har opgivet at tænde det.

Desværre købte jeg så efter at have opgivet igår en ACER HN274Hbmiiid 27" Wide FHD monitor, fordi jeg helt havde opgivet TV'et og betragtet det som klar til møddingen. ...Havde jeg dog bare læst denne tråd ført, så jeg i det mindste havde nået at prøve det først og måske sparet de penge, og undgået at miste de tommer Cry

Redigeret af TBC1 - 10-September-2011 kl. 11:29
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Kan se du har bestilt delene ellers kunne du jo nok have hentet det ved elektronik-lavpris inde i Århus. Har en loddekolbe og bor i Brabrand hvis ikke det andet lykkedes :)

Ok, kendte ikke lige elektronik-lavpris. Smile Googlede efter elektrolytkondensatorer og fandt 3 steder hvoraf el-supply.dk var billigst. Big smile Ellers tak.

Har fået delene nu mangler jeg bare en loddekolbe, overvejer bare at købe en da det ikke er første gang jeg har haft brug for en og nok heller ikke er sidste gang. Tror i denne eller denne ville være ok?

Redigeret af Hessi - 13-September-2011 kl. 21:25
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Mckay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 00:29
Tror ikke der er den store forskel - ville selv vælge den første da spidsen ser tyndere ud (på billedet kan jo være modsat i virkeligheden Smile) Husk tin (med flus -det har det normalt til hobby brug) og så øve dig lidt med den inden du går igang med lyterne
pøj pøj

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 06:15
Oprindeligt skrevet af Hess Hess skrev:

Har fået delene nu mangler jeg bare en loddekolbe, overvejer bare at købe en da det ikke er første gang jeg har haft brug for en og nok heller ikke er sidste gang. Tror i denne eller denne ville være ok?

Af de 2ville jeg købe den med mest effekt. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så får du brug for at kunne varme en helvedes masse, når elektrolytterne skal fri, da minusbenet som regel hænger fast i et stort stelplan.

En god loddekolbe med et udvalg af spidser er altid t foretrække. Gerne en kolbe med høj effekt, men med termostat, eller anden form for regulering

En billig som denne kunne være et valg, men snup lige ekstra spidser med, når du køber den.
http://www.av-cables.dk/diverse_kabler_stik/loese_kabler_stik/loddekolbe/loddestation_48_w_5937_da.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu