recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv2 ingen surround lyd fra waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tv2 ingen surround lyd fra waoo

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: tv2 ingen surround lyd fra waoo
    Sendt: 14-Juni-2024 kl. 11:57
Ser waoo tv gennem deres tv boks diw 3930, som jeg haft i et par år, men pludselig forleden dag kan jeg ikke får surround lyd på udsendelsere fra TV2, jeg får kun lydsignalet i almindelig stereo lyd, altså kun lyd i de 2 sidehøjttalere. Jeg har hele tiden modtaget lyd i rurround 

Når skifter fra DR kanalerne og over på Tv 2 kanalerne, falder lydstyrken ogå betragteligt 

Har talt med waoo support siger at jeg bare skal koble min receiver fra, før de kan fejlsøge, jeg gjorde supporteren opmærksom på, at når jeg kørte uden om receiveren ville jeg jo ikke kunne få surround lyd, men kun lyd i tv`s højtttalere, men det var lige som at tale til en dør, han sagde bare at waoo ikke ydede  support på andet harware end deres eget udstyr.

Det skal oplyses, at jeg ikke har ændret på nogen opsætning af setuppet, og receiveren viser i displayet, at alle højttalere 5:1 er tilsluttet og lydformatet står på DD plus.

Hvis jeg eksempelvis slår receiveren over på radio, er også lyd i alle højttalere.

Så jeg er overbevist om, at det enten er waoo som sender et forkert signal, eller også er det selve tv boksen har en fejl.

Hvad mener panelet herinde, kom endelig med et svar eller løsning.

Ps jeg har også talt med tv2`s support, som siger at de ikke har nogen problemer med lyden, i dt signal som sender til waao, så problemet må ligge hos waoo
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2024 kl. 12:02
Tror de mener du skal koble forstærker fra, så de kan fejlsøge. Ikke at du aldrig skal have din forstærker koblet til igen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2024 kl. 06:31
Jeg skal da ikke udelukke af der kan være et problem med Waoo TV2 signal, men både DR og TV2 sender kun i 2 kanal stereo.
Det er så din reciever der skal stå på en indstilling (Surround) for at at omdanne det til ‘Surround’ lyd i alle højttalere.
Men som sagt kan det da ikke udelukkes at Waoo TV2 signal gør at din forstærker kun kan outputte det i DD2.0 (stereo) ?


Redigeret af filmfreak - 15-Juni-2024 kl. 06:32
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2024 kl. 10:06
De fleste recievere skifter selv til det surround format der blir puttet ind i dem. Hvis man selv tvinger dem til surround får man kun Dolby Pro Logic, som er kunstigt skabt surround ud af to kanaler.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2024 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De fleste recievere skifter selv til det surround format der blir puttet ind i dem. Hvis man selv tvinger dem til surround får man kun Dolby Pro Logic, som er kunstigt skabt surround ud af to kanaler.

Korrekt, omend prologic nu er blevet afløst af noget andet og bedre , der på Denon reciever blot hedder ‘Dolby Surround’. På min Denon skifter den selv til f.eks  DD 5.1 eller Atmos hvis den modtager dette signal selvom den er ‘tvunget’ over på ‘Dolby Surround’ der bliver benyttet på 2 kanal lyd som både DR og TV2 sendes i.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2024 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De fleste recievere skifter selv til det surround format der blir puttet ind i dem. Hvis man selv tvinger dem til surround får man kun Dolby Pro Logic, som er kunstigt skabt surround ud af to kanaler.

Korrekt, omend prologic nu er blevet afløst af noget andet og bedre , der på Denon reciever blot hedder ‘Dolby Surround’. På min Denon skifter den selv til f.eks  DD 5.1 eller Atmos hvis den modtager dette signal selvom den er ‘tvunget’ over på ‘Dolby Surround’ der bliver benyttet på 2 kanal lyd som både DR og TV2 sendes i.
Ja der står Dolby Surround når reciever kunstigt laver surround. Men hvad er forbedret ift Dolby Prologic i dag?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2024 kl. 12:48
D olby reintroduced the Dolby Surround terminology in 2014. The term now refers to a new upmixer whose purpose is to enable Dolby Atmos receivers and speaker configurations to serve non-Atmos signals

Dolby Surround is a complete replacement for Pro Logic that upmixes stereo and multi-channel inputs to play over Atmos configurations
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2024 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

D olby reintroduced the Dolby Surround terminology in 2014. The term now refers to a new upmixer whose purpose is to enable Dolby Atmos receivers and speaker configurations to serve non-Atmos signals

Dolby Surround is a complete replacement for Pro Logic that upmixes stereo and multi-channel inputs to play over Atmos configurations
Aha! Det er pga udvidelsen, så der upmixes til samtlige højttalere i et Atmos setup. Så blev jeg klogere Smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2024 kl. 07:41
Waoo har godtaget fejlmeldingen og vender tilbage i næste uge
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2024 kl. 07:57
talte med waoo support igår, som sagde at de havde fundet software fejl hos dem, dog ikke på Tv boksen, og de arbejder på at fejlrette softwaren, men ingen tids horisont
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu