recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv uden digital tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettv uden digital tuner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flab Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: tv uden digital tuner
    Sendt: 24-November-2005 kl. 15:36
Hej

Jeg er ved at invistere i et lcd tv LG32lx2, og dette tv har ingen digital tuner, jeg vil høre om jeg kan bruge min digitale parabol (en force kan ikke huske modelen) til at lave et bedre signal fra min kabel tilslutning, jeg har stofa kabeltv. og hvordan gør jeg når tv2 og dr1 begynder at sende digitalt

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2005 kl. 16:40
Du kan ikke bruge en satellitmodatager til at modtage kabel TV.

Hvis du vil modtage digital TV fra Stofa, så skal du abonnere på det nye "digitale spejl" fra Stofa. Det kræver at du køber en DVB-C modtager med Irdeto. Stofa skirver balndt andet at Force 3 med Irdeto kan bruges. Men vær opmærksom på at at Force tre findes både i en satellit udgave (DVB-S) og kabel-TV udgave (DVB-C).
Læs mere på Stofa's hjemmeside.
Det digitale spejl er ikke nået ud til alle Stofas antenneforeninger endnu, men det er på vej flere steder.

Når du får dit TV signal fra Stofa, så er det underordnet om TV2, DR1 og DR2 begynder at sende digitalt mastebaseret TV. Du skal bare modtage disse kanaler fra Stofa kabel-TV ligesom resten af kanalerne.

Læg iøvrigt mærke til at der i øjeblikket er fælleskøb på LG 32LX1R i øjebliket, hvis det har interesse. LG 32LX1R er identisk med 32LX2R, pånær udseeendet og LX2R har en drejefod, mens LX1R kun har en vippefod.
Til top
Flab Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2005 kl. 20:25
Vil jeg heller ikke bare kunne bruge den som en slags forstærker, det jeg tænker på er når jeg plejer at have et dårligt signal fra vores gammle stue antenne, satte vi en video imellem og dette gav et bedre signal, vil jeg ikke kunne gøre det samme med min sat box.

Kender godt til stofas tilbud, syntes bare det er for dyrt.

Har meldt mig til fælleskøbet, faldt over det efter jeg havde oprættet denne tråd.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2005 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Flab Flab skrev:

Vil jeg heller ikke bare kunne bruge den som en slags forstærker, det jeg tænker på er når jeg plejer at have et dårligt signal fra vores gammle stue antenne, satte vi en video imellem og dette gav et bedre signal, vil jeg ikke kunne gøre det samme med min sat box.

Nej en sat-boks kan ikke buges til antenne- og kabel-TV, de opererer i et højere frekvensområde.

Til fladskærm bør du få en DVB-C modtager. Men jeg giver dig ret i at det er meget dyrt.
 

Redigeret af HTPC
Til top
Flab Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2005 kl. 21:20
ok, det må jeg så lige overveje, tak for svaret...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu