recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 HD DR1 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 HD DR1 HD

Besvar Besvar Side  <1 2324252627 37>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Du må have overset denne linje i mit svar:
Og du må have overset denne linie i mit spørgsmål:
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Ved nogen, hvad det er, der måtte "støje" på denne frekvens?

Hov! Jeg har svaret at det skyldes indstråling. Og der er her og der og allevegne oplysninger hvad det kan være.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Gazerbeam Gazerbeam skrev:

[QUOTE=Radiomanden]Der blev også lovet at der vil blive taget kontakt til de øvrige Regioner, til You See og andre udbydere, og speciet til dem som slet ikke udsender Regionerne.
Så der er stadig håb.

Jeg troede, at Regionerne var "Must Carry"
Er der nogen som har nogle hard facts om dette?
/Gazer

Reglerne for Must Carry findes i denne bekendtgørelse fra Kulturministeriet, som trådte i kraft i går, 11. januar 2012: Bekendtgørelse om fordeling af billedprogrammer i fællesantenneanlæg

Der står følgende i bekendtgørelsens § 1 og § 2 (min fremhævelse).:

Fordeling af programmer i fællesantenneanlæg

§ 1. Ejere af fællesantenneanlæg skal sikre, at der i anlægget sker fordeling af DR1, DR2, DR K, DR Ramasjang, tegnsprogstolkede nyhedsudsendelser fra DR og TV 2/DANMARK A/S, programmer fra DR1 og DR2 med synstolkning og tv-kanalen FOLKETINGET. Det samme gælder de regionale TV 2-virksomheders kanaler, der er bestemt til modtagelse i det pågældende område.

§ 2. De i § 1 nævnte programmer m.v. skal fordeles i mindst samme lyd- og billedkvalitet, som programmerne udsendes i på det terrestriske sendenet. Programmerne kan dog fordeles i andre lyd- og billedkvaliteter under forudsætning af, at de samtidig fordeles i mindst samme lyd- og billedkvalitet, som programmerne udsendes i på det terrestriske sendenet.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke, såfremt programmerne fordeles i tele/internet (IP-tv).

Heraf ses at de nye tv-kanaler fra TV 2-regionerne er omfattet af Must Carry-reglerne, og at fællesantenneanlæg (fx YouSee Kabel-tv og Stofa-antenneforeninger) skal udsende kanalerne i mindst samme lyd- og billedkvalitet, som det sker på det terrestriske sendenet (de jordbaserede sendemaster som sender til modtagelse via egen antenne).

Læs evt. mere her: http://kum.dk/Kulturpolitik/Medier/TV/Krav-om-fordeling-af-tv-kanaler-mv/

og her: http://www.bibliotekogmedier.dk/medieomraadet/tv/faellesantenneanlaeg/regler-fra-januar-2012/

Disse oplysninger er lige blevet sendt til den tekniske Direktør på TV2 Øst Kasper Thorup.

Det skal lige gøres opmærksom på, at man fra Kasper Thorup og Regionerne i øvrigt så absolut ønsker kanalen udsendt  hos de enkelte udbydere som den var tiltænkt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1997
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Ckhansen1 Ckhansen1 skrev:

Jeg trode jeg var 100% framtids sikret med min nye Canal Digital parabol, men hallo - hvor er min lokale regionskanel i HD som skal vise 24 timer i døgnet.

Kan det virkelig passe at CD IKKE ligger denne GRATIS kanal op,
så os med Canal Digital all inclusive også kan se den - eller,-- er CD ikke helt så all inclusive som de giver udtryk for og som jeg gik at regnede med??

Regionalkanalerne er naturligvis ikke med i Canal Digital viften. Det samme er/var f.eks "kanal københavn" eller "hovedstaden" eller "G-TV" jo heller ikke, da det som Free to Air lokalt-tv naturligvis distribueres lokalt. Tænk hvor meget plads det ville kræve at sende alle regionalprogrammerne på satellit. Det ville blive dyrt, og fordyrre dit parabol abonnement, da det ville kræve lige så meget plads som 8 DRHD eller TV2HD kanaler på satelliten alene bare for regionalkanalernes vedkommende. Og båndbredde på satelliten er altså en betragtelig del af satellitudbyderenes udgifter da den slags ikke ligefrem er gratis. (heldigvis er det også distributionsvej for langt de fleste tv kanaler til diverse kabel-tv net, så der også kommer penge i kassen den vej fra)

Nogle af canal-digitals modtagere skulle dog have indbygget DVB-t tuner, så man kan bruge den til at fange regionalkanalerne med canaldigital reciverens tuneren på den vis, via en antenne, hvis man ikke bare bruger TV'ets egen tuner til det.

Men det ville i hvertfald være fuldstændigt forrygt at sende regionalprogrammerne på satellit Wacko, særligt når de ligger gratis tilgængelige i luften i forvejen. (i modsætning til f.eks TV2 og alle øvrige programmer hos Canal digital, undtaget de landsdækkende DR kanaler). Det er lokal og regional programmerne simpelt hen for små til at der er fornuftig økonomi og logik i.

Der til er der naturligvis ingen udbyder der er all-inkluse hvad kanaler angår. Der ligger omkring 3-4000 tv kanaler og stråler ned over europa fra satelliterne. Det er kun en brøkdel af dem vi ser hos danske udbydere som Canal Digital, YouSee mf.

Redigeret af TBC1 - 12-Januar-2012 kl. 20:34
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:26
Gælder det også parabol udbydere?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1997
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:30

Naturligvis ikke. Som lovteksten selv klart definerer gælder det "Fordeling af programmer i fællesantenneanlæg" og altså dermed "Ejere af fællesantenneanlæg" inden for Danske loves dækningsområde, og f.eks ikke i Tyskland eller Sverige eller rummet.

Redigeret af TBC1 - 12-Januar-2012 kl. 20:33
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:31
 .

Redigeret af Radiomanden - 12-Januar-2012 kl. 20:31
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:38
Øh, nå, - radiomanden, det kunne jo være at han kun havde beskrevet det lov tekst som drejede sig om kabel tv. Og undskyld jeg spurte.

Tak til TBC1 for en fornuftigt svar som giver mening for migTongue
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:39

Der er ingen must carry-forpligtelser for parabol-tv-udbydere.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
arcona Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arcona Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:17
TV2 HD står skarpt på yousee, men det ligner stort set de andre digitale kanaler der ikke er HD.
Nok ikke alle udsendelser der er HD.

DR1 HD kan jeg ikke finde.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:21

Oprindeligt skrevet af arcona arcona skrev:

Den skulle meget gerne være på plads 1. Hvis der bruges det korrekte netnummer.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Point: 8592
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:22
Og den hedder ikke DR1 HD, bare DR 1.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af arcona arcona skrev:

TV2 HD står skarpt på yousee, men det ligner stort set de andre digitale kanaler der ikke er HD.
Nok ikke alle udsendelser der er HD.

DR 1 på kanalplads 1 er en HD-kanal. Den kaldes bare ikke DR1 HD. På kanalplads 501 vil du kunne finde DR1 som SD-kanal.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2324252627 37>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu