recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv til ældre dame
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv til ældre dame

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
J.V Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2019
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv til ældre dame
    Sendt: 09-August-2021 kl. 21:44
Hej derude. Min Mor vil udskifte hendes tv, Synes dog det er svært at finde ud af hvilket tv hun skal gå efter,
som udgangs punk skal det være et mindre tv alder max 48 tommer men helt lidt mindre.

billedet må gerne være godt, og gerne med smart funktion så hun streame, og da hun som mange mødre ikke er særlig god til det skal det helst være sådan okay nemt. 

jeg ved hun høre musik fra hendes tv, om det er muligt at få nogen med bare lidt ok musik kunne være fint.

Har i nogen forslag til hvad jeg skal kikke efter

På forhånd tak
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af J.V J.V skrev:

billedet må gerne være godt, og gerne med smart funktion så hun streame, og da hun som mange mødre ikke er særlig god til det skal det helst være sådan okay nemt. 

jeg ved hun høre musik fra hendes tv, om det er muligt at få nogen med bare lidt ok musik kunne være fint.

Hej.

Du skriver IKKE hvilket TV din mor har i dag, eller hvor gammelt det er?

Men er det en mulighed, at hun beholder sit TV'et og at i så bare køber en TV Boks?
Det vil både være billigere og give flere muligheder for at streame og høre musik.

Jeg ved ikke hvilke TV kanaler din mor ser, om hun i dag har kabel tv, eller hvilken udbyder hun evt har?
Jeg vil foreslå at du fortæller noget mere om hendes situation?

Tilbage i juli Installerede jeg TeamViewer Host på min H96 Max Android Boks, så at jeg samtidigt kan styre den fra både den lokale fjernbetjening og en PC ude på det store internet:

'Fjernbetjent Android boks fra PC på Internettet.'


Jeg ved ikke om det kunne være et ønske i jeres situation, at du kan hjælpe din mor, mens du sidder foran din egen PC?

Hilsen Carsten.

Til top
J.V Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2019
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 19:02
Min mor har et gammelt tv som skal udskiftes, hun vil gerne have noget som har bedre billede og smart funktionen indbygget. min mor har en masse kanaler hun kan se hvor hun bor, men vil også gerne streame :)  
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af J.V J.V skrev:

Min mor har et gammelt tv som skal udskiftes, hun vil gerne have noget som har bedre billede og smart funktionen indbygget. min mor har en masse kanaler hun kan se hvor hun bor, men vil også gerne streame :)  



Undskyld mig, men med så få oplysninger du kommer med, er det utroligt svært at hjælpe.

Du kunne eksempelvis fortælle:
Hvilket tv udbyder hun har i dag.
Bruger hun fjernsynets interne tuner, eller har hun en "boks" til hendes mange kanaler
OPtager hun noget.
Hvad har hun af ønsker/drømme til "smart tv".
Hvad er kilden til hendes musik i dag

Osv osv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 19:20
Som altid en usædvanlig dårlig anbefaling fra csell. Hold dig langt væk fra de billige kineser-bokse. 

Prøv først at undersøge hvilke streamingtjenester, din mor ønsker at kunne gøre brug af. Kig herefter i denne oversigt, hvor du kan se hvilke streaming-apps, der er til de forskellige tv/styresystemer:

Find herefter ud af, hvor meget hun vil spendere på tv’et. Og se herefter om du kan finde et godt tilbud her (under hensyntagen til det foretrukne styresystem):



Redigeret af jensoest - 10-August-2021 kl. 19:25
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 10:32
Hvis prisen er spiselig, så måske LGs 48" 4K OLED, da de både har en Netflix knap på fjernbetjeningen (også Amazon Prime), men også en smart mulighed for at lave genveje på taltasterne. Fx. hvis jeg holder "1" nede i to sekunder, starter DRTV app'en. Her har du altså mulighed for at lægge 9 genveje til streaming apps.

Ellers kan jeg anbefale en Google TV, der er en chromecast med egen fjernbetjening og menu system. Fjernbetjeningen kan nemtp styre tænd/sluk og vlume på gængse TV, og det gør alle TV brugbare som smart TV.
Mvh dan.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 12:32
 Det kan ikke betale sig at købe et TV der er smart, de opdateres ikke i samme grad som externe enheder, med andre ord de Apps der er på det holder hurtigere op med at virke end på en extern enhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 13:21
Enig i, at det som regel er den bedste løsning at vælge det tv, men gerne vil have og så koble en ekstern streaming-boks til. Men i det er tilfælde, hvor vi taler ”Tv til ældre dame” kan der være nogle brugermæssige fordele ved at kunne afvikle tingene direkte på tv’et. Min erfaring er, at der ikke skal meget til at forvirre et lidt ældre publikum.

Sony, som anvender Android TV, er typisk en af de bedre til at opdatere styresystemet, og det må nok forventes, at apps til Android TV har en større sandsynlighed for at blive opdateret årene fremover. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det kan ikke betale sig at købe et TV der er smart, de opdateres ikke i samme grad som externe enheder, med andre ord de Apps der er på det holder hurtigere op med at virke end på en extern enhed.


Problemet er bare, for folk der ikke interessere sig for det, samt gerne vil undgå for mange fjernbetjeninger, så er alternativerne ikke specielt smarte. Tværtimod har man med ekstern to/flere enheder man skal holde styr på, tv og "smarte" bokse. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 15:51
 Der bruges kun en Remote til TV og Streaming boks, der behøves ikke mere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 17:46
Ja, hvis man har teknisk snilde.. Jeg tolker ikke en ældre dame har teknisk snilde, som er det der efterspørges et TV til.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 17:49
 Der kræver ikke andet end at det er opsat med CEC kontrol.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu