recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til 3000-4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til 3000-4000

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Husk lige, at tysk moms trækkes fra og der tillægges i stedet dansk moms, så prisen bliver noget højere end de 528 kr.

Flemming


De gange jeg har handlet i tyskland, der betaler jeg tysk moms, ved betaling vælges der i euro og ikke dkk 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 17:01
vedr valg af tv, kig i det nye bilka katalog der får du 55" 4k for 3333 i lg med dvb-c/t/s

thomsom/prosonic/blaupunkt  bør du se udenom
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

vedr valg af tv, kig i det nye bilka katalog der får du 55" 4k for 3333 i lg med dvb-c/t/s

Hej.

Citat for LG UP75 fra Bilka avis: 
'Cons 
Limited brightness
Poor screen uniformity
Low contrast ratio'


48" LG A1 OLED er et meget bedre TV, med en fantastisk billed kvalitet.

Vi har selv et LG OLED55B6.

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Husk lige, at tysk moms trækkes fra og der tillægges i stedet dansk moms, så prisen bliver noget højere end de 528 kr.

Flemming


De gange jeg har handlet i tyskland, der betaler jeg tysk moms, ved betaling vælges der i euro og ikke dkk 


Så har du ikke handlet med Amazon. Når firmaets salg til DK overstiger et vist beløb, jeg mener det er 100.000 kr/år, skal der i stedet tillægges dansk moms. Så det kan i nogle tilfælde betale sig at handle med et mindre firma. Man skal dog være opmærksom på fragtprisen. Der er ikke mange der ligesom Amazon leverer gratis ved køb på over 39 euro.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

vedr valg af tv, kig i det nye bilka katalog der får du 55" 4k for 3333 i lg med dvb-c/t/s

Hej.

Citat for LG UP75 fra Bilka avis: 
'Cons 
Limited brightness
Poor screen uniformity
Low contrast ratio'


48" LG A1 OLED er et meget bedre TV, med en fantastisk billed kvalitet.

Vi har selv et LG OLED55B6.

Hilsen Carsten.


ok tak, der kan man bare se, men igen det er en test og hvordan den enkelte bruger oplevet tv behøver jo ikke og gøre det til et ringe tv ifh til prisen.  
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hvis man IKKE ønsker mulighed for at kunne tilslutte en USB enhed, vil jeg foreslå at man kigger på en Chromecast med Google TV. 


Min virker ellers fint med en harddisk tilsluttet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

  Min virker ellers fint med en harddisk tilsluttet. 


Hej.

Jeg finder det dyrt, og man får kun en langsom USB forbindelse, når man tilslutter en USB enhed til en Chromecast med Google TV.

Strømforsyningen til Chromecast med Google TV er for lille til også at kunne levere strøm til en USB Hub.
Så først skal man opgradere til en kraftigere strømforsyning.
Chromecast har IKKE driver til mere end en type af Hub IC. Så man kan kun vælge Hubs bygget med denne dyre IC.
Dem der har prøvet at måle hastigheden på en USB forbindelse til en Chromecast melder om lave hastigheder. Kun nogle få hundrede Mb/sec.

YOU-BOX'en og lignende har en normal USB 3.0 forbindelse som er meget hurtigere.
Og de har yderlig den fordel, at den begrænsede mængde at eMMC hukommelse, kan udvides med et Micro SD-kort. Den mulighed har man 'Sparet væk' på en Chromecast med Google TV.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 18-December-2021 kl. 13:43
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Chromecast melder om lave hastigheder. Kun nogle få hundrede MB/sec.


Det er da også hurtigt. Du mener måske Mb?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Det er da også hurtigt. Du mener måske Mb?

Flemming

Hej.

Tak. Det er rettet Mb.

Hilsen Carsten.

 


Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Hej.

Jeg finder det dyrt, og man får kun en langsom USB forbindelse, når man tilslutter en USB enhed til en Chromecast med Google TV.

Strømforsyningen til Chromecast med Google TV er for lille til også at kunne levere strøm til en USB Hub.
Så først skal man opgradere til en kraftigere strømforsyning.
Chromecast har IKKE driver til mere end en type af Hub IC. Så man kan kun vælge Hubs bygget med denne dyre IC.
Dem der har prøvet at måle hastigheden på en USB forbindelse til en Chromecast melder om lave hastigheder. Kun nogle få hundrede Mb/sec.

YOU-BOX'en og lignende har en normal USB 3.0 forbindelse som er meget hurtigere.
Og de har yderlig den fordel, at den begrænsede mængde at eMMC hukommelse, kan udvides med et Micro SD-kort. Den mulighed har man 'Sparet væk' på en Chromecast med Google TV.

Hilsen Carsten.



Fakta: det virker fint med en hub til bag mit TV møbel med en harddisk og 4k afspilning, så altså: Ingen grund til ikke at købe en chromecast selvom man vil tilslutte en harddisk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu