Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
the_rieper
Guld medlem
Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 545
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 03:00 |
Ved godt at jeg startede den her tråd og også selv bad om råd, men jeg synes ærligt talt at den forherligelse der er af px80, x10 på dette forum er lidt trættende. Ja, det er et godt tv, men det er ikke uden fejl, byggekvaliteten er ikke den bedste, designet halter gevaldigt og så er der er altså problemer i lyse lokaler. Billedet bliver udvasket at se på. Det er sgu for nemt at anbefale de samme to skærme gang på gang. pana til budgettet, pio til entusiaten. og jo billedet er marginalt bedre, sortniveau er nogenlunde det sammen, dog har pana bedre shadowdetail, pana har også et lidt bedre farvegengivelse, men igen, det er marginalt. motion handling er nogenlunde det samme. Alle tv har deres stærke og svage sider. Men over and out for denne gang. Tak til dem der kom med konstruktive foreslag.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 07:27 |
the_rieper skrev:
Ved godt at jeg startede den her tråd og også selv bad om råd, men jeg synes ærligt talt at den forherligelse der er af px80, x10 på dette forum er lidt trættende. Ja, det er et godt tv, men det er ikke uden fejl, byggekvaliteten er ikke den bedste, designet halter gevaldigt og så er der er altså problemer i lyse lokaler. Billedet bliver udvasket at se på. Det er sgu for nemt at anbefale de samme to skærme gang på gang. pana til budgettet, pio til entusiaten. og jo billedet er marginalt bedre, sortniveau er nogenlunde det sammen, dog har pana bedre shadowdetail, pana har også et lidt bedre farvegengivelse, men igen, det er marginalt. motion handling er nogenlunde det samme. Alle tv har deres stærke og svage sider. Men over and out for denne gang. Tak til dem der kom med konstruktive foreslag. | pio til entusiaten det kan man måske godt sige. Problemet er mere hvorfor kan andre ikke lave et lige så godt tv i 2009. Når man tænker på deres 8 serie er der jo ikke nogen som har slået endnu, den kom i 2007. desværre er fokus på prisen og ikke kvaliteten, så ergo får vi nogle dårligere tv. min jeg vil give dig ret i at netop til dine forældres behov er en px80 eller x10 nok ikke det bedste valg. Men held og lykke med at finde en skærm
|
 |
truehorses
Bruger
Oprettet: 16-April-2009
Point: 107
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 09:46 |
Sådan er det jo bare...
Der spørges og der svares....Markedet bevæger sig langsomt...
Og spørger man på en "Nørd" side hvor teknikken/ og konceptet " Bedste billede til prisen" er alt overskyggende - Ja så får man ret enslydende svar, når det samme spørgsmål stilles igen og igen...
Pana X10Y leverer et marginalt bedre billede end LG PQ6000 men hvor det omvendte gør sig gældende mht. design etc...
Og man skal stort set have dem stående ved siden af hinanden, for at kunne se forskellen....
De fleste herinde bruger Deres tv til Hjemmebio ( film/BlueRay ) samt tv kigning, måske endda i HD....og sværger derfor til Plasma teknikken...
Derfor bliver svarene ret enslydende......
|
truehorses
LG50PS7000
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 09:54 |
truehorses skrev:
Sådan er det jo bare...
Og spørger man på en "Nørd" side hvor teknikken/ og konceptet " Bedste billede til prisen" er alt overskyggende - Ja så får man ret enslydende svar, når det samme spørgsmål stilles igen og igen...
Pana X10Y leverer et marginalt bedre billede end LG PQ6000 men hvor det omvendte gør sig gældende mht. design etc...
Og man skal stort set have dem stående ved siden af hinanden, for at kunne se forskellen....
De fleste herinde bruger Deres tv til Hjemmebio ( film/BlueRay ) samt tv kigning, måske endda i HD....og sværger derfor til Plasma teknikken...
| det har du helt ret i, mange spørger om fladskærm og de får et svar. Men mange burde måske spørger i andet sted. De fleste herinde betragter jo netop deres tv som en del af en hobby.
Redigeret af xcardman - 23-Maj-2009 kl. 10:21
|
 |
Vistrup
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 11:33 |
Lennon skrev:
the_rieper skrev:
Vistrup skrev:
Jeg har "købt" et x10 50 " til mine forældre. Har knap fortalt dem om burn in. Min erfaring med Panasonic er, at den smule retention der kommer, forsvinder sindsygt hurtigt igen. De bruger det altså som de lyster og de gange jeg har været hjemme har jeg ikke set skyggen (lulz?) af retention og/eller burn in.
De bruger det til alm. tv, dvd og til at høre musik over deres BOSE anlæg med, hvor menuer tit står i et par timer af gangen eller mere 
Better safe than sorry? tjae, måske. Men hellere god billedkvalitet end dårlig billedkvalitet
|
Jeg ved godt at billedkvaliteten er marginalt bedre på px80/x10, men faktum er også at lcd er kommet tættere på de senere år og kigger man på hele pakken må jeg indrømme at sony'erne tiltale mig mere, dvs dagslys kigning og design. Sonys design er i mine øjne lysår forud for panasonics billige serier..
|
Ikke marginalt, - men synligt bedre billedkvalitet.
Du kan selvfølgeligt godt bilde dig selv alt mugligt andet ind . . |
+ 1
|
 |
the_rieper
Guld medlem
Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:36 |
truehorses skrev:
Sådan er det jo bare...
|
Folk bør kunne differentiere deres svar, specielt når de får beskrevet scenariet hvori tv'et skal indgå. Det er jo netop derfor man spørger på en "nørdeside".. for at kunne få kvalificerede svar! Det er sgu for let at anbefale det samme tv i alle sammenhæng når det ikke altid er det bedste selvom det har det bedste billede under optimale forhold! og lad være med at tro at jeg ikke vægter billedkvalitet højt. det synes jeg også at mine egne tv taler for.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 20:40 |
the_rieper skrev:
truehorses skrev:
Sådan er det jo bare...
|
Folk bør kunne differentiere deres svar, specielt når de får beskrevet scenariet hvori tv'et skal indgå. Det er jo netop derfor man spørger på en "nørdeside".. for at kunne få kvalificerede svar! Det er sgu for let at anbefale det samme tv i alle sammenhæng når det ikke altid er det bedste selvom det har det bedste billede under optimale forhold! og lad være med at tro at jeg ikke vægter billedkvalitet højt. det synes jeg også at mine egne tv taler for.
| de fleste tænker jo den bedste pris og bedste billede. Det er også rigtig i de fleste tilfælde. Mange glemmer nok og stille et spørgsmål omkring behov. selvom jeg er meget stor fan af plasma, så hvis man ser rigtig meget tv i en helt lyse stue. Så er en lcd netop sagen til dine forældre. Uanset at man må slække lidt på billedkvaliteten
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 20:56 |
Plasma og Panasonic er ikke nødvendigvis bedste valg for alle. Men til nævnte pris er der slet ingen alternativer mht billedkvalitet (- lys stue eller ikke !). Dykker man et par ligaer eller 3 ned - tilbyder Sharp,Sony,Philips,Samsung og LG stribevis af TV til prisen. .
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 23-Maj-2009 kl. 21:24 |
Lennon skrev:
Plasma og Panasonic er ikke nødvendigvis bedste valg for alle. Men til nævnte pris er der slet ingen alternativer mht billedkvalitet (- lys stue eller ikke !). Dykker man et par ligaer eller 3 ned - tilbyder Sharp,Sony,Philips,Samsung og LG stribevis af TV til prisen. . | har du læst denne Har selv haft pio 427, 508 og 5090.. dette er et tv til mine forældre. tror godt han ved hvad kvalitet er
|
 |