recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til internet og harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til internet og harddisk

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det har jeg på intet tidspunkt skrevet. Der er skrevet optage fra Tunere, det har jo intet at gøre med Web TV/tjenester.

Nej, men det er det trådstarter efterlyser.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Per Jørgensen Per Jørgensen skrev:

Klaus, det er nok også løsningen, men en faldskærm øhh fladskærm (ordblid) må jeg jo nok købe.
Ja, det ville måske være en god idé med et tv med 2 tuner. Det vil jeg studere lidt nærmere.   

Du kan altid beholde din strong boks og optage på den. Dermed behøves du ikke et tv med to tunere og du kan se alt det du i forvejen har optaget. De penge du sparer ved at købe et "enkelttuner-tv" kan du i stedet bruge på at gå en klasse op billedmæssigt (læs: bedre billedgengivelse).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Per Jørgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Oktober-2014
Sted: Holbæk
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 08:09
Lidt af idéen med at købe tv til internettet var, at kunne droppe tagantennen og generelt få et bedre signal. Som det er nu, kan vi opleve masser af pixeleringer. Spec. i dårligt vejr.
Strong boksen er heller ikke så stabil.
Vi oplever ofte at programmer med teksten svigter og at der er "huller" i teksten.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 08:29

En Dongle med DR HBB TV så kan du modtage via Internet. Forvent dog ikke en Bitrate på højde med hvad der ellers kan fås.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Per Jørgensen Per Jørgensen skrev:

Lidt af idéen med at købe tv til internettet var, at kunne droppe tagantennen og generelt få et bedre signal. Som det er nu, kan vi opleve masser af pixeleringer. Spec. i dårligt vejr.
Strong boksen er heller ikke så stabil.
Vi oplever ofte at programmer med teksten svigter og at der er "huller" i teksten.

Dine oplevelser er klart fordi du har et problem med dit antenneanlæg, ikke fordi du har problemer med boksen.

Jo, du kan få tv, via internettet, men forvent ikke at det er lige så let at skifte mellem kanaler og optagelser kan du godt glemme.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Per Jørgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Oktober-2014
Sted: Holbæk
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 09:43
Alt det I skriver, sætter jo en masse i gang hos mig, så der er vist en masse udtryk jeg lige skal have fundet frem og så ellers læse - en masse.

Tak skal I ha´ for jeres gode råd og indput.

Vh Per
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu