|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Xaque ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 27-November-2008 kl. 20:41 |
Hej jeg er helt ny på htpc området og er godt og grundigt forvirret, over hvad jeg skal vælge af tv-tuner kort til pc'en.
jeg vil gerne kunne tage analogt og digitalt og så må det gerne virke i fremtiden også, har hørt et eller andet med at det skifter til mpeg4 og de fleste kun kan bruge mpeg2. Er det rigtigt? Hvad skal man vælge dvb-t dvb-s dvb-s2 dvb-c osv er totalt lost :P har kabeltv fra yousee lige nu har jeg et gammelt medion tv tuner kort og det er det værste L*** og virker absolut ikke som det skal ![]() så købte jeg engang en bluetinum DVB-T usb ting har aldrig nogen sinde fået et signal på den, så jeg kunne se noget. Så den ligger bare i en skuffe ![]() nu vil jeg gerne have noget der virker ![]() ![]() |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hauppauge
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Sorry, overså at du havde YouSee Du skal på www.Digital-EveryWhere.com Det kan du ikke tage analogt med, men livet er fuldt med beslutninger Redigeret af MCenterFreak - 28-November-2008 kl. 00:37 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Når du har kabeltv har du to muligheder: Analogt eller
DVB-C. Førstnævnte er billigts, men du får også det mest ringe signal (som du har oplevet med din Medion tuner). Sidsntævnte får du et rigtigt godt tv-signal men hardwaren er dyrere og du skal betale kortafgift hvert halve år til Yousee. Hvis du vælge digitalt (mit råd er at du gør) så følg McenterFreaks link og nup enten et FloppyDTV eller FireDTV. Rigtigt godt kort. |
|
![]() |
|
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
Nemlig. Men du kan også lave anden beslutning. Jeg har også Yousee, men fandt ud af, at to dvb-c tunere, to Cammoduler og kort fra Yousee + de opsætningsproblemer det tilsyneladende kan give, ikke var noget jeg gad hverken rode med eller betale. Det handler om hvilke kanaler du vil have og i hvilken kvalitet. Nu har jeg købt et hybridtunerkort - det her (men der er mange): http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61813 Så mit valg er: i med kortet, så får jeg Public Service kanalerne digitalt via stueantenne (kbh. - kan du få adgang til en tagantenne i kbh. eller omegn får du også SV1, SV2 og Viasats TV6 med). Alle andre kanaler nøjes jeg så med i det analoge signal fra Yousee. Som sagt, et valg, billig og uden abonnementsudgifter. Mvh. |
|
![]() |
|
Xaque ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Vil det sige jeg så skal købe en
FloppyDTV eller FireDTV - 1500kr En Afgift på programkort - 199 kr. pr. halvår og så har jeg de kanaler jeg har nu eller skal jeg også købe alle kanalerne ved siden af ![]() |
|
![]() |
|
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
Du skal jo abonnere på en eller anden pakke, før du har noget at bruge alle de dér kort til. Hvis du allerede gør det, skal du ikke ha' mere. Det du nævner gør "bare", at du kan se det du allerede har, men digitalt. Mvh. |
|
![]() |
|
![]() |
Lige nu har vi fuld pakke via antenne forening hvad koster det for at få dem i digital version?
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Afgift på programkort - 199 kr. pr. halvår |
|
![]() |
|
![]() |
Dejligt troede jeg også skulle til at betale en bondegård for at få de forskellige kanaler :P
|
|
![]() |
|
![]() |
er denne her http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408997&se archArea=&Soegeord=
ikke det samme som en FloppyDTV eller FireDTV eller er det noget møj i forhold til for den er jo en del billigere ![]() |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
TerraTec Cinergy C PCI er noget møj. Jeg kæmper stadig med forhandleren om at tage lo*tet tilbage Der er åbenbart kun Digital-Everywhere som kan lave drivere som ikke fryser ved den mindste signal forstyrrelse...
Øh.. du må gerne købe mit Cinergy, som har 1 år og 10 mdr. garanti stadig.. så er jeg fri for den skrammel. Redigeret af Hodor - 28-November-2008 kl. 20:57 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |