recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til PC gaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til PC gaming

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV til PC gaming
    Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 12:12
Hej allesammen!

Jeg bruger mit nuværende 42 tommers LG TV som PC skærm. Jeg bruger den også til min PS4. Det fungerer fint for mig, men indenfor det næste års tid vil jeg gerne opgradere til et større TV. Mit TV er en 2009 model, købt i 2010. Der er kommet pixelfejl, men ikke noget der ødelægger oplevelsen særlig meget. Dog begynder jeg at hungre efter et større TV.

Mine krav:

1. 55-65 tommer fladt TV (IKKE buet). Prismæssigt ser det ud til at der er et ret stort spring, når man går fra 55 til 60+, så det kunne være et argument for at holde mig til 55, men vil heller ikke nøjes.

2. 3D. Jeg ved endnu ikke om det skal være passiv eller aktiv. Vil helst se en demonstration inden jeg vælger. Umiddelbart lyder aktiv bedre, især til gaming.

3. God refresh rate. Hvor mange Hz ved jeg ikke, men den skal i hvert fald ikke være for lille, da jeg gerne vil ha' en god oplevelese når jeg gamer. Dette er vel især vigtigt når man spiller i 3D, da det kræver dobbelt frame rate?

4. 2K/4K? Dette er jeg lidt i tvivl om. Det er selvfølgelig en fordel at kunne gå over 1080p når jeg gamer. Ikoner kan skaleres i Windows, så de ikke bliver for små ved den store opløsning, hvilket er træls når man sidder lidt længere væk. Når jeg arbejder hjemme sidder jeg gerne tæt på TVet, så det er nok også vigtigt at ta' højde for. Prisen er selvfølgelig også en faktor. Er der andre ulemper ved 4K end pris?

5. God billedkvalitet. Her snakker vi bla. god kontrast. I kan sikkert sige meget mere end jeg kan om hvad man skal kigge efter.

6. Rimelig pris. Jeg har ikke bestemt mig for en pris, men nok ikke over 15.000. Gerne mindre end det, men det må jeg lige finde ud af.

Jeg håber i har et par forslag. Måske nogle tips til hvad man skal kigge efter og tanker om hvad der er og ikke er nødvendigt. Sig gerne hvis der er andre vigtige punkter jeg ikke har nævnt.

På forhånd tak. :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu