recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 Film HD ikke længere hos YouSee???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 Film HD ikke længere hos YouSee???

Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 01:54
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

[QUOTE=Vilhelm] 
Som jeg husker, var det prisen, der gjorde, at YouSee ikke ønskede TV2 Film i pakkerne. TV2 Film fik så tilbudt, at du kunne komme med som tilkøbskanal, men det ville de ikke. TV2 Film har senere udtalt, at de ikke ved om de "overlever", at de har mistet deres største kunde.

Enhver kunde - også youSee - må og skal til tider svinge øksen, så leverandørerne ikke tror at 'the sky is the limit'. Det er faktisk ligegyldigt, om man som kunde kan eller vil betale i det konkrete tilfælde, hvis der ikke vises ydmyghed mht. pris og kvalitet, skal man alligevel regelmæssigt i det mindste svirpe deres fingre.

Det er jo ret beset den vigtigste grund til at have et frit marked for TV kanaler.    

I tilfældet med TV2 Film var der vist et rimeligt lavt antal seere (selv så jeg den fx aldrig), så mon ikke det har været en god  'eksempel-kanal'  til at fortælle både Tv2 og andre om behovet for  lave priser.

Der er jo mange andre kanaler, der viser fine film - udenlandske med danske undertekster.

I skal huske, at op mod halvdelen af seerne helst er helt  fri for spor. Der er også mange, som slet ikke ønsker hverken  4,5,6,9 - Tv5,  3+ eller 3puls.   
Slet ikke, hvis de opdagede at disse kanaler koster kassen.

Lars     Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 01:57
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvornår kommer DR i øvrigt med 5,1 lyd?

Det har de haft i over et år på DR HD.

Nogle gange er lyden endda synkron med billedet.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 04:46
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

I tilfældet med TV2 Film var der vist et rimeligt lavt antal seere (selv så jeg den fx aldrig), så mon ikke det har været en god  'eksempel-kanal'  til at fortælle både Tv2 og andre om behovet for  lave priser.

Der er jo mange andre kanaler, der viser fine film - udenlandske med danske undertekster.

Kan du komme med et link til din påstand om at tv2-film havde "et rimeligt lavt antal seere"?
Hvilke andre kanaler hos YouSee sender film 24/7/365 i SD/HD kvalitet ,uden de skal tilkøbes som ekstra kanal?

Redigeret af katbird - 03-Januar-2012 kl. 04:58
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2005
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 05:14
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

[QUOTE=Vilhelm] 
Som jeg husker, var det prisen, der gjorde, at YouSee ikke ønskede TV2 Film i pakkerne. TV2 Film fik så tilbudt, at du kunne komme med som tilkøbskanal, men det ville de ikke. TV2 Film har senere udtalt, at de ikke ved om de "overlever", at de har mistet deres største kunde.

Enhver kunde - også youSee - må og skal til tider svinge øksen, så leverandørerne ikke tror at 'the sky is the limit'. Det er faktisk ligegyldigt, om man som kunde kan eller vil betale i det konkrete tilfælde, hvis der ikke vises ydmyghed mht. pris og kvalitet, skal man alligevel regelmæssigt i det mindste svirpe deres fingre.

Det er jo ret beset den vigtigste grund til at have et frit marked for TV kanaler.    

I skal huske, at op mod halvdelen af seerne helst er helt  fri for spor. Der er også mange, som slet ikke ønsker hverken  4,5,6,9 - Tv5,  3+ eller 3puls.   
Slet ikke, hvis de opdagede at disse kanaler koster kassen.

Lars     Smile

Ja, der er DR HD? Alle de andre sender reklamer 6-7 gange i løbet af en film. youSee burde da snarere ha' beholdt den kanal der ikke sendte reklamer, og som rent faktisk var den HD kanal der stod flottest, på youSees platform. Selvom det med kvaliteten jo så er youSees skyld, nu da vi kender til deres re-encode politik på en del af kanalerne. Man kunne jo så ønske at youSee valgte at svinge øksen over Viasat, de forlanger vist en del for at vise "Simpsons" et par gange om dagen, og "Ørneborgen" en gang om ugen, så vidt jeg husker.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hvad sker der lige for at TV2 Film HD er taget af YouSee??? der står bare at man ikke længere kan se kanalen som kunde hos YouSee... det var sgu en af grundene til jeg opgraderede til den store pakke!!

Kan nogen fortælle hvorfor dette er sket? Det er jo en skandale og mig bekendt ikke noget der er blevet varslet med!!

Nedgradér til Grundpakke, er der så enkelte andre kanaler du brugte i Fuldpakken, du kunne tænke dig at tilkøbe så gør det i stedet. Lige pt. går jeg fx og overvejer, om jeg skulle tilkøbe Viasat Nature/Crime og Explorer, samt to andre (der skal tilkøbes mindst 4 kanaler) Når det lige præcis er disse kanaler, jeg overvejer, er det fordi, der i hele julen var hul igennem til dem - er nu lukket igenCry Når det kun er Ekstrakanaler, man vil have, er der ingen kortafgift at tænke på.Smile

Redigeret af turbo2 - 03-Januar-2012 kl. 06:45
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 11:48
Jeg er sgu da godt klar over at DR-HD er med 5,1 lyd Big smile, men hvornår kommer der HD + 5,1 lyd på DR?

Min pointe med TV2 Film er også at her er der rigtig god kvalitet, lyd som billede, in gen reklamer og så er der film 24/7.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 12:20
Hvis man, som jeg, har haft TV2 Film som del af HD-pakken, bliver kanalen erstattet af to andre den 11. januar, nemlig ESPN America HD og History Channel HD. Det fik jeg at vide i et brev, men sært nok står det ikke på Yousees hjemmeside.

Jeg er også ked af at miste TV2 FIlm
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 12:28
Man under sig over Yousee bare beslutter sig uden at spørge brugerne.

Der er vel os bruger der skulle være med til at præge indholdet på kabel nettet.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Der er vel os bruger der skulle være med til at præge indholdet på kabel nettet.

ENIGWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

De har da stået for sammensætningerne selv i årevis, så hvorfor er det pludselig et problem? Mon ikke de kigger lidt på seertal m.m. inden de beslutter noget? Og der er jo ellers rigeligt med brok over de årlige prisstigninger.

Filmene bliver alligevel sendt på de andre TV 2 kanaler.

Og da TV 2 fik tilbud om at have kanalen som Ekstrakanal, kan jeg ikke se problemet.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 13:44

...Langt de fleste med mere end Grundpakken, betaler merprisen for f. eks. Fuldpakken direkte til YouSee. De kunder, der på denne måde er registreret hos YouSee har fået et brev fra YouSee. Har man alle Grundpakken har YouSee ikke informationerne og det er derfor sendt til foreningen...

Hvorfra ved du at "langt de fleste med mere end Grundpakken" betaler merprisen for fx Fuldpakken direkte til YouSee? I mit boligselskab, hvor der er pakkevalg, opkræves tv-pakkerne sammen med huslejen, og jeg mener at denne ordning er forudsætningen for vores lave priser for tv-pakkerne, også for Fuldpakken.

YouSee meddeler altid i god tid (i slutningen af september) hvilke pakkeændringer og prisændringer der er på vej. Men det er vores opgave i foreningen at give beboerne besked herom.

Redigeret af Vilhelm - 03-Januar-2012 kl. 13:45
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg er sgu da godt klar over at DR-HD er med 5,1 lyd Big smile, men hvornår kommer der HD + 5,1 lyd på DR?

Efter omlægningen d. 11/1-2012 på DVB-T nettet skulle DR 1 sendes i 'næsten' HD med 5.1 lyd.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu