recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv til forældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tv til forældre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henrikib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikib Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: tv til forældre
    Sendt: 22-April-2012 kl. 20:50
Hej med jer. 

Jeg skal finde et nyt fjernsyn (og potentielt en HD optager) til mine forældre.

De får signalet gennem Boxer (med kort til TV2), og skal kunne optage. Så jeg tænkte enten et tv og en boks med HD, eller et tv med 2 tunere og mulighed for at optage på USB HD(går ud fra det er nødvendigt med 2 tunere for de kan optage og se TV samtidigt)

Kravene er: 
1) 32 tommer
2) maks pris 10.000 men meget gerne lavere
3) Designet skal være med smal ramme, og helst 'tyndt'
4) Billede-kvaliteten er ikke ligegyldig, men heller ikke alfa og omega.

Jeg har kigget lidt på nogle af Samsungs modeller, men kan ikke se om det er med 2 tunere?

Man kan være uenig i kravene, men de er ikke til forhandling.

Jeg vil være meget taknemmelig for nogle forslag.

Mvh. Henrk 
Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
Logitech Harmony Remote One
PS3
Squeezebox radio
Til top
skirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 12:40
Hvad med det nye 42" ST50 fra Panasonic? Det har fået rigtig gode anmeldelser og hvis de går fra et gammelt billederørs tv til fladskærm, tror jeg de ville synes bedst om plasma. LCD LED kan måske virke for lyst og overskarpt. Det synes min far på 67 da han købte nyt tv forleden.  Ja det er 42" men det vænner de sig til meget hurtigt :) hvis altså det ikke er pga. af plads.

Det koster ca. 8000-.

Du kan optage digitalt hvis du tilslutter en USB harddisk. Om de kan se og optage på samme tid ved jeg dog ikke, men det burde man vel kunne?

Skirk

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 12:49
Ud over Loewe TV, er der vist ingen TV med 2 tunere. Så køb en billig box ved siden af med mulighed for usb optagelse. Eller gå all in og køb den nye Samsung 8500, Humax som har 2 tunere = der kun skal bruges ét TV2 kort.

Og så forklar dine forældre at plasma er den teknologi der kommer tættest på billedrørs TV, og har de naturligste farver. Og lad være med at jagte det rammeløse tynde LED, det gir kun problemer.

Redigeret af Kampus - 24-April-2012 kl. 12:51
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 12:56
Man kan ikke optage og se et andet program samtidig ved usb optagelse, medmindre der er to tunere. Så vidt jeg ved, er der ikke lanceret tv med to tunere fra de "almindelige" producenter. Mener at NAD og Loewe har lavet det. Men det er noget tid siden jeg har set det.! Så du kommer nok ikke uden om en ekstern optager. 

Du bør også være opmærksom på at købe et tv med dvb-t2 samt CI+. Så er det nemlig ikke nødvendigt med eksterne tuner bokse fra Boxer. I hvert fald ikke i den nærmeste fremtid :)

Hvordan deres billedegengivelse er?
Jeg må være dig svar skyldig. Har ikke selv set dem, eller læst test. Men de opfylder begge dine krav, umiddelbart.

Som Skirk skriver. Så vil jeg også anbefale plasma, da jeg mener at de giver det bedste billede. Men det er meget svært at finde plasma i den størrelse.

EDIT:
Kampus var lige lidt hurtigere end mig :) Man kan kun give ham ret!

Redigeret af gadeberg87 - 24-April-2012 kl. 12:58
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikib Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 20:45
Mange tak for svarene!

Jeg tror jeg må gå efter en boks med 2 DVB-t2 tunere, og så en passende skærm til. Er der andre bokse på markedet udover Samsung BD-D8500N, der har 2 tunere?

Mvh. Henrik
Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
PS3
Squeezebox radio
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 21:12
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikib Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 21:23
Den Humax ser interessant ud. Jeg læser at der er flere der beklager sig over Samsungen ikke kan optage en kodet kanal samtidigt med man ser en anden kodet kanal - kan det passe? Og ved I om Humax'en har samme problem?

Mvh. Henrik 
Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
PS3
Squeezebox radio
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 21:35
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu