|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
blinxdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Odsherred Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 22-April-2011 kl. 10:30 |
Jeg skal have udskiftet den gamle CRT kasse i sommerhuset og er lidt i vildrede over hvad jeg skal vælge.
Hjemme har jeg et LG 50PK550N, som jeg er ekstremt tilfreds med og jeg har aldrig haft andet end plasma. Tv'et skal placeres i en lille krog på 2,3m x 2,3m så siddeafstanden bliver altså max. lige omkring 2m og jeg tror derfor godt jeg kan nøjes med noget lidt mindre end de 50" som jeg normalt ser på. Stedet hvor det skal placeres kan ses her - det er den væg hvor der pt. hænger en klokke: ![]() Direkte sollys på skærmen vil være minimalt. Selv om jeg altid har haft plasma er jeg begyndt at tænke lidt på led baseret LCD. De er tyndere og der er ikke så meget plads i krogen i forvejen, samtidig kan jeg godt nøjes med lidt mindre skærm her end derhjemme. Jeg er dog noget bekymret for ting som clouding, betragtningsvinkel, flimren/hakken osv. som jeg har læst der kan forekomme på LCD. Tv'et vil som det kan ses skulle hænges op på en trævæg. Her tiltaler den noget lavere vægt fra LCD mig også, selv om det nok også kan lade sig gøre at få et plasma til at hænge sikkert på sådan en væg? Pga. indbrudsfaren skal TV'et også kunne pilles ned om vinteren uden det store besvær. Jeg har specifikt haft kigget på Samsung UE40C5105 som er på tilbud i elgiganten til 3999,- i denne uge. Det er jo en ret god pris for et pænt tv, men det er kun 50hz og jeg ved ikke hvad konsekvens det har. Jeg har kort set det i butikken og mit umiddelbare indtryk var positivt. Alternativt overvejer jeg LG 50PK350N hvis jeg går plasma vejen, men jeg frygter lidt det bliver for stort til pladsen. Tilgengæld kender jeg billede kvaliteten. Det skal kun bruges til HD materiale (serier/film) leveret af en HTPC. Håber på lidt input, så jeg kan få taget en beslutning :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |