recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV via alm antenne rundt i huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV via alm antenne rundt i huset

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Emne: TV via alm antenne rundt i huset
    Sendt: 29-Juni-2010 kl. 16:53
Syntes faktisk at profiber er blevet temmelig dyrt, hvis man skal have signal, man kan sende rundt i huset via alm. antennekabel, som jo er det der blev trukket dengang.

Jeg har ikke lyst til at skulle trække netkabel i hele mit hus.

Men hvad er så mit alternativ til profiber og family pakken, hvis jeg gerne vil have fjernsyn, jeg kan distribuere i mit hus med det "gode" gammeldags kabel ?

/eichmeier
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:02

Hvis det skal fordeles rundt via de existerende Coax kabler direkte til TVer, så skal det jo være et RF signal, og det er ikke så godt, og kan ikke bruges til HD, og modulatorene har normalt heller ikke mulighed for Stereolyd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:31
nej, men har ikke brug for HD fjernsyn andet end i stuen, gider ikke til at endevende det halve af huset for at kunne se fjernsyn..........

Men stereolyd.......det forstår jeg ikke hvorfor man ikke kan sende rundt, det har man da altid haft

Men er der andre en profiber der kan levere signal man kan distribuere som fra ens gamle antenneforening ?.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:41

Det fremgik ikke at det var måden signalet leveres fra udbyderen. Det er Antennforeninger, You See, Canal Digital og Stofa der leverer på den måde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:41
Du ska bare have en DVB T tuner til hevrt TV og så kan du vel bruge dit eksisterende kabel og så bare modtage med en tag antenne eller lign. Så kan du også få DR HD.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:35
ok, men ser ikke DR HD............men syntes bare det er temmelig dyrt med canal digital, da jeg skal betale 354,.- pr. måned for en std. pakke for at få så jeg kan distribuere analog signal, da profiber kun levere canal digital hvis man også har deres digital tv pakke til 100,-
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:43

Når du har IPTV, er der ikke andre muligheder for at få signal til andre TVer via antennekabler, end at bruge en RF modulator til at sende de modtagne signal ud til dem. Alternativt må du tilbage til levering via kablerne.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af eichmeier eichmeier skrev:

ok, men ser ikke DR HD............men syntes bare det er temmelig dyrt med canal digital, da jeg skal betale 354,.- pr. måned for en std. pakke for at få så jeg kan distribuere analog signal, da profiber kun levere canal digital hvis man også har deres digital tv pakke til 100,-

Det kan godt være at du synes det er dyrt med 354 kr pr. måned. Men jeg synes det er billigt sammenlignet med YouSee's 396 kr.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis det skal fordeles rundt via de existerende Coax kabler direkte til TVer, så skal det jo være et RF signal, og det er ikke så godt, og kan ikke bruges til HD, og modulatorene har normalt heller ikke mulighed for Stereolyd.

Man behøver ingen RF modulator for at sende et antennesignal rundt i huset via eksisterende coax kabler. Blot en fordeler på loftet f.eks., eller hvor signalet nu kommer ind i huset, og HD virker naturligvis.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 13:13

Det kræver jo at det er leveret fra en KabelTV udbyder, skal man gøre det fra en STB, så skal der jo bruges en modulator, og det vil så ikke være HD og Stereo der overføres.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 13:40
Og profiber er ikke begyndt at distribuere signalet som DVB-C som andre fibernet udbydere ?

Det ville jo give dig mulighed for at benytte de eksisterende kabler. Dog skulle du jo så have en DVB-C tuner i diverse tv ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kræver jo at det er leveret fra en KabelTV udbyder

Nej, spørgsmålet går på TV via almindelig antenne, ikke kabelTV. Min løsning vil virke både med kabelTV og almindelig antenne.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu