recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til forældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV til forældre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
melisen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-December-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: TV til forældre
    Sendt: 05-December-2011 kl. 11:54
Mine forældre skal have nyt tv og jeg er kommet med gode råd. Ud fra at fjernsynet ikke skal være for stort og de er villige til at bruge op til 10000, så har jeg rådet dem til et panasonic p42vt30.

Men så kom min mor i kløerne på elgiganten, som dels mente at det fjernsyn er alt for stort for dem og dels at plasmaskærme er helt uegnet til fjernsynsseening om dagen og i stedet anbefalede dette for mig ukendte LED fjernsyn: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/32SL863N/toshiba-32-led-tv-32sl863n

Min mor er den der er mest skeptisk overfor pris og størrelse, så hun er vilig til at tro sælgeren, så nu har jeg brug for modargumenter, ikke mindst fordi min far gerne vil have 3D. Men hvis jeg er forkert på den, så er jeg også villig til at ændre mening. Så jeg er modtagelig overfor alt, men især.

-Fordele ved hhv Panasonic´en og Toshibaen.
-Er det virkelig et STORT problem med plasma om dagen?
-Hvad er den optimale afstand til et fjernsyn ift billedstørrelse? Jeg har set 6* skærmhøjde nævnt.

og

Hvis jeg endelig skal komme min mor i møde, hvad er det bedste køb af et LED på 32-37”? Det skal som minimum have HDD optagermulighed (inkl mulighed for at spole i live tv) og 3D.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 12:05

Selvfølgelig kan man da se TV på et Plasma om dagen, såvel som på et LCD, der kan være lige så meget genskin på LCD som der kan på Plasma.
 Afstand er meget individuelt, nogle vil gerne have 2M til et 60", og andre vil gerne længere væk. En 3M til en 42" er ikke helt galt IMO.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu