recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV via projekter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV via projekter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af jan.h jan.h skrev:

Den projektor du henviser er en data projektor og ikke en video projektor.

Derfor har den ikke indgange som en film projektor har.

Det er korrekt at det er en data projektor, som ikke er optimeret til fremvisning video, men den kan nu godt anvendes til dette formål.

Den har tilslutning for component (rød, grøn og blå), s-video og composit (gul), og en af disse skal anvendes. Kvalitetet af disse tilslutningsmuligheder er nævnt i faldene grad.

Find en billig brugt videoafspiller, når du i forvejen har en masse film, og anvend tuneren i denne. I afspillerens scartudgang tilslutter du en scart til s-video konverter ala:

http://www.av-connection.dk/?PNo=06-043&PVer=0&ML1=1 &ML2=1&ML3=24&ML4=241

Derefter forbinder du et s-video kabel fra konverter til projekter ala:

http://www.av-connection.dk/?PNo=07-152&PVer=0&ML1=1 &ML2=1&ML3=73&ML4=43

og så er du kørende, alt i alt en løsning til et par hundrede gode danske kroner. Derefter ringer du til DR og inviterer Rabatten i hjemmebioen, da du hermed har DK's billigste hjemmebio

God fornøjelse...

Redigeret af torpedo - 13-Februar-2007 kl. 20:02
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af torpedo torpedo skrev:

Find en billig brugt videoafspiller, når du i forvejen har en masse film, og anvend tuneren i denne. I afspillerens scartudgang tilslutter du en scart til s-video konverter ala:

http://www.av-connection.dk/?PNo=06-043&PVer=0&ML1=1 &ML2=1&ML3=24&ML4=241

Derefter forbinder du et s-video kabel fra konverter til projekter ala:

http://www.av-connection.dk/?PNo=07-152&PVer=0&ML1=1 &ML2=1&ML3=73&ML4=43

og så er du kørende, alt i alt en løsning til et par hundrede gode danske kroner.

S-video fra en gammel videoafspiller??
Hvordan er det planen at det skulle virke?

Mig bekendt sender VHS afspillere kun composite ud.
Og hvis du med konverteren mener at composite skal konverteres til s-video, så er det da vist spildt, da man ikke får noget ud af at "opkonvertere".

Hvis VHS afspiller-løsningen skal bruges er der da ingen grund til at optage/spilde s-video indgang på projektoren, når kvaliteten ikke bliver bedre end composite alligevel.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

S-video fra en gammel videoafspiller??
Hvordan er det planen at det skulle virke?

Jeg anvender selv denne løsning mellem video udgangen fra min Sagem 60 til Panny AE700 og det virker fint. Jeg mener at Sagem 60 ler begrænset til composit på video-udgangen (ikke at forveksle med tv-udgangen), og antog derfor at det også skulle virke fra en almindelig video. Men måske der er noget jeg har misforstået, så jeg kan ikke bedømme om Maggerholm har ret. Alternativet er at benyttet et composit kabel (hvem har ikke et sådan kabel liggende !!!), så kan du få aftestet løsningen.

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Hvis VHS afspiller-løsningen skal bruges er der da ingen grund til at optage/spilde s-video indgang på projektoren, når kvaliteten ikke bliver bedre end composite alligevel.

Som jeg læser tråden er projektoren indkøbt til en SFO. Så om det "optager" en s-video indgang, når den bringes med hjem er der vist ikke noget forsakt i. Det er egentlig min bevægelsegrund for, at jeg foreslår en nem og billig løsning (men billedmæssig langt fra optimalt - men det er i forevejen en dataprojektor). Hvis det er en permanent løsning (altså ikke indkøbt til SFO'en), vil jeg med tiden naturligvis anbefale en bedre tuner samt kabel-type.

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 23:13

Og den bedste løsning vil være hvis du kan finde en DVB-T tuner, hvor det er muligt at sende et component video signal igennem scartstikket, og så anvende en scart->component adapter. Så kan du bruge et component kabel til projektoren, der normalt foretrækkes som bedste analoge tilslutningsform.

Du kan se adapteren og læse mere her:

http://www.av-connection.dk/?PNo=06-048&PVer=0&ML1=1 &ML2=1&ML3=24&ML4=241

Redigeret af torpedo - 13-Februar-2007 kl. 23:15
Til top
Lasse Dvoracek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2006
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 21:28

Som den er sat op nu, så sidder den fast i loftet - der er så trukket kabler, og sat stik op på væggen.

Her er stik til DVD samt til en computer.

Stikket til computeren bruger vi dog ikke.

Men i det til DVD'en skifter vi mellem en DVD og en Xbox, som vi bruger til spil.

Det er den slags stik hvor der er en hvid, rød og gul ledning.

Så bliver det måske sådan at man skal skifte der nede på stikkontakten mellem de 3 ting - dvd, xbox og en eller anden form for tuner?

Med venlig hilsen
Lasse Dvoracek
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Lasse Dvoracek Lasse Dvoracek skrev:

Det er den slags stik hvor der er en hvid, rød og gul ledning.

Det er Composite signal, som er den dårligste der kan anvendes, S-Video vil give en markant forbedring af billed kvaliteten. Især ved Digitale kilder. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 14:23

Nu er der blevet indkøbt:

MATSUE - MAT DVBT 1207E (hvis det siger nogen nået?)

Der kører så antennekabel fra stik i væggen til boxen, og så et scart->composite til projekteren.

Problemet er nu, at den intet signal kan finde. Jeg kan dog godt få enkelte stilbilleder frem fra TV'et, men ikke noget egentligt signal.

TV oversigten kan den også finde. Så jeg kan da se hvad der kommer i tv.

Hvad kan problemet være i dette tilfælde?

Med venlig hilsen
Lasse Dvoracek
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 15:18

Dit signal er sansynligvis utilstrækkeligt, det kan skyldes at antenne polariseringen ikke er korrekt i forhold til det Digitale signal, eller UHF antennen ikke er korrekt justeret, dårlige kabler kan også være årsagen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 16:43
Så må jeg lige se hvad der er af antenner på denne bygning.
Med venlig hilsen
Lasse Dvoracek
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 18:44

Hvis der er en form for fællesantenne, så er det ikke sikkert at det er så lige til at få de Digitale signaler igennem, da der kan være diverse filtre m.m som er i vejen, et signal direkte fra en antenne, så er den der. 

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu